Gå til innhold

Hvorfor legger så mange jenter og unge kvinner hodet på skakke når de tas bilde av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns personlig ansiktet, og personligheten min kommer bedre fram fra siden. Føler det er mest naturlig for min del. 

Til vanlig er ikke jeg så glad i å ta bilder av meg selv, så det kommer veldig an på hva slags relasjon jeg har med den jeg sender bilder til. 

Er jeg veldig trygg så kan jeg skjære grimaser og det som er 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksponering av halsen kan også bety flørting. 
KROPPSSPRÅK som det kalles. Som står for 60% av det vi sier, og som flere bør lære seg:

https://westsidetoastmasters.com/resources/book_of_body_language/chap15.html

«A head tilted to the side gives an appealing and helpless look. By exposing the neck, a vulnerable part of the body, tilting the head is an ideal courtship signal because it implies that the woman trusts the man so much she is prepared to display a defenseless part of her body to him. The origins of this position can be traced to infancy. A baby rests its head on the parents' shoulders when being comforted. A tilted head is a stylized version of the infant's gesture and unconsciously sends out an appeal for protection. Without knowing why, men feel a sudden surge of compassion, probably because the woman looks so vulnerable and helpless when she adopts this pose.»

«A woman uses two ways to expose her neck to make herself look appealing. In one she raises her chin slightly; in the other she turns her head so the man can get a clear view of her neck. Either way, by showing her soft skin on a vulnerable part of her body, she makes herself look helpless and sexy.»

«One way a woman can make her eyes seem bigger, and herself seem smaller, is to lower her head when she's looking up at her lover. The result is that she looks vulnerable and in need of protection. Women also lower their heads when they're flirting with a man because it's a sign of submission.

Hjelpeløs og sexy er vel kanskje ikke akkurat slik de fleste vil fremstå eller? 

Anonymkode: e5444...5e8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bilde tatt rett forfra er kjedelig, og passer best til passfoto ol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Eksponering av halsen kan også bety flørting. 
KROPPSSPRÅK som det kalles. Som står for 60% av det vi sier, og som flere bør lære seg:

https://westsidetoastmasters.com/resources/book_of_body_language/chap15.html

«A head tilted to the side gives an appealing and helpless look. By exposing the neck, a vulnerable part of the body, tilting the head is an ideal courtship signal because it implies that the woman trusts the man so much she is prepared to display a defenseless part of her body to him. The origins of this position can be traced to infancy. A baby rests its head on the parents' shoulders when being comforted. A tilted head is a stylized version of the infant's gesture and unconsciously sends out an appeal for protection. Without knowing why, men feel a sudden surge of compassion, probably because the woman looks so vulnerable and helpless when she adopts this pose.»

«A woman uses two ways to expose her neck to make herself look appealing. In one she raises her chin slightly; in the other she turns her head so the man can get a clear view of her neck. Either way, by showing her soft skin on a vulnerable part of her body, she makes herself look helpless and sexy.»

«One way a woman can make her eyes seem bigger, and herself seem smaller, is to lower her head when she's looking up at her lover. The result is that she looks vulnerable and in need of protection. Women also lower their heads when they're flirting with a man because it's a sign of submission.

Hjelpeløs og sexy er vel kanskje ikke akkurat slik de fleste vil fremstå eller? 

Anonymkode: e5444...5e8

Eller at hun er på sin hals? 😂

Head over heels ❤️

Leste litt i artikkelen det at kvinner eksponerer halsen, er et tegn på tillit. Tror det er noe i det jeg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor?

Nysgjerrig.

Anonymkode: f5bd3...c81

De tror de er søte, men i realiteten ser de bare dumme ut. 

Anonymkode: 2ab88...32f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eksponering av halsen kan også bety flørting. 
KROPPSSPRÅK som det kalles. Som står for 60% av det vi sier, og som flere bør lære seg:

https://westsidetoastmasters.com/resources/book_of_body_language/chap15.html

«A head tilted to the side gives an appealing and helpless look. By exposing the neck, a vulnerable part of the body, tilting the head is an ideal courtship signal because it implies that the woman trusts the man so much she is prepared to display a defenseless part of her body to him. The origins of this position can be traced to infancy. A baby rests its head on the parents' shoulders when being comforted. A tilted head is a stylized version of the infant's gesture and unconsciously sends out an appeal for protection. Without knowing why, men feel a sudden surge of compassion, probably because the woman looks so vulnerable and helpless when she adopts this pose.»

«A woman uses two ways to expose her neck to make herself look appealing. In one she raises her chin slightly; in the other she turns her head so the man can get a clear view of her neck. Either way, by showing her soft skin on a vulnerable part of her body, she makes herself look helpless and sexy.»

«One way a woman can make her eyes seem bigger, and herself seem smaller, is to lower her head when she's looking up at her lover. The result is that she looks vulnerable and in need of protection. Women also lower their heads when they're flirting with a man because it's a sign of submission.

Hjelpeløs og sexy er vel kanskje ikke akkurat slik de fleste vil fremstå eller? 

Anonymkode: e5444...5e8

 

Altså, vulnerable betyr jo hjelpeløs på den måten at nakken i teorien kan kappes. I teorien - biologisk - evolusjonært. De stoooore linjene. Underbevisst. 

Vi gjør mye rart som kommer fra underbevisstheten. At vi de siste tiårene lever i en digital selfieverden har ikke evolusjonen rukket å ta hensyn til.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (6 minutter siden):

 

Altså, vulnerable betyr jo hjelpeløs på den måten at nakken i teorien kan kappes. I teorien - biologisk - evolusjonært. De stoooore linjene. Underbevisst. 

Vi gjør mye rart som kommer fra underbevisstheten. At vi de siste tiårene lever i en digital selfieverden har ikke evolusjonen rukket å ta hensyn til.. 

Dette er selvfølgelig ikke bevist. Høres egentlig litt tåpelig ut og ner overbevisende at man bare synes man ser finere ut, eller trend. Alt er ikke biologisk evolusjon.

Anonymkode: b904f...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er selvfølgelig ikke bevist. Høres egentlig litt tåpelig ut og ner overbevisende at man bare synes man ser finere ut, eller trend. Alt er ikke biologisk evolusjon.

Anonymkode: b904f...99b

 

Alt er ikke evolusjon? Hehe.. men kall det en mutasjon da. Men mutasjoner "oppstår" jo også, og enten utvikler de seg, eller så dør de ut. 

Alt er jo teori. De antar jo at dette med å vise nakken er en slags refleks, som viser  vennlighet, at man ikke er en trussel, ufarlig... litt lik hunder som legger seg på rygg. Vi *vet* ikke at dette betyr å vise seg sårbar, men vi antar jo det, sant? 

 

 

Endret av klarinetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (Akkurat nå):

 

Alt er ikke evolusjon? Hehe.. men kall det en mutasjon da. Men mutasjoner "oppstår" jo også, og enten utvikler de seg, eller så dør de ut. 

Alt er jo teori. De antar jo at dette med å vise nakken er en slags refleks, som viser "underdanighet", litt lik hunder som legger seg på rygg. Vi *vet* ikke at dette betyr å vise seg sårbar, men vi antar jo det, sant? 

 

 

Nei, du antar. Jeg synes det høres litt søkt ut fordi den tingen er så liten. Hvor ofte legger man hodet på skakke ellers? Og gjør alle kvinner over hele verden? Vi hadde ikke speil før heller. Så jeg tror ikke det.

Anonymkode: b904f...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, du antar. Jeg synes det høres litt søkt ut fordi den tingen er så liten. Hvor ofte legger man hodet på skakke ellers? Og gjør alle kvinner over hele verden? Vi hadde ikke speil før heller. Så jeg tror ikke det.

Anonymkode: b904f...99b

 

*jeg* antar. Ja, takk for at du gir meg kred for gjeldende teorier. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man ser helt dust ut når man stirrer rett frem og hode er helt beint "rett opp og ned". Har du et asymmetrisk ansikt (noe de aller, aller fleste har) så vises det svært godt når man tar bilde rett frem. 
Det er ingen mellomting, smiler du så ser du ut som et troll og alle småfeil og skeivheter blir oppblåst. Smiler du ikke så ser du ut som en kriminell og er du uheldig så ser du ut som en kriminell narkoman. Det er ikke uten grunn av passbilder som oftest får et tragisk utfall for de fleste. 

Det er en liten promille mennesker som ser bra ut fra en slik vinkel. Det er de som er modell-pene og som har et symmetrisk ansikt. Lys og redigering har også mye å si. De løfter også gjerne opp haken en millimeter, slapper av i alle muskler i ansiktet og åpner munnen bittelitt. Det krever talent, og et heldig utsende å få til. 

Man har heller ikke akkurat stort mange andre alternativer. 
Ovenfra-vinkel ser teit ut. Det gir 14 år og emo-vibes som tar et bilde til myspace profilen. Det er også en nakenbilde-vinkel og å vise frem kroppen-vinkel. 

Fra siden så vises dobbelthaken, selv når man ikke har noe spesielt dobbelthake så ser det ofte sånn ut. Nesen har en tendens til å se større ut hos de fleste også. Vi er ikke vandt til å se oss selv fra siden, så det blir ofte et sjokk og lite pent å se på (for oss selv, andre er vandt til å se andre fra alle vinkler). 

Nedenfra... mannfolk, bare slutt. Vi vil ikke se oppi neseborene dine. Det er ikke sexy. Tar du det i speilet i tillegg... bare nei 🤢Er en grunn til at ingen kvinner tar bilder fra en slik vinkel. Ta lærdom fra oss. 
 

Nå snakker jeg om bilder med fokus på ansiktet. Fra brystet og opp, typisk selfie. Når vi snakker om full kroppsbilde, så er det ikke uten grunn at man bør stå eller sitte litt på skrå. Aldri stå rett opp og ned og ta bilde rett foran. Står du ikke på skrå, så må du ta ene foten bittelitt bak. Gjør du ikke det, så ser du bare teit og malplassert ut. 

Trodde dette var noe alle viste....

Anonymkode: 159aa...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi man ser helt dust ut når man stirrer rett frem og hode er helt beint "rett opp og ned". Har du et asymmetrisk ansikt (noe de aller, aller fleste har) så vises det svært godt når man tar bilde rett frem. 
Det er ingen mellomting, smiler du så ser du ut som et troll og alle småfeil og skeivheter blir oppblåst. Smiler du ikke så ser du ut som en kriminell og er du uheldig så ser du ut som en kriminell narkoman. Det er ikke uten grunn av passbilder som oftest får et tragisk utfall for de fleste. 

Det er en liten promille mennesker som ser bra ut fra en slik vinkel. Det er de som er modell-pene og som har et symmetrisk ansikt. Lys og redigering har også mye å si. De løfter også gjerne opp haken en millimeter, slapper av i alle muskler i ansiktet og åpner munnen bittelitt. Det krever talent, og et heldig utsende å få til. 

Man har heller ikke akkurat stort mange andre alternativer. 
Ovenfra-vinkel ser teit ut. Det gir 14 år og emo-vibes som tar et bilde til myspace profilen. Det er også en nakenbilde-vinkel og å vise frem kroppen-vinkel. 

Fra siden så vises dobbelthaken, selv når man ikke har noe spesielt dobbelthake så ser det ofte sånn ut. Nesen har en tendens til å se større ut hos de fleste også. Vi er ikke vandt til å se oss selv fra siden, så det blir ofte et sjokk og lite pent å se på (for oss selv, andre er vandt til å se andre fra alle vinkler). 

Nedenfra... mannfolk, bare slutt. Vi vil ikke se oppi neseborene dine. Det er ikke sexy. Tar du det i speilet i tillegg... bare nei 🤢Er en grunn til at ingen kvinner tar bilder fra en slik vinkel. Ta lærdom fra oss. 
 

Nå snakker jeg om bilder med fokus på ansiktet. Fra brystet og opp, typisk selfie. Når vi snakker om full kroppsbilde, så er det ikke uten grunn at man bør stå eller sitte litt på skrå. Aldri stå rett opp og ned og ta bilde rett foran. Står du ikke på skrå, så må du ta ene foten bittelitt bak. Gjør du ikke det, så ser du bare teit og malplassert ut. 

Trodde dette var noe alle viste....

Anonymkode: 159aa...e96

Tror ikke alle er fullt så selvbevisste..

Anonymkode: f5bd3...c81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fordi man ser helt dust ut når man stirrer rett frem og hode er helt beint "rett opp og ned". Har du et asymmetrisk ansikt (noe de aller, aller fleste har) så vises det svært godt når man tar bilde rett frem. 
Det er ingen mellomting, smiler du så ser du ut som et troll og alle småfeil og skeivheter blir oppblåst. Smiler du ikke så ser du ut som en kriminell og er du uheldig så ser du ut som en kriminell narkoman. Det er ikke uten grunn av passbilder som oftest får et tragisk utfall for de fleste. 

Det er en liten promille mennesker som ser bra ut fra en slik vinkel. Det er de som er modell-pene og som har et symmetrisk ansikt. Lys og redigering har også mye å si. De løfter også gjerne opp haken en millimeter, slapper av i alle muskler i ansiktet og åpner munnen bittelitt. Det krever talent, og et heldig utsende å få til. 

Man har heller ikke akkurat stort mange andre alternativer. 
Ovenfra-vinkel ser teit ut. Det gir 14 år og emo-vibes som tar et bilde til myspace profilen. Det er også en nakenbilde-vinkel og å vise frem kroppen-vinkel. 

Fra siden så vises dobbelthaken, selv når man ikke har noe spesielt dobbelthake så ser det ofte sånn ut. Nesen har en tendens til å se større ut hos de fleste også. Vi er ikke vandt til å se oss selv fra siden, så det blir ofte et sjokk og lite pent å se på (for oss selv, andre er vandt til å se andre fra alle vinkler). 

Nedenfra... mannfolk, bare slutt. Vi vil ikke se oppi neseborene dine. Det er ikke sexy. Tar du det i speilet i tillegg... bare nei 🤢Er en grunn til at ingen kvinner tar bilder fra en slik vinkel. Ta lærdom fra oss. 
 

Nå snakker jeg om bilder med fokus på ansiktet. Fra brystet og opp, typisk selfie. Når vi snakker om full kroppsbilde, så er det ikke uten grunn at man bør stå eller sitte litt på skrå. Aldri stå rett opp og ned og ta bilde rett foran. Står du ikke på skrå, så må du ta ene foten bittelitt bak. Gjør du ikke det, så ser du bare teit og malplassert ut. 

Trodde dette var noe alle viste....

Anonymkode: 159aa...e96

 

 

Dette er jo nettopp kommunikasjon: et kjapt blikk på en selfie sier masse om den andre. 

Slik skjer sortering lynraskt. Er man ikke opptatt av hvordan andre oppfatter en, kan det gjenspeiles i en nesehårsselfie. Ja, men da er det øyeblikkelig klart at man er på ulike planeter. 

Synes sånt er gøy jeg, vi er rare  :)

Endret av klarinetta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (1 time siden):

 

*jeg* antar. Ja, takk for at du gir meg kred for gjeldende teorier. 

 

Gjeldende teorier kan være hva som helst. Dette er én forklaring.

Anonymkode: b904f...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er nok redde for å se ut som en heks. Er nok en grunn til at man ofte ser det på tinder e.l. og når man ser de i virkeligheten så ser de ut som ei stygg dass 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjeldende teorier kan være hva som helst. Dette er én forklaring.

Anonymkode: b904f...99b

 

Ja, det er én forklaring, gjeldende betyr jo "mest sannsynlig". (På samme måte som big bang er "gjeldende forklaring" på universets start. Men det er jo bare én forklaring)

Hvilke andre vitenskapelige teorier fins om hvorfor mennesker skakker på hodet? 

 

 

Endret av klarinetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (18 minutter siden):

Litt urelatert,men samtidig ikke. Hvorfor gjør katter akkurat det samme? Er kvinner og katter det samme?

Men eldre kvinner gjør jo ikke dette? Bare de unge.

Anonymkode: f5bd3...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men eldre kvinner gjør jo ikke dette? Bare de unge.

Anonymkode: f5bd3...c81

Åja,uff da. 🤣 Er det bare unge kvinner som er som katter da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...