Gå til innhold

Lager dere mat hver dag nå som det er så dyrt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om vi har noen middagsrester men ikke nok til alle, gjør vi det enkelt til de andre feks omelett eller noe annet som går raskt. 

Anonymkode: c6059...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kuttet godis, kunne kjøpe inn til å ha noe hele uka før. Nå kjøper jeg kun til barna. Maks 50,- hver seg i helgen. Kjøper 4 brus per uke, på spar blir dette da 101,- Når vi har samlet opp ca 100,- i pant så går det til barna sitt godis en helg.

Har sluttet å kjøpe det beste brødet, sparer nesten 400,- i mnd på det.

Kjøper heller kyllingkjøttdeig enn vanlig kjøttdeig. Har da laget kjøttkaker for 45,- til en middag i stedet for 70,- eller ferdigprodukt til 99,-

Jeg har en som bruker nattbleie og baby på mme. Samlet koster det 1500 i mnd for bleier og mme.

Sjekker tilbudsvarer før jeg handler, elsker 10, 20 og 30,- marked. 

Samlet utgifter fra butikk som inkluderer bleier, mme, middager annen hver dag, såper, husholdning er nå på 7500,- vi pleide å ligge på 9500. I juli når vi handlet ekstra for å kose oss var vi oppe i 12 000,- 

Ønsker å komme helt ned på 6000, men tror ikke det går med tanke på de små barna sine behov. 

Anonymkode: ab00c...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukeshandler og planlegger alle middager pluss hva som trengs for å smøre lunsj i uka. Vi sparer nok mye der. Men vi har barn og det barnet skal ha middag hver dag. Noen ganger er det vel og merke noe så enkelt som havregrynsgrøt. Vi pleier også å få et brett med egg fra svigers når de handler fra REKO ringen, så vi kan lage både omelett og pai ved å bruke blant annet grønnsaksrester. Vi kniper ikke inn til beinet, så vi 2 voksne og 1 barn på snart 2 år handler på butikken (alt fra mat til såpe etc) for rundt 8-9000 i mnd. 

Anonymkode: b4b6a...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lager lunsjkjøtt og slikt også. Jeg bruker det i salat, mannen på skiva. 

Svinekam og kalkunfilet er eksempler på "pålegg" du. kan lage for ned mot 60kr/kg. 

Anonymkode: 7917e...412

Nettopp. Lag pålegget selv heller. Ta kyllingpålegg sin kilopris kontra kyllingfilet sin kilopris. Mye billigere med en kyllingfilet. Så da kjøper jeg heller det og har det sammen med knekkebrød eller lefse eller noe. 

Anonymkode: 25779...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat er fortsatt temmelig rimelig i mine øyne. Lager middag hver dag ja og gjerne varm lunsj også på dager med hjemmekontor. 

Anonymkode: 41dc2...7ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Lager ikke middag hver dag, noen ganger spiser jeg kun ris og ketshup.

Er ufør og må spare der det er mulig

Anonymkode: bed5c...5da

Kunne jo tatt en kartong bønner/linser til for å få et måltid med fullverdige proteiner da !

Anonymkode: 33481...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...