Gå til innhold

Fårikålkjele ikke avkjølt enda, hvor oppbevare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå står den ute og har stått lenge. Fortsatt varm nå når jeg skal legge meg. Det er 11 grader i natt. Det blir vel for varmt? Den er fortsatt for varm til å sette i kjøleskapet.

Anonymkode: 5106b...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville satt den i kjøleskapet. Hvorfor tenker du den er for varm til det? Om den allerede har stått lenge ute så er den vel kald nok til å settes i kjøleskap.

Anonymkode: 14108...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del den opp i mindre boller og sett i kjøleskap. Eller sett boller i kummen med kaldt vann. 

Anonymkode: 1c108...019

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville satt den i kjøleskapet. Hvorfor tenker du den er for varm til det? Om den allerede har stått lenge ute så er den vel kald nok til å settes i kjøleskap.

Anonymkode: 14108...8fa

Kjelen er fortsatt for varm til kjøleskap

Anonymkode: 5106b...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjelen er fortsatt for varm til kjøleskap

Anonymkode: 5106b...984

Da putter man innholdet i matbokser eller i boller og putter i kjøleskapet. Verre er det ikke. 

Anonymkode: 1b242...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nå står den ute og har stått lenge. Fortsatt varm nå når jeg skal legge meg. Det er 11 grader i natt. Det blir vel for varmt? Den er fortsatt for varm til å sette i kjøleskapet.

Anonymkode: 5106b...984

Isteden for at du satte den ut, så skulle du ha satt den i kaldt vann i vasken. Da kjøles den raskere. 
Nå får du finne ut hvordan du vil løse dette selv, men står den ute må du sette noe tungt opp på ellers kommer fugler og rotter og griser til. De er sultne dyr og finner mat der de oppdager mat. 

Anonymkode: 068ac...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kjelen er fortsatt for varm til kjøleskap

Anonymkode: 5106b...984

En lunken gryte avgir normalt ikke nok varme til at kjøleskapet blir for varmt for annen mat over natten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å sette inn en kjele som fortsatt er litt varm inn i kjøleskapet, om du setter den på et gryteunderlag og ikke rett på en glassplate.

Anonymkode: 5cbc1...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en annen stor gryte, hell alt over i den og sett den i kaldt vann i oppvaskkummen.

Skift vannet etter ti minutter, tapp nytt mens du rører i gryta, la stå i fem minutter til, skift vann en gang til og la stå i ti minutter til. Pass på at vannet i kummen står omtrent like høyt som innholdet i kasserollen.

Anonymkode: bebbd...e26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...