Gå til innhold

Har jeg blitt voldtatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min mann gjennom flere år har mange ganger gitt meg konsekvenser når jeg ikke vil ha sex. Han blir sint / sur og noen ganger blir jeg redd han skal gå fra meg. (Frykter for dette er generelt også fordi han reagerer med trusler i andre situasjoner også). Dette har ført til at jeg flere ganger har blitt med på å ha sex selv om jeg ikke vil. Han vet jeg ikke vil. Men jeg sier jo ja... men han vet det er motvillig. I en situasjon skjelte han meg ut, jeg gråt. Han hadde sex med meg mens jeg var lei me. Jeg var passiv, men han fortsatte... 

I dag har han mast om sex hele dagen. Jeg har sagt nei fordi jeg ikke kjenner jeg har lyst. Jeg må bare sette grenser for meg selv nå. Ikke overraskende er han sur. Jef har sagt nei sikkert 5 ganger i dag. Hvorfor vil han ha sex med en som ikke vil? Er ikke det å voldta? 

 

Anonymkode: 9854b...94a

 Hva hadde skjedd vis du TS reiste med barna, neste gang mannen truer med å gå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva sier psykologen om dette? Regner med at dere har fortalt at du blir utsatt for tvangssex? Regner med at psykologen vet atbom du ikke ønsker å ha sex med mannen din, så blir du utsatt for psykisk vold og utpressing? 

Regner med en oppegående psykolog ville bedt deg om å gå fra denne psykopaten?

Anonymkode: dc641...040

Vi har bare hatt et møte. Han har allerede satt begrensninger for meg der han ikke vil at jeg skal nevne at hans alkoholbruk er et problem for meg/ oss... han har ikke nevnt dette med sex. Jeg tror ikke han ser det selv. Han opplever det som en slags plikt vi har. Han sier "jeg hadde alltid vært med". Jeg ville aldri hatt sex med han om jeg visste han ikke ville... jeg vil nok prøve nevne dette ja. Hele vårt forhold har mange slike såre punktet. Jeg forteller jo bare en brøkdel her. Jeg tror han er alkoholisert, mulig en personlighetsforstyrrelse type borderline... han har angst...noe som preger han. Han har en far som er dårlig påvirkning. Og kun hatt meg som kjæreste gjennom 20 år. Ting har formet seg ... jeg har mine mangler og han mener jeg ikke er god nok i mye... i dag straffer han meg med sure blikk, gav han nøklene og han dro de surt ut av hånden min, han blir sur fordi jeg sa barnet trenger mat før lekser da det var helt ukonsentrert og spurte etter det selv. Da begynte han igjen med at "nå har det toppet seg for meg" ikke er direkte, men en indirekte trussel om at jeg er utrygg....hadde vi hatt sex i går hadde ikke dette skjedd vil jeg tro. ts

Anonymkode: 9854b...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har bare hatt et møte. Han har allerede satt begrensninger for meg der han ikke vil at jeg skal nevne at hans alkoholbruk er et problem for meg/ oss... han har ikke nevnt dette med sex. Jeg tror ikke han ser det selv. Han opplever det som en slags plikt vi har. Han sier "jeg hadde alltid vært med". Jeg ville aldri hatt sex med han om jeg visste han ikke ville... jeg vil nok prøve nevne dette ja. Hele vårt forhold har mange slike såre punktet. Jeg forteller jo bare en brøkdel her. Jeg tror han er alkoholisert, mulig en personlighetsforstyrrelse type borderline... han har angst...noe som preger han. Han har en far som er dårlig påvirkning. Og kun hatt meg som kjæreste gjennom 20 år. Ting har formet seg ... jeg har mine mangler og han mener jeg ikke er god nok i mye... i dag straffer han meg med sure blikk, gav han nøklene og han dro de surt ut av hånden min, han blir sur fordi jeg sa barnet trenger mat før lekser da det var helt ukonsentrert og spurte etter det selv. Da begynte han igjen med at "nå har det toppet seg for meg" ikke er direkte, men en indirekte trussel om at jeg er utrygg....hadde vi hatt sex i går hadde ikke dette skjedd vil jeg tro. ts

Anonymkode: 9854b...94a

Han kan ikke nekte deg å ta opp at du synes han har ett problem med alkohol. Her burde du bare la han gå neste gang han truer med det. Sånn kan du ikke ha det. Dessverre er det noen som tror at det å være gift gir fri tilgang til sex, at partner bare må stille opp. Noe som er helt feil 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig å ha så liten kunnskap om hva voldtekt er? Vet ikke folk at sex mot sin vilje er voldtekt, må man virkelig spørre om dette? 

Anonymkode: da4c6...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har tenkt på det. Vi jobber med forholdet i parterapi. Så får vi se om det er mulig å få det bedre.... ikke lett å bare gå. Er glad i han. Han har også gode sider... og vi har barn. Ts

Anonymkode: 9854b...94a

Du kan ikke bli med en mann som driver på slik. Gode sider hjelper ikke. 

Og ja det du har opplevd er voldtekt. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har bare hatt et møte. Han har allerede satt begrensninger for meg der han ikke vil at jeg skal nevne at hans alkoholbruk er et problem for meg/ oss... han har ikke nevnt dette med sex. Jeg tror ikke han ser det selv. Han opplever det som en slags plikt vi har. Han sier "jeg hadde alltid vært med". Jeg ville aldri hatt sex med han om jeg visste han ikke ville... jeg vil nok prøve nevne dette ja. Hele vårt forhold har mange slike såre punktet. Jeg forteller jo bare en brøkdel her. Jeg tror han er alkoholisert, mulig en personlighetsforstyrrelse type borderline... han har angst...noe som preger han. Han har en far som er dårlig påvirkning. Og kun hatt meg som kjæreste gjennom 20 år. Ting har formet seg ... jeg har mine mangler og han mener jeg ikke er god nok i mye... i dag straffer han meg med sure blikk, gav han nøklene og han dro de surt ut av hånden min, han blir sur fordi jeg sa barnet trenger mat før lekser da det var helt ukonsentrert og spurte etter det selv. Da begynte han igjen med at "nå har det toppet seg for meg" ikke er direkte, men en indirekte trussel om at jeg er utrygg....hadde vi hatt sex i går hadde ikke dette skjedd vil jeg tro. ts

Anonymkode: 9854b...94a

Ingenting av hans problemer unnskylder dette, og bare det at du i parterapi ikke får lov til å nevne et enormt problem tilsier at her er det ikke håp heller. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har tenkt på det. Vi jobber med forholdet i parterapi. Så får vi se om det er mulig å få det bedre.... ikke lett å bare gå. Er glad i han. Han har også gode sider... og vi har barn. Ts

Anonymkode: 9854b...94a

Dere trenger ikke "terapi". Dere har ikke samlivsproblemer, men vold fra hans side. 

Anonymkode: 6585d...905

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Dette er et overgrep og det er psykisk vold. Han bruker frykt for å få viljen sin. Jeg anbefaler deg om å ta en telefon til et krisesenter og rådføre deg. Er det virkelig slik du vil leve livet ditt? Kjenner jeg får helt vondt av hvordan du må ha det. ❤️

Anonymkode: c9928...a16

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingentin av det du skriver er bra for barnet å leve oppi. Du må gå!

Anonymkode: d4b70...de9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har bare hatt et møte. Han har allerede satt begrensninger for meg der han ikke vil at jeg skal nevne at hans alkoholbruk er et problem for meg/ oss... han har ikke nevnt dette med sex. Jeg tror ikke han ser det selv. Han opplever det som en slags plikt vi har. Han sier "jeg hadde alltid vært med". Jeg ville aldri hatt sex med han om jeg visste han ikke ville... jeg vil nok prøve nevne dette ja. Hele vårt forhold har mange slike såre punktet. Jeg forteller jo bare en brøkdel her. Jeg tror han er alkoholisert, mulig en personlighetsforstyrrelse type borderline... han har angst...noe som preger han. Han har en far som er dårlig påvirkning. Og kun hatt meg som kjæreste gjennom 20 år. Ting har formet seg ... jeg har mine mangler og han mener jeg ikke er god nok i mye... i dag straffer han meg med sure blikk, gav han nøklene og han dro de surt ut av hånden min, han blir sur fordi jeg sa barnet trenger mat før lekser da det var helt ukonsentrert og spurte etter det selv. Da begynte han igjen med at "nå har det toppet seg for meg" ikke er direkte, men en indirekte trussel om at jeg er utrygg....hadde vi hatt sex i går hadde ikke dette skjedd vil jeg tro. ts

Anonymkode: 9854b...94a

Dersom han dikterer hva du kan ta opp i parterapien er det ikke håp, som noen over her sa. Hele poenget med terapi er at man må være 100 % ærlig. Ellers kan dere bare droppe det. 

Anonymkode: a5444...8a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dersom han dikterer hva du kan ta opp i parterapien er det ikke håp, som noen over her sa. Hele poenget med terapi er at man må være 100 % ærlig. Ellers kan dere bare droppe det. 

Anonymkode: a5444...8a6

Han sa i går vi kunne ta opp alkoholbruk og hans oppførsel mot meg når vi snakka om det. Men han sier at det er jeg som er grunnen til at han behandler meg ufint og drikker. Så han legger det hele på meg. Han rettferdiggjør sikkert for seg selv å ta det opp med terapeut da... det er skikkelig ille hjemme nå. Han var tydelig påvirket i går kveld og eksploderte bl.a på matvarer jeg hadde kjøpt inn fot uka. Påpekte at bl.a dette var en av grunnene til at han ikke trives med meg. At jeg sløser penger og gjør feil. Alt jeg gjør kan jeg gjøre bedre, mer effektivt. Han bekrefter at han tenker jeg gjør det aller meste feil. Han sier at jeg har ødelagt for han i alle år med å ikke være mer ryddig og flink til å ta mer ansvar for feks vidusvask, vask av filter i huset, vask av støvsugeren, passe bedre på blomster, sortere og kaste klær, vaske bilen. Han føler han gjør for mye. Jeg føler også jeg står på . Med 100% jobb itillegg. Men han gjør absolutt mer enn meg. Ts

Anonymkode: 9854b...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...