AnonymBruker Skrevet 22. september #1 Del Skrevet 22. september Jeg har fire hunder som bjeffer på hverandre. Om en hund går ett sted i hjemmet så bjeffes det. Om en drikker, rører seg, hopper opp i sofaen, går i ett rom osv. så er det full bjeffing på de tre andre. Om jeg rører meg innenfor huset så bjeffes det. Det er bjeffing og atter bjeffing. Det samme skjer om jeg har besøk og de går rundt huset. De vakter hverandre og meg og det bjeffes når det skjer noe i flokken. Er det noe å gjøre med dette? Er dette vanlig når man har flere hunder? Hvordan trener jeg på dette problemet da det er ganske vanskelig problem. Det stresser hundene også. Anonymkode: 92398...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #2 Del Skrevet 23. september Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med dette problemet. Anonymkode: 92398...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #3 Del Skrevet 23. september Ingen med erfaring på dette? Anonymkode: 92398...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #4 Del Skrevet 23. september Jeg kan ikke nok om hund til å bidra, men kanskje om du kontakter en hundetrener av noe slag, at de har noen gode tips eller forslag? Anonymkode: 9c539...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #5 Del Skrevet 24. september Jeg ville begynt med å trene hver hund på sin plass. Hvis du følger Hun om hund, kan du se litt hvordan hun gjør det helt frivillig med 8 hunder. Mye belønning på plassen de er på i rolige stunder, enda mer når noe eller noen er i bevegelse. Generelt høres det ut som om det er et høyt stressnivå, så du må få det ned 😊 Anonymkode: 16901...1e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #6 Del Skrevet 24. september Bjeffing skyldes som regel stress og usikkerhet. Hundene må bli trygg på deg, seg selv og på hverandre. Jeg merker ofte at eiere som selv har stress, høye skuldre ved kundemøter feks har hunder som bjeffer mye. Hunder skal ha en trygg, forutsigbar eier. Sier ikke med det at du ikke er trygg osv. Men dette er det som på sikt skaper trygge hunder. Stress og utålmodighet (bjeffing) kan også skyldes mangel på aktivitet og mental trening. Anonymkode: 572f1...648 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. september #7 Del Skrevet 24. september Jeg vil anbefale at du tar kontakt med en dyktig atferdsspesialist som kan komme hjem til dere og hjelpe dere. Du kan se om det er noen nær deg her: https://hunomhund.no/trenere-atferdskonsulenter/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 26. september #8 Del Skrevet 26. september Tråden er ryddet for innlegg postet av utestengt bruker. Rhodiola, adm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå