AnonymBruker Skrevet 22. september #21 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Neei ikke prøvd det, finnes vel uten sukker, kanskje jeg kan prøve den! Eventuelt så har de jo Tine melk med vanilje, vet ikke om det er så sunt men😅 Anonymkode: e07da...349 Tine lettmelk med smak er verken tilsatt sukker eller søtningsstoffer, så det skal gå helt fint. https://www.tine.no/merkevarer/tinemelk/produkter/lett-tinemelk-vanilje Anonymkode: 4db4b...ab9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #22 Del Skrevet 22. september Allergi? Anonymkode: c24d0...e31 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #23 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det ville jeg derimot absolutt ikke begynt med. Anonymkode: a3059...203 Hvorfor ikke? Det ts nevner er helt vanlig (laktosefri) lettmelk med vaniljesmak, ikke tilsatt noe mer sukker eller noe sånn. Ts, de fra tine uten tilsatt sukker eller søtning finnes med sjokoladesmak også i tillegg til vanilje, så du kan jo gi de som kveldskos iblant hvis hun vil ha de. Men jeg ville også ikke vært hysterisk, så lenge hun også spiser noe annet av meieriprodukter er ikke de grensene absolutte. Anonymkode: c3eed...15f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #24 Del Skrevet 22. september Det er melkepulver i grøten, så vannmengden=melkemengde i måltidet😊 Anonymkode: 7b285...85e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #25 Del Skrevet 22. september Hatet melk som liten og fikk påvist laktoseintoleranse når jeg ble eldre. Finn alternative kilder til kalsium Anonymkode: fd2f8...4e6 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #26 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Neei ikke prøvd det, finnes vel uten sukker, kanskje jeg kan prøve den! Eventuelt så har de jo Tine melk med vanilje, vet ikke om det er så sunt men😅 Anonymkode: e07da...349 Den uten sukker inneholder søtningsmidler, noe så små barn absolutt ikke bør ha i seg. Og seriøst, dropp det. Ikke venn ungen til sjokolademelk 🙄 Man MÅ ikke drikke kumelk. Gi ost, yoghurt, rømme og fløte i middager osv. Jeg varmet opp til typ kroppstemperatur og ga på sugekopp eller flaske 😊 Kald melk var «blææh» lenge her😅 Anonymkode: 35d42...8ec 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #27 Del Skrevet 22. september Er melk virkelig så viktig? Tror min var rundt 15 mnd da jeg nevnte på HS at vi ikke ga melk som drikke og de sa det hadde ikke noe å si så lenge barnet spiste noe ost eller skyr/yoghurt feks. Vi ga også sånn kjøpegrøt som jo har melk i seg. Ammet og 1 gang i døgnet til barnet var 19 mnd Nå er hun 2,5 og drikker aldri melk har ikke tenkt at det er livsnødvendig egentlig. Spiser ost og yoghurt og er jo melk i diverse middagsmat vi spiser. Spiser og grøt en gang iblant. Anonymkode: a7edb...e29 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #28 Del Skrevet 22. september Hvorfor må barnet ha melk? Hva med ost og yogurt? Anonymkode: d41d6...fee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katteelskeren Skrevet 22. september #29 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Tine lettmelk med smak er verken tilsatt sukker eller søtningsstoffer, så det skal gå helt fint. https://www.tine.no/merkevarer/tinemelk/produkter/lett-tinemelk-vanilje Anonymkode: 4db4b...ab9 Takk for referanse! Skal definitivt prøve det🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #30 Del Skrevet 22. september Hæ.. fem dl ? En halv liter melk ?? Det har ikke jeg fått med meg . Det har ikke ungene mine fått ihvertfall. Ikke i form av yoghurt, ost eller melk. Det er ikke akkurat en lett alder å få i dem mye rart, så bare gi det litt tid, ikke stress. Blir du bekymret så kan du snakke med helsestasjonen. Du kan jo eventuelt lage kakao milkshake til henne da helmelk, kakaopulver og banan for sødme. Isbiter for skum Anonymkode: a7233...a12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #31 Del Skrevet 22. september Hvorfor i alle dager forsøker du å tvinge kumelk i et barn som ikke liker det? Bruk andre kalsiumkilder. Anonymkode: c7a25...f78 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 22. september #32 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barnet mitt er 15 mnd og HATER melk… Leste en plass at de skal ha cirka 5 dl hver dag? Hun spiser 1 dl yoghurt og drikker kanskje maks 1 dl melk hver dag. Spiser grøt to ganger daglig men det er jo sånn pulver grøt, regnes vel ikke som melk det? Prøvd å lagd hjemmelaget grøt med melk men hun NEKTER å spise… Hva skal jeg gjøre? Tips??😭 Anonymkode: e07da...349 Det er vel maks fem dl hver dag, og det er i kludert yoghurt og andre melkeprodukter. Barn skal ikke ha for mye melk heller, da det kan fortrenge viktige næringsstoffer fra kosten og gjøre til at barn blir blodfattige. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #33 Del Skrevet 22. september Jeg likte ikke melk som liten, liker det fortsatt ikke. Lever enda, har passert 50. Spiser ost, yoghurt, cottage cheese, rømme, kesam osv. Barna våre har heller ikke vært spesielt glade i melk. Null stress, jeg forstår dem godt! Anonymkode: 1b307...eb7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #34 Del Skrevet 22. september Ingen av mine har noensinne likt melk. Ikke sjokolademelk eller kakao heller. Helsestasjonen sa det gikk helt fint siden de spiste ost og yoghurt. Anonymkode: 41d18...742 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #35 Del Skrevet 22. september Har et barn som aldri har likt melk etter at han sluttet med mme, prøvde varm kumelk i starten , men han likte ikke det heller . Anonymkode: f593d...a04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #36 Del Skrevet 22. september https://www.melk.no/Kosthold-og-helse/Kosthold-for-barn-og-unge/Saa-mye-melk-trenger-barn Anonymkode: d28b0...8dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #37 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barnet mitt er 15 mnd og HATER melk… Leste en plass at de skal ha cirka 5 dl hver dag? Hun spiser 1 dl yoghurt og drikker kanskje maks 1 dl melk hver dag. Spiser grøt to ganger daglig men det er jo sånn pulver grøt, regnes vel ikke som melk det? Prøvd å lagd hjemmelaget grøt med melk men hun NEKTER å spise… Hva skal jeg gjøre? Tips??😭 Anonymkode: e07da...349 Dette er propaganda fra Tine. Kalver, barna til kua, trenger melk. Hadde du tvunget noen til å drikke rotte melk? Katte melk? Ikke? Hvorfor? Er ingen forskjell. Anonymkode: 86b86...b5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 22. september #38 Del Skrevet 22. september Er ikke mor selv altså men tenker intuitivt på de mange landene i verden hvor kumelk ikke er noe hverdagslig og hvor laktoseintoleranse er mye mer utbredt; de klarer seg jo tydeligvis fint uten melk? Selv hadde jeg melkeprotein-allergi i mange år som liten, tålte verken kumelk eller morsmelk, men det gikk bra med meg likevel. Bentetthet over snittet og alt 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #39 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er melkepulver i grøten, så vannmengden=melkemengde i måltidet😊 Anonymkode: 7b285...85e Så grøt regnes som mellommåltid da?🥰 Anonymkode: e07da...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #40 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den uten sukker inneholder søtningsmidler, noe så små barn absolutt ikke bør ha i seg. Og seriøst, dropp det. Ikke venn ungen til sjokolademelk 🙄 Man MÅ ikke drikke kumelk. Gi ost, yoghurt, rømme og fløte i middager osv. Jeg varmet opp til typ kroppstemperatur og ga på sugekopp eller flaske 😊 Kald melk var «blææh» lenge her😅 Anonymkode: 35d42...8ec Takk for tips! Skal prøve varm melk😁 Stemmer, man skal jo heller ikke gi sukkerfri saft har jeg hørt så det gir jo mening ❤️ Anonymkode: e07da...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå