Gå til innhold

Barn NEKTER melk…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt er 15 mnd og HATER melk… Leste en plass at de skal ha cirka 5 dl hver dag? Hun spiser 1 dl yoghurt og drikker kanskje maks 1 dl melk hver dag. Spiser grøt to ganger daglig men det er jo sånn pulver grøt, regnes vel ikke som melk det? Prøvd å lagd hjemmelaget grøt med melk men hun NEKTER å spise… Hva skal jeg gjøre? Tips??😭

Anonymkode: e07da...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du bruke andre kalsiumkilder. 
skikkelig smør på skiva, ost, yoghurt, smoothie (du kan fint ha melk eller philadelphia naturell i smoothie).

Anonymkode: e8cfe...647

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Barnet mitt er 15 mnd og HATER melk… Leste en plass at de skal ha cirka 5 dl hver dag? Hun spiser 1 dl yoghurt og drikker kanskje maks 1 dl melk hver dag. Spiser grøt to ganger daglig men det er jo sånn pulver grøt, regnes vel ikke som melk det? Prøvd å lagd hjemmelaget grøt med melk men hun NEKTER å spise… Hva skal jeg gjøre? Tips??😭

Anonymkode: e07da...349

Snakk med helsestasjonen. 
 

Har du prøvd ulike varianter melk, bare for å se om hun klarer som annet? Skummet melk, lettmelk? Byttet gratinerte til Q melk? Tine og Q helmelk har ulik smak, selv om melk skal være melk…

Anonymkode: d28b0...8dd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg også som barn. Fikk påvist melkeallergi som voksen...

Få det sjekket!

Anonymkode: f8cf2...cd6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker ikke melk, jeg har alltid hatet smaken. Brakk meg og har til og med kastet opp en gang jeg ble tvunget til å drikke et glass. Ost, yoghurt og melk i mat holder, man MÅ ikke drikke melk.

Anonymkode: 1ffcc...c21

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen her drakk ikke kald melk før han var 3 år.. Spiste ikke grøt heller. 

Har du prøvd varm melk? 
 

Anonymkode: 35d42...8ec

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi lager pulvergrøt med varm melk. Prøv det? 

Anonymkode: 38d0b...6ed

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer du enda? Isåfall trenger du iallfall ikke å tenke mer på det. Melk til barn er for å sikre nok kalsium og det finner man i melkeprodukter og andre matvarer. Den mengden du gir er helt ok, og det gjør ikke noe om barnet ikke drikker melk om han får det i seg via ost, yoghurt og pulvergrøt.

Anonymkode: 6f369...692

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel dømt nord og mer, men sjokolademelk eller annen Litago, bare for å prøve, har du prøvd det? 
 

Hun skal ha rikelig med kalk, når hun er lite, så her er det viktig å få kostholdsråd for å kompensere for manglende melkedrikkende. 

Anonymkode: d28b0...8dd

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Snakk med helsestasjonen. 
 

Har du prøvd ulike varianter melk, bare for å se om hun klarer som annet? Skummet melk, lettmelk? Byttet gratinerte til Q melk? Tine og Q helmelk har ulik smak, selv om melk skal være melk…

Anonymkode: d28b0...8dd

Hun elsker vann, så kanskje jeg kan prøve skummelt melk eller ekstra lett? Er ikke begge de veldig tynne og smaker nesten vann?😅🤔 Ja helt sant, og Tine og Røros sin helmelk er helt forskjellig! 😅 Takk for tips!

Anonymkode: e07da...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det gjorde jeg også som barn. Fikk påvist melkeallergi som voksen...

Få det sjekket!

Anonymkode: f8cf2...cd6

Takk for tips! Men er det sånn at de som har melkeallergi ikke liker smaken av melk da?🤔

Anonymkode: e07da...349

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ungen her drakk ikke kald melk før han var 3 år.. Spiste ikke grøt heller. 

Har du prøvd varm melk? 
 

Anonymkode: 35d42...8ec

Aldri prøvd varm melk nei, hvordan kan jeg gi det på best mulig måte til et barn på 15 mnd? Hun drikker bare av sugerørskopp, redd hun skal få sjokk om den plutselig er varm eller at hun brenner seg? 🤔❤️

Anonymkode: e07da...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi lager pulvergrøt med varm melk. Prøv det? 

Anonymkode: 38d0b...6ed

Trodde ikke man kunne blande nestle babygrøt med melk?? Da skal jeg definitivt prøve det!❤️

Anonymkode: e07da...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ammer du enda? Isåfall trenger du iallfall ikke å tenke mer på det. Melk til barn er for å sikre nok kalsium og det finner man i melkeprodukter og andre matvarer. Den mengden du gir er helt ok, og det gjør ikke noe om barnet ikke drikker melk om han får det i seg via ost, yoghurt og pulvergrøt.

Anonymkode: 6f369...692

Nei ammer dessverre ikke enda, sluttet når hun var 1 år…😣 Får prøve mer ost, yoghurt og eventuelt ha melk i pulvergrøt🤔

Anonymkode: e07da...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 barn. Ingen av de har fått melk etter ammeperioden har vært over. Man greier seg da helt fint uten melk. 

Anonymkode: 80685...373

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blir vel dømt nord og mer, men sjokolademelk eller annen Litago, bare for å prøve, har du prøvd det? 
 

Hun skal ha rikelig med kalk, når hun er lite, så her er det viktig å få kostholdsråd for å kompensere for manglende melkedrikkende. 

Anonymkode: d28b0...8dd

Neei ikke prøvd det, finnes vel uten sukker, kanskje jeg kan prøve den! Eventuelt så har de jo Tine melk med vanilje, vet ikke om det er så sunt men😅

Anonymkode: e07da...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine har aldri drukket melk, bare spist meieriprodukter. Du kan prøve ulik melk da, andre typer. Mine liker foreks mandelmelk best som variasjon til drikke. 

Anonymkode: a3059...203

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trenger kumelk. Bortsett fra kalven da

Anonymkode: d3619...fe6

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neei ikke prøvd det, finnes vel uten sukker, kanskje jeg kan prøve den! Eventuelt så har de jo Tine melk med vanilje, vet ikke om det er så sunt men😅

Anonymkode: e07da...349

Det ville jeg derimot absolutt ikke begynt med. 

Anonymkode: a3059...203

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min endte opp med å få MME til han var 2 år, men så var han alvorlig undervektig også, så å bare skifte til vann var ikke anbefalt. 

Anonymkode: 9e304...9e4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...