Gå til innhold

Butikkansatt himlet med øynene da jeg sa at skjeen til smågodtet var skitten.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg var innom en butikk i dag for å kjøpe smågodt, og jeg bruker sjeldent de plastskjeene som ligger i smågodt hyllen, for jeg vet av erfaring (etter å ha jobbet i butikk) at de blir sjeldent vasket og at kunder ofte mister de i gulvet og legger de i hyllen igjen.

Jeg tok derfor en fruktpose over hånden og plukket det smågodtet jeg skulle ha.

Da kom en ansatt og sa jeg måtte bruke plastskjeen, men jeg sa det var mer hygienisk å ha en pose på hånden fordi skjeene faller av og til i gulvet og blir sjeldent vasket.

Det hadde han aldri sett sa han, og mente de var rene.

Jeg sa de ikke så rene ut og spurte om når sist de var vasket, og da himlet han med øynene og nesten stønnet og sa at han kunne skylle skjeen, men jeg takket høflig nei.

Jeg vet at smågodt er uhygienisk å spise da smågodt boksene sjeldent blir vasket for hver gang de fyller opp med smågodt og folk stikker fingrene nedi, men idag falt jeg for fristelsen siden hg prisen var 9,90 og  vanlig sjokolade var dyr.

Anonymkode: eb7c6...b67

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rist det av deg, mer hygienisk med pose🙌

Anonymkode: 8a618...f1d

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta det personlig. Han var sikkert bare lei og ville hjem :) Du tar selvfølgelig de forhåndsreglene du ønsker. 

Anonymkode: b7e37...48d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten tro han mente at det var uhygienisk av meg å ha en plastpose over hånden.

Ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar «ting som ikke skjedde» for 10 000. 

Anonymkode: 775c0...153

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hei Karen 

Anonymkode: eb627...74c

Så jeg er en Karen fordi jeg sier at en skitten plastskje i butikken er skitten? Jeg hadde ikke sagt noe hvis ikke den ansatte kom bort til meg og ba meg bruke skje.

Ts

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spurte du ikke "hvorfor himler du med øynene til en betalende kunde? Eier du ikke folkeskikk?"

Anonymkode: 3760c...807

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bitteliten fillesak som jeg ikke hadde brukt en eneste kalori på etter at jeg hadde forlat butikken.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så jeg er en Karen fordi jeg sier at en skitten plastskje i butikken er skitten? Jeg hadde ikke sagt noe hvis ikke den ansatte kom bort til meg og ba meg bruke skje.

Ts

Drit i anklagene, du fikk dårlig service. Folk som himler med øynene til kunder ber jo om å få lavere omsetning.

Anonymkode: 3760c...807

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts

Ikke bry deg, og tro meg: du får garantert svar av minst ti stykker her inne som kunne vært han plastikkskje fyren… mange som trenger å spy litt bitterhet utover noen her på KG.. er forøvrig enig med deg: pose er renere enn skje. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja ser ikkje noko problem for andre at du plukkar med pose. Men om du tenker hygiene, så er det ikkje nok å la vær å bruke skeiene. Godteriet står opent, skeiene kjem borti meir enn det godteriet som blir plukka + nysing, barnefingrar, etc.

Anonymkode: 5e39d...592

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågodt er ikke hygienisk samme hvordan man forskyner seg. Det er mange som plukker med fingrene. Men tvilsomt at det er helseskadelig. 

Anonymkode: 5c2b5...8b9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fruktposen er såpass tynn at den kan få rifter når du tar nedi boksene, så jeg ser den at det er best å bruke skje. Ville nok heller latt være å kjøpe smågodt, da.

Anonymkode: 93e7e...57f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i 4 forskjellige kjeder og på alle stedene vasket vi boksen ved påfyll og skjeene og hyllene hver 14 dag minst. 

Anonymkode: 924ac...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Smågodt er ikke hygienisk samme hvordan man forskyner seg. Det er mange som plukker med fingrene. Men tvilsomt at det er helseskadelig. 

Anonymkode: 5c2b5...8b9

T.d. Ecoli kan være helseskadelig, men ja veldig liten sannsynlighet, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har jobbet i 4 forskjellige kjeder og på alle stedene vasket vi boksen ved påfyll og skjeene og hyllene hver 14 dag minst. 

Anonymkode: 924ac...e9b

Vask hver 14 dag hjelper lite for hygienen, men ja ser jo litt penere ut da

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I butikken jeg jobber vasker vi de hver kveld, samtidig som vi vasker og pakker ned salatbaren 😊 

Men det skal sies, sånne type selvbetjening løsninger vil aldri være hygienisk for det er ALLTID noen som er nedi med fingre og jeg vet ikke hva 😑

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk noe over det, han var sikkert lei og ikke så glad i jobben sin, ellers så er det noen som jobber i butikk som bare er sære også. Husker jeg skulle kjøpe sopp på en coop butikk. Var kilopris på den soppen. Ville helst plukke de i gjennomsiktig plastpose, istedenfor de papp posene som egentlig er til sopp. Fordi plastposene kan jeg knyte igjen og slipper at soppene faller ut blant de andre tingene i handleposen.

Kom i kassa for å betale de og da rev kassadama opp hele plastposen, tok ut all soppen og kastet posen. Spurte hvorfor hun gjorde det. Så sier hun "du kan ikke putte det i en plastpose som kan lukkes, jeg må kunne se hvor mange det er". Jeg svarte da tilbake at jeg forsto ikke hvorfor hun måtte se hvor mange det var når det er kilopris på de der og ikke pris per stk, og at jeg heller ikke forsto hvorfor hun hadde måttet rive opp og kaste hele posen for å se hvor mange det er når det var en GJENNOMSIKTIG pose med 4 sopp i... Så noen er rett og slett bare dumme eller hater jobben sin og kundene. Ingenting å bry seg om, kast det fra deg.

Anonymkode: baec4...438

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut som om alle butikker har så bra renhold når det kommer til smågodthyllen😬 Må være helt greit å bruke en plastpose til å plukke med, den ansatte trengte ikke å himle med øynene. Egentlig burde de ha fjernet de 2 nederste radene med smågodt, for det er jammen mange foreldre som ikke reagerer når poden stikker hånden opp i boksene….🙈

Anonymkode: 7ed0d...526

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...