AnonymBruker Skrevet 25. september #81 Del Skrevet 25. september MegJa skrev (11 timer siden): Synes ikke noe om at folk har caps eller lue på mens de spiser nei. Dette er noe unger i barnehagen og tidlig skolealder allerede har lært, hvorfor har da noen voksne så store vansker med å følge vanlig folkeskikk? Og har man egentlig bruk for en lue eller en caps på hodet mens man spiser? Svaret er nei, man har ikke det. Klart man kan ha bruk for det! Anonymkode: 2b16f...9da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #82 Del Skrevet 25. september Daria skrev (På 22.9.2024 den 14.54): Lue innendørs er en uskikk (mvh gammeldags og konservativ) og ser dessuten teit ut. Men å aktivt belære og irrettesette andre enn egne barn om det som i den store sammenhengen er en bagatell som ikke gåt ut over noen, er heller ikke spesielt god oppførsel. uttrykket it takes a village to raise a child er noe man skal tenke over. Vi skal aldri kan kommentere andre barn mener du? Da blir det et trist egosamfunn. Om du har jobbet med barn de siste 30 årene ser du en skremmende utvikling. Det er ikke alle som greier oppdra barna sine. Caps er en bagatell men mulig innlegget ditt ble tolket feil. Anonymkode: 129df...048 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #83 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 2.16): Jeg tror de aller fleste reagerer på folk som sitter ved bordet med lue på (eller caps for den saks skyld). Det vitner om at man har lite dannelse. Dette. Det er bare sånn det er. Finner ikke en høyt utdannet personen som sitter med caps ved middagsbordet. Lavstatus på en måte og uhøflig. Anonymkode: 129df...048 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #84 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette. Det er bare sånn det er. Finner ikke en høyt utdannet personen som sitter med caps ved middagsbordet. Lavstatus på en måte og uhøflig. Anonymkode: 129df...048 Jeg kjenner folk med doktorgrad som spiser på Michelin-restaurant med turbukse og sandaler. Høyt utdannede mennesker er kanskje de som bryr seg absolutt aller minst om hva folk som deg mener. Anonymkode: a6b29...eae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #85 Del Skrevet 25. september Maleficenta skrev (På 24.9.2024 den 11.11): Da burde vedkommende embrace it Det har jeg tenkt også. Helt frem til nevøen min begynte å bli skikkelig tynn i håret på toppen allerede som 17-åring. Jeg har aldri tenkt at hårtap kan skje så tidlig. Og når man er så ung kan vi virkelig ikke forvente at de står støtt i hårtapet og «omfavner» det altså. Det er vondt og sårt. Han er høflig, har gode bordmanerer, men capsen er på. Det ser jeg ingen problemer med. Anonymkode: 5cc5e...199 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. september #86 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har jeg tenkt også. Helt frem til nevøen min begynte å bli skikkelig tynn i håret på toppen allerede som 17-åring. Jeg har aldri tenkt at hårtap kan skje så tidlig. Og når man er så ung kan vi virkelig ikke forvente at de står støtt i hårtapet og «omfavner» det altså. Det er vondt og sårt. Han er høflig, har gode bordmanerer, men capsen er på. Det ser jeg ingen problemer med. Anonymkode: 5cc5e...199 Da shaver man det av da som the fast and the furious gutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #87 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjenner folk med doktorgrad som spiser på Michelin-restaurant med turbukse og sandaler. Høyt utdannede mennesker er kanskje de som bryr seg absolutt aller minst om hva folk som deg mener. Anonymkode: a6b29...eae Har de vært på en strandrestaurant? De finnes også i katalogen. Du slipper ikke inn på et 'ordentlig sted', hvis du ikke er kledd etter forholdene. Du blir nektet i døren. Så dette er tull. En skal kle seg så en ikke er til sjenanse for andre. Litt vanskelig for nordmenn å forstå av og til, men du sitter ikke i joggedress med caps på Maemo og spiser. Det er ikke et sted for harry-punk, og de som ikke ønsker å være med på den forestillingen skal få slippe det, derfor kler du deg etter rammen, viser respekt for huset og de andre gjestene! Anonymkode: b0eef...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #88 Del Skrevet 25. september Maleficenta skrev (40 minutter siden): Da shaver man det av da som the fast and the furious gutta Så fint at du har løsningen for alle. Men ikke alle kler det, eller er komfortable med det heller. Anonymkode: 5cc5e...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 25. september #89 Del Skrevet 25. september (endret) AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 14.51): Tidliger var det å sette seg ved eit bord anten i hjemmet eller sosiale samanhenger med caps på hode eller lue på hodet som en uskikk, og llite aksptert. Var nyelg på crusie saman med eit familiemedlem som gjekk kontinuerelig rundt med caps på hodet, og selv under måltidene var capsen på hodet. Personleg så synes eg dette var flaut , og noe som var lupassende, og oppfordret om å ta capsen av under bespisning, men fekk ikkje gehør for det. Anonymkode: 66c99...c73 Synes det er en uting å bruke hodeplagg ved matbordet (sett bort fra religiøse grunner, det er ok). Det samme gjelder yttertøy og sko også. Virker som folk bare skal ete fort og så reise igjen. Det skal være rolig og fint rundt middagsbordet. Er man på et sted der sko er naturlig, så er jo det ok så klart! Man tar ikke av seg på beina på restaurant etc Lue og caps ser jeg på som ytterplagg. Endret 25. september av Minlillesky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 25. september #90 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 0.53): Det er ikke det, det ser bare hjernedødt ut å sitte med en tykk lue inne. Anonymkode: e039a...cac Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 25. september #91 Del Skrevet 25. september (endret) Jeg bryr meg ikke om hva folk har på hodet ved spisebordet. Det plager ikke meg og jeg tenker at enhver person kan bry seg om seg selv og ikke hva andre har på seg. For meg kan en person være kledd i fullt klovnekostyme uten at det bryr meg. Ja, de skiller seg ut og ser litt rar og feil ut, men jeg bryr meg ikke om noe så trivielt 😊 Endret 25. september av Kittykat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #92 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Har de vært på en strandrestaurant? De finnes også i katalogen. Du slipper ikke inn på et 'ordentlig sted', hvis du ikke er kledd etter forholdene. Du blir nektet i døren. Så dette er tull. Anonymkode: b0eef...50e Joda, Credo slapp oss rett inn, ingen problemer der. Jeg tror du har et litt urealistisk syn på dette med «ordentlige steder» som liksom nekter betalende gjester å komme inn om de ikke har slips. Anonymkode: a6b29...eae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #93 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Joda, Credo slapp oss rett inn, ingen problemer der. Jeg tror du har et litt urealistisk syn på dette med «ordentlige steder» som liksom nekter betalende gjester å komme inn om de ikke har slips. Anonymkode: a6b29...eae Slips, hvis du har øverste skjorteknapp åpen, så finnes det knapt noe sted i verden som krever at du har slips eller sløyfe. Credo virker som et ganske uformelt sted. Det er forskjell på å komme i sandaler og grilldress, og et causal antrekk. Anonymkode: b0eef...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #94 Del Skrevet 25. september Jajakvinne12 skrev (1 time siden): Hvorfor? Fordi det viser at du oppfører deg som en usivilisert bondedreng som ikke har vært i byen før, bare sammen med onkel, pappa, mamma og de andre på fjøset. Anonymkode: b0eef...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #95 Del Skrevet 25. september Hva man ikke skal bry seg om🙄 Og alle har inne har selvsagt fasit på alt. Anonymkode: 33248...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #96 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så du klarer ikke å tenke at noen er syke og drfor bruker lue? Anonymkode: 2b16f...9da Joda, det klarer jeg fint tenke. Anonymkode: e039a...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #97 Del Skrevet 25. september Jajakvinne12 skrev (2 timer siden): Hvorfor? Pga at det har ingen hensikt overhodet og blir derfor latterlig. Anonymkode: e039a...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #98 Del Skrevet 25. september En diskusjon om å sitte med lue inne og spise, utvikler seg fort til en samtale om ego-tripping, ikke uventet: Spis for deg selv, sitt med lue på og gjør akkurat som du selv vil, for deg selv; alene! Skal du være sammen med andre, og spesielt i settinger som for noen er litt ‘hellige’, som et godt måltid kan være, ta kotyme på alvor. Det gjelder ikke bare hodeplagg, men også si noe positivt om maten - etter første smakebit, før du begynner å snakke om kjønnssykdommene dine. 🧢 Anonymkode: b0eef...50e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #99 Del Skrevet 26. september Jeg anser det som en gammel og utgått skikk, og bryr meg absolutt ikke om det. Altså, hvorfor er det en uting? Hvordan støter det dere som ikke liker det? Hvorfor plager det dere? Når det handler om selskap, ut å spise på en litt finere plass ol, da kan man droppe capsen, men ellers, kjør på. Anonymkode: faf70...f8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #100 Del Skrevet 26. september HVORFOR er det en uting å ha på hodeplagg inne om vedkommende føler seg komfortable med det? Finnes det egentlig en oppriktig god grunn for at det ikke er greit? Ikke er det uhygienisk, tvert i mot. Ikke plager det andre og det bør ikke være noen grunn til å føle seg støtt av det selv om en gammeldags regel sier det er uhøflig. I gamledager var det i perioder uhørt og dårlig folkeskikk om menn hadde langt hår også. Og at kvinner gikk med bukser. Men tidene forandret seg. Egentlig rart denne gammeldagse regelen om hodeplagg inne er en uting fortsatt eksisterer. Jeg hadde en hatte periode, hvor jeg alltid gikk med hatt om jeg kledde meg opp. Gjerne litt rockete stil. Etterhvert ble jeg litt avhengig av den og hadde den ofte på meg på utesteder og restauranter. Følte meg mest vel med hatten. Er nok det samme med gutter/menn med caps/six pence eller lue. De har i tillegg gjerne komplekser de vil dekke over og føler seg derfor mest komfortable med hodeplagg. Alle bør ha rett til å ha på seg det de føler seg mest komfortable med uavhengig av normer eller utdaterte kleskoder. Anonymkode: e48d5...b88 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå