AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #41 Del Skrevet 23. september 2024 Jeg kan ikke komme på en situasjon hvor noen har kommet til bords med hodeplagg på, men det kan være fordi jeg ikke registrerer det. Det betyr altså ingenting for meg. Hvis personen ellers er høflig og oppfører seg, så har jeg problemer med å se at personen kan oppfattes som "respektløs" basert på en caps eller lue.. Anonymkode: 8760c...df0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 23. september 2024 #42 Del Skrevet 23. september 2024 Det er vel greit nå i 2024 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #43 Del Skrevet 23. september 2024 Her har vi altid hatt at ved vi ikke setter oss til bord med lue og caps, den ska av. Sikkert gammeldags der. Men mye enklere å ha øyekontakt med de som sitter bordet. Anonymkode: 971d7...d09 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 23. september 2024 #44 Del Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du går altså med caps for å skjule arret? Hvorfor ikke la håret gro til en kort frisyre, så slipper du å alltid gå med lue eller caps? Jeg tror de aller fleste reagerer på folk som sitter ved bordet med lue på (eller caps for den saks skyld). Det vitner om at man har lite dannelse. Anonymkode: 288e0...6bb Både ja og nei. Har fått ymse kommentarer med tiden på at det er mindre pent så da ble det lue så folk kan irritere seg grønne over det. Noe folk gjør. Og joda, men folk skal da bry seg og dømme over alt andre folk gjør fordi dem selv ikke gjør det? Makan til ugjæl på folk. Ganske sikker på at alle finner noe man ser på som "lite dannelse" blandt alle man møter hvis man går inn for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #45 Del Skrevet 23. september 2024 Donald Duck skrev (1 time siden): Både ja og nei. Har fått ymse kommentarer med tiden på at det er mindre pent så da ble det lue så folk kan irritere seg grønne over det. Noe folk gjør. Og joda, men folk skal da bry seg og dømme over alt andre folk gjør fordi dem selv ikke gjør det? Makan til ugjæl på folk. Ganske sikker på at alle finner noe man ser på som "lite dannelse" blandt alle man møter hvis man går inn for det. Ja, du vil automatisk falle i anseelse umiddelbart hos meg om du går med lue inne. Hvorvidt det ville betydd noe for deg ville nok vært svært avhengig av relasjonen og situasjonen. Anonymkode: e039a...cac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 23. september 2024 #46 Del Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, du vil automatisk falle i anseelse umiddelbart hos meg om du går med lue inne. Hvorvidt det ville betydd noe for deg ville nok vært svært avhengig av relasjonen og situasjonen. Anonymkode: e039a...cac Var ikke deg jeg svarte, ab ...cac. Kan ikke folk få gå med caps da? Har dere virkelig så lite i livet at dere må dømme andre ut ifra noe dere tror pga et hodeplagg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #47 Del Skrevet 23. september 2024 Av alle ting jeg skal klage på ("små biter, spise med kniv OG gaffel, barn skal vente på barn, ja du MÅ spise minst en grønnsak") så havner capsen langt nede på listen. Heldigvis pleier han å ta den av nokså automatisk, så de gangene det ikke skjer lar jeg det bare passere. Han må ta den (og hetta!) av hodet når vi er i kirka og når han er på skolen. Anonymkode: 01fab...522 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #48 Del Skrevet 23. september 2024 Donald Duck skrev (3 timer siden): Var ikke deg jeg svarte, ab ...cac. Kan ikke folk få gå med caps da? Har dere virkelig så lite i livet at dere må dømme andre ut ifra noe dere tror pga et hodeplagg? Nei, men jeg svarte deg. Folk må gå med det de vil, men også ta konsekvensene av det. Anonymkode: e039a...cac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 23. september 2024 #49 Del Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, men jeg svarte deg. Folk må gå med det de vil, men også ta konsekvensene av det. Anonymkode: e039a...cac Samme gjelder dem som må dømme ut av et hodeplagg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #50 Del Skrevet 24. september 2024 Donald Duck skrev (8 timer siden): Samme gjelder dem som må dømme ut av et hodeplagg Det er ingen konsekvenser for den som ikke liker dette. Det velger dem i så fall selv. Anonymkode: e039a...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnartMammaLykke Skrevet 24. september 2024 #51 Del Skrevet 24. september 2024 Nei. Vi lever i 2024, ikke i 1905! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #52 Del Skrevet 24. september 2024 Bryr meg 0 %! Så lenge det ikke er flagrende hår rundt matbordet er jeg fornøyd. Anonymkode: 7b48e...bae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 24. september 2024 #53 Del Skrevet 24. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 14.51): Tidliger var det å sette seg ved eit bord anten i hjemmet eller sosiale samanhenger med caps på hode eller lue på hodet som en uskikk, og llite aksptert. Var nyelg på crusie saman med eit familiemedlem som gjekk kontinuerelig rundt med caps på hodet, og selv under måltidene var capsen på hodet. Personleg så synes eg dette var flaut , og noe som var lupassende, og oppfordret om å ta capsen av under bespisning, men fekk ikkje gehør for det. Anonymkode: 66c99...c73 Er jo litt uhøflig ja. Litt som den nei nei gutt sangen Nonish91 skrev (På 22.9.2024 den 14.52): Hvis vedkommende e komfortabel med det så hadde jeg ikke brydd meg. Hva veit du om vedkommende har problem med håret eller har måne? Da burde vedkommende embrace it Daria skrev (På 22.9.2024 den 14.54): Lue innendørs er en uskikk (mvh gammeldags og konservativ) og ser dessuten teit ut. Men å aktivt belære og irrettesette andre enn egne barn om det som i den store sammenhengen er en bagatell som ikke gåt ut over noen, er heller ikke spesielt god oppførsel. Så man skal aldri kunne irettesette barn som ikke er ens egne? Tuppeluri skrev (På 22.9.2024 den 20.10): Bryr meg virkelig ikke om folk har på hodeplagg på restauranter. Mister ikke matløsta av den grunn. Tenker det er forskjell på om man er på en fancy restaurant eller om man er på Egon... Endret 24. september 2024 av Maleficenta 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #54 Del Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 9.51): Med andre ord: ditt problem. Det er også ditt problem om du mener noe har en sveis som ser stygg ut, noen kler seg i stygge kler osv. Ditt problem! Ingen andre sitt. Anonymkode: 69b26...abb Det er noe som henter dannelse og kutyme. Jeg hadde kastet en person ut fra huset mitt, om de satt med lue på under et middagsbesøk. Hatt, lue, etc. går av ved inngangspartiet, det samme gjelder på restaurant. Anonymkode: b0eef...50e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #55 Del Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Bryr meg 0 %! Så lenge det ikke er flagrende hår rundt matbordet er jeg fornøyd. Anonymkode: 7b48e...bae Ok for deg om en person sitter innendørs med boblejakke rundt bordet også? Anonymkode: b0eef...50e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #56 Del Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 14.51): Tidliger var det å sette seg ved eit bord anten i hjemmet eller sosiale samanhenger med caps på hode eller lue på hodet som en uskikk, og llite aksptert. Var nyelg på crusie saman med eit familiemedlem som gjekk kontinuerelig rundt med caps på hodet, og selv under måltidene var capsen på hodet. Personleg så synes eg dette var flaut , og noe som var lupassende, og oppfordret om å ta capsen av under bespisning, men fekk ikkje gehør for det. Anonymkode: 66c99...c73 På ferie er det vel helt irrelevant hva andre har på seg. Å gå med caps inne hadde vi ei lærerinne på ungdomskolen som prøvde å få slutt på. Det gikk heldigvis ikke, for jeg sa rett ut at hvis ingen fikk gå med lue/ caps kunne hun heller ikke be jentene om å beholde hijaben. Anonymkode: ceb0a...1ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #57 Del Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ok for deg om en person sitter innendørs med boblejakke rundt bordet også? Anonymkode: b0eef...50e Jakke er greit ja, hvis folk fryser Anonymkode: ceb0a...1ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #58 Del Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jakke er greit ja, hvis folk fryser Anonymkode: ceb0a...1ae Da er det vel et tegn på at det er noe galt med temperaturen i rommet, og noe du bør gjøre noe med? Anonymkode: b0eef...50e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #59 Del Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): På ferie er det vel helt irrelevant hva andre har på seg. Å gå med caps inne hadde vi ei lærerinne på ungdomskolen som prøvde å få slutt på. Det gikk heldigvis ikke, for jeg sa rett ut at hvis ingen fikk gå med lue/ caps kunne hun heller ikke be jentene om å beholde hijaben. Anonymkode: ceb0a...1ae Helt uhørt at jenter går med hijab i klasserommet. Det burde selvsagt ikke vært tillat. Anonymkode: b0eef...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 24. september 2024 #60 Del Skrevet 24. september 2024 hocane skrev (På 22.9.2024 den 15.44): Menn som bruker caps og hue inne er ofte menn som skammer seg over hårtapet sitt og prøver å skjule det. Er det så rart? Hårtap gir ganske mange begrensninger i livet som kun menn med hårtap kan forstå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå