AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #21 Del Skrevet 22. september 2024 Drøbak er vel litt sånn sted som våkner opp om sommeren og som er dødt om vinteren. Skjønner ikke helt at dere leter etter bolig rett ved vannet om slalåmbakker er såå viktige for dere, for der er de nok ikke. Av de stedene du nevner ville jeg valgt Asker, Bærum eller Oslo vest Anonymkode: 62922...dc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #22 Del Skrevet 22. september 2024 Jeg har vokst opp på Nesbru og har valgt å flytte tilbake med mann og barn. Barna stortrives på skolen, og Mellom-Nes skole ligger på topp ift lite mobbing. Vår eldste gikk aldri i barnehage her, men må si at vi er blitt tatt meget godt i mot fra første dag. Hyggelige og sosiale mennesker. Har dog hørt at Nesøya har blitt mye mer pengefokusert siden jeg vokste opp, så spent på hvordan det blir på ungdomsskolen når barna møtes der. Langrenn og slalåm er tar jo 10-20 minutter å kjøre til, men de fleste andre aktivitetene er det gåavstand til. Fordel med Nesbru kontra Nesøya er jo også at det er flere offentlige strender her. Anonymkode: 52ea6...345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #23 Del Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har vokst opp på Nesbru og har valgt å flytte tilbake med mann og barn. Barna stortrives på skolen, og Mellom-Nes skole ligger på topp ift lite mobbing. Vår eldste gikk aldri i barnehage her, men må si at vi er blitt tatt meget godt i mot fra første dag. Hyggelige og sosiale mennesker. Har dog hørt at Nesøya har blitt mye mer pengefokusert siden jeg vokste opp, så spent på hvordan det blir på ungdomsskolen når barna møtes der. Langrenn og slalåm er tar jo 10-20 minutter å kjøre til, men de fleste andre aktivitetene er det gåavstand til. Fordel med Nesbru kontra Nesøya er jo også at det er flere offentlige strender her. Anonymkode: 52ea6...345 Hei! Takk for utfyllende svar. Ja, Nesbru ser helt fantastisk ut og ligger i nærheten av alt. At det er gå- og sykkelavstand til det meste og kun en liten kjøretur til et bra alpinanlegg som Kirkerudbakken, er fult overkommelig. Vi sier nok ja, takk, begge deler, til både strender og alpinbakker, så alle i familien får det som de vil. Hyggelig å høre at dere ble tatt godt i mot. Ja, jeg har lest at de fra Nesøya går på Landøya ungdomsskole, etter barneskolen på Nesøya. Takk igjen for konstruktive svar på spørsmålene mine 😊 Anonymkode: 89cf1...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 22. september 2024 #24 Del Skrevet 22. september 2024 Vestsiden av fjorden for soloppgang og slalom. Østsiden av fjorden for minst mulig trafikk på veiene og solnedgang 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #25 Del Skrevet 22. september 2024 Hvis slalombakke er vesentlig, så innbefatter det jo snø. Det blir jo litt vanskelig dersom dere også vil bo ved fjorden. Hva er viktigst? Hvis snøsikkerhet er viktigst så bør dere bli boende, siden det høres ut som det fungerer bra. I Son er det slalomklubb, men usikkert med snø. Ellers er det både fotball, håndball, seiling, bmx, tennis og svømming som mange barn holder på med. Anonymkode: 2a4ec...b6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 22. september 2024 #26 Del Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du bodd noen av disse stedene? Hva anbefaler du? Vi bor et lite sted nå i Akershus, men ønsker å bo veldig nære sjøen med tennis, golf, slalåm, kulturtilbud og restauranter i nærheten. Aktivitetene kan vi ev. kjøre til, men er de i gå/sykkelavstand er dette flott. Viktig at skolene er veldig bra og miljøet for nyinnflyttere er bra for hele familien. Har du et sted å anbefale? Veldig viktig at det er bra miljø for barn i barneskolealder og oppover. Hva med trafikken/transport, er den ok til Oslo? Vi må ikke mye inn til Oslo p.t. Vil bo et idyllisk sted. Vi har råd til en bra bolig med kun én inntekt. Håper at dere kan hjelpe oss da vi ikke er lokaltkjent disse stedene. Vi har ok med penger, men ønsker ikke å bo i et for snobbete miljø. Litt er greit, men ikke falske folk hvor etikketen på genseren din spiller en stor rolle - hvis du forstår. Vil høre både positivt og negativt om disse områdene jeg nevner: Hvor er det bra å bo? Son eller Drøbak eller på vest-siden Nesøya, Vollen, Nesbru, Bærum, eller Oslo vest? Ev. andre steder du vil foreslå? Anonymkode: 89cf1...4d1 Vøyenenga i Bærum 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 22. september 2024 #27 Del Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Nei, jeg vet. Litt vanskelig når man må prøve å finne hus som passer til alle i familien og at aktivitetene de/vi driver med ikke er for langt unna. Mange fine steder å velge mellom, men har ikke lokalkunnskap om alle - det man egentlig ikke kjenner godt nok til et område/skole før man har bodd seg til. Vi får se hva det blir til. Er helt i starten av å se oss rundt nå. Takk for svar 😊 Anonymkode: 89cf1...4d1 Jo lenger ut i Oslofjorden du kommer, jo mildere er vintrene. Son, Moss osv. Har mye å tilby om sommeren og god forbindelse med buss og tog, det går busser fra Drøbak også, men med mye dårligere frekvens. Er vintersport viktigere en sommer og sjø, så tror jeg det har mye å si for hvor du bør bosette deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå