mittegetparadis Skrevet 22. september #1 Del Skrevet 22. september (endret) Hei. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare dette men jeg prøver. Jeg er ansatt i en bedrifthelsetjeneste og har vært det i snart 4 år. Vi har et gordt arbeidsmiljø og jobber tett sammen. Vi har også vært på utenlands og innenlands reiser med ektefeller så alle kjenner hverandre godt, For noen dager siden var jeg i en av nabobyenen våre og der ble jeg slått ned og fikk real skambank av ukjent person og jeg endte på legevakt. Jeg har da 2 ribbbeinsbrudd og også brudd i et av de småbeina i ansiktet. Samt kvelemerker på halsen. Jeg har sminket bort en del av merkene og ingen av de jeg jobber sammen med har kommentert noe til meg, og jeg har snakket med ene sjefen så han er klar over det. Så jeg tenkte ikke mer over det enn det. Jeg ønsket ikke gjøre noe mer ut a det enn det Men her er det saken er litt kinkig. Og la meg si det sånn jeg forstår de men likevel litt usikker på hvordan jeg skal håndterer dette. Håper derfor på innspill fra dere, Jeg ble bedt om jeg kunne komme inn på et av møterommene våre i et møte og jeg gjorde det, men der møtte det meg politi, og de ville snakke med meg, da det viser seg at en av de jeg jobber sammen med var bekymret for at jeg var utsatt for partnervold. Enda de vet hvor mye mannen min hater vold, en av de jeg jobber sammen med , hennes mann jobber sammen med min mann og de kjenenr hverandre godt, mannen min jobber i en forening som driver å hjelper mennesker som har vært utsatt for partnervold, og vold i nære relasjoner. Jeg ble satt ut ,, og fikk forklart saken til politiet. Mannen min har også snakket med de. Og han hadde jo heldigvis vitner på hvor han var på den tiden. Den ansatte hadde da i stedet for å snakke med meg først bare rett etter arbeidstarten kontaktet politiet som kom rimelig raskt og det ble ganske ekkel stemning men det løste seg Jeg snakker med den ansatte og spør hvorfor hun ikke tok kontakt med meg direkte og spurte meg eller med sjefen da han var klar over dette. Men hun mente at jeg uansett ikke ville ha svart ærlig da ingen gjør det. Nå snakker hun bak min rygg med de andre og sier at jeg blir banket opp ofte og at jeg ikke tør å bo hjemme. Noe som ikke stemmer. Noen tips? Endret 22. september av mittegetparadis 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #2 Del Skrevet 22. september Be sjefen rydde opp - dette er langt unna akseptabel oppførsel av en kollega. Anonymkode: b9f2f...ca1 26 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 22. september #3 Del Skrevet 22. september Da bet du sjefen ta tak! Måte på! 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #4 Del Skrevet 22. september Har du ikke anmeldt volden du ble utsatt for, siden politiet kom, og din mann måtte ha alibi for hvor han var? Be sjefen ta tak. Anonymkode: c04a2...e99 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mittegetparadis Skrevet 22. september Forfatter #5 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du ikke anmeldt volden du ble utsatt for, siden politiet kom, og din mann måtte ha alibi for hvor han var? Be sjefen ta tak. Anonymkode: c04a2...e99 Nei jeg har ikke det, jeg tenker at de vet ikke hvem det er, og jeg gikk alene, så jeg har hatt nok pasienter hos oss som frteller at saken blir henlagt så jeg gidder ikke. Det ble kanskje ordlagt feil, det var jeg som var glad for at han hadde en dokumentasjon for at han var et annet sted, sånn at det kan tas mot den som kontaktet politiet, da hun fortsatt mener at det er min kjære men at jeg ikke tør å si sannheten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 22. september #6 Del Skrevet 22. september (endret) Du skulle selvsagt anmeldt overfallet. Din kollega trodde du var utsatt for partnervold og prøvde å hjelpe deg, men hen burde sette strek over saken når politiet har fått bekreftet at det ikke var din mann som gjorde det. Endret 22. september av Hateridioter 12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 22. september #7 Del Skrevet 22. september La oss se; Kvinne utsatt for massiv, blind vold. Har ikke anmeldt,ikke tatt kontakt med politiet. Har ikke fortalt andre enn en sjef om volden. Dette tror jeg ingenting på. Og om det mot formodning skulle være sant, bør ts være glad for at hun har kolleger som bryr seg. Man kan ikke se hvem som er voldelig, at folk oppfører seg bra på en firmatur er ikke noe «bevis» på at de ikke er voldelige på privaten. Hvis man har et godt forhold til kolleger er det normalt å fortelle om en slik hendelse. Det kan også forebygge spekulasjon. 21 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #8 Del Skrevet 22. september mittegetparadis skrev (6 minutter siden): Nei jeg har ikke det, jeg tenker at de vet ikke hvem det er, og jeg gikk alene, så jeg har hatt nok pasienter hos oss som frteller at saken blir henlagt så jeg gidder ikke. Det ble kanskje ordlagt feil, det var jeg som var glad for at han hadde en dokumentasjon for at han var et annet sted, sånn at det kan tas mot den som kontaktet politiet, da hun fortsatt mener at det er min kjære men at jeg ikke tør å si sannheten Tenker det er viktig at du anmelder likevel. Du vet ikke om hva som skjer senere . Det kan skje igjen med andre mennesker, kanskje mer alvorlig skade/drap og da er det bra at det ligget dokumentasjon på tidligere hendelser. Du vet ikke hva politiet vet eller ikke, kanskje dette er en kjenning. Du bør også anmelde for din egen del. Dette har med dokumentasjon å gjøre, i tilfelle senere ptsd diagnose/forsikring/ erstatningskrav som kan oppstå i fremtiden. Du vet ikke om du får sen skader av dette, og er det ikke dokumentert har heller ikke skjedd. Det burde du vite i din jobb. Anonymkode: 4428a...22b 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #9 Del Skrevet 22. september Så med tanke på at du har den jobben du har og ikke har anmeldt dette, er det ikke så rart at kollegaen tenker at her er det mannen din som er gjerningspersonen. Det kan se ut til at du har diktet opp en coverhistorie. Det er for mye som ikke stemmer her. Anonymkode: 4428a...22b 13 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #10 Del Skrevet 22. september Du jobber i bht? Og har gjort det i snart 4år? Og du aner ikke hvordan du skal håndtere noe slikt? Enten jobber du i norges dårligste bedriftshelsetjeneste, eller du er et patetisk troll. Jeg heller mot det siste, da politiet ikke har for vane å dra til bedrifter for å intervjue folk nettopp for å forhindre ryktespredning. Anonymkode: 3342e...e74 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #11 Del Skrevet 22. september Enig med de over, det og ikke anmelde blind vold på dette viset er merkelig, og hvorfor kontaktet ikke sykehuset politi? Tenker dette er en norm når det kommer voldsoffer inn døra. Du er heldig som har kollegaer som ser deg og bryr seg om deg. Dette er vanskelige tema, og dette var nok måten kollegaen din sin måte å vise omsorg for deg. Skjønner at det kan virke litt voldsomt, likevel hadde ikke jeg som din venn, latt deg slippe unna med å feile hele hendelsen under teppe. Som de andre sier er det forhold som kan dukke opp senere, ptst, plager ved brudd o.l, som du får oppfølging og hjelp til dersom saken hadde vært skikkelig dokumentert. Selv om politiet henlegger saken blir det dokumentert, både for egen del og statistikk om hvor omfattende problem blind vold er. Anonymkode: 08deb...e70 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #12 Del Skrevet 22. september Det er helt merkelig at du ikke har anmeldt dette. Politiet kunne hentet inn overvåkningsmateriale, eller funnet vitner du ikke visste om. Legevakten bruker også å oppfordre til anmeldelse, og det er ikke uvanlig å bli avhørt av politiet på legevakten. Ba du dem om å ikke ringe? Som andre nevner bør du ha dokumentert hendelsen for sikkerhets skyld, jeg finner det veldig mistenkelig at du ikke har gjort det. Siden kollegaen din fortsatt går rundt og sprer disse ryktene så lurer jeg på om du har snakket med henne etter du snakket med politiet? Politiet kan jo ikke dele dine opplysninger med henne, så det blir ditt ansvar for du vil at hun skal ha korrekt informasjon. Uansett bør sjefen ta tak i dette, for ryktespredning er ikke ok. Så får du velge selv hva du vil at hun skal vite. Anonymkode: a2692...e8d 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mittegetparadis Skrevet 22. september Forfatter #13 Del Skrevet 22. september Bacteria skrev (19 minutter siden): La oss se; Kvinne utsatt for massiv, blind vold. Har ikke anmeldt,ikke tatt kontakt med politiet. Har ikke fortalt andre enn en sjef om volden. Dette tror jeg ingenting på. Og om det mot formodning skulle være sant, bør ts være glad for at hun har kolleger som bryr seg. Man kan ikke se hvem som er voldelig, at folk oppfører seg bra på en firmatur er ikke noe «bevis» på at de ikke er voldelige på privaten. Hvis man har et godt forhold til kolleger er det normalt å fortelle om en slik hendelse. Det kan også forebygge spekulasjon. Som jeg skrev , jeg jobber i bedrifthelsetjenesten og eneste grunnen til at sjefen min vet det er fordi han var legevaktslege, og han spurte meg rett ut om dette var mannen min men han kom jo på at han ikke en gang var i Norge. Jeg har sagt at jeg ikke anmeldte men det er ikke dermed sagt at ikke jeg har vært i kontakt med politiet, men hvis man ikke anmelder blir det ikke noe mer ut av det. Så du ville ha satt deg ned med alle kollegiene dine, hos oss er vi rundt 200-400 ansatte i inn og utland, og sagt at hør jeg, jeg var der og der og ble utsatt for voldhendelse, og nei det er ikke mannen min.??? Denne ansatte som kontaktet politiet er gode omgangsvenner med oss, men jeg valgte å ikke si noe til noen, da det ikke var noe behov egentlig at hun skulle vite det. Og man skulle uansett ha spurt eller tatt det via ledelsen, men i steder gikk hun bare rett til politiet, hallo.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mittegetparadis Skrevet 22. september Forfatter #14 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er helt merkelig at du ikke har anmeldt dette. Jeg var i kontakt med de men ikke anmeldt det, og dette var heller ikke i bykjerne så lite sannsynlig at det er overvåkingkamera og det var også sent på kvelden Politiet kunne hentet inn overvåkningsmateriale, eller funnet vitner du ikke visste om. Legevakten bruker også å oppfordre til anmeldelse, og det er ikke uvanlig å bli avhørt av politiet på legevakten. Ba du dem om å ikke ringe? Som andre nevner bør du ha dokumentert hendelsen for sikkerhets skyld, jeg finner det veldig mistenkelig at du ikke har gjort det. Siden kollegaen din fortsatt går rundt og sprer disse ryktene så lurer jeg på om du har snakket med henne etter du snakket med politiet? Ja da hun har fått beskjed men gir seg ikke, men nå tar sjefen tak i dette. Politiet kan jo ikke dele dine opplysninger med henne, så det blir ditt ansvar for du vil at hun skal ha korrekt informasjon. Uansett bør sjefen ta tak i dette, for ryktespredning er ikke ok. Så får du velge selv hva du vil at hun skal vite. Anonymkode: a2692...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #15 Del Skrevet 22. september mittegetparadis skrev (4 timer siden): Hei. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare dette men jeg prøver. Jeg er ansatt i en bedrifthelsetjeneste og har vært det i snart 4 år. Vi har et gordt arbeidsmiljø og jobber tett sammen. Vi har også vært på utenlands og innenlands reiser med ektefeller så alle kjenner hverandre godt, For noen dager siden var jeg i en av nabobyenen våre og der ble jeg slått ned og fikk real skambank av ukjent person og jeg endte på legevakt. Jeg har da 2 ribbbeinsbrudd og også brudd i et av de småbeina i ansiktet. Samt kvelemerker på halsen. Jeg har sminket bort en del av merkene og ingen av de jeg jobber sammen med har kommentert noe til meg, og jeg har snakket med ene sjefen så han er klar over det. Så jeg tenkte ikke mer over det enn det. Jeg ønsket ikke gjøre noe mer ut a det enn det Men her er det saken er litt kinkig. Og la meg si det sånn jeg forstår de men likevel litt usikker på hvordan jeg skal håndterer dette. Håper derfor på innspill fra dere, Jeg ble bedt om jeg kunne komme inn på et av møterommene våre i et møte og jeg gjorde det, men der møtte det meg politi, og de ville snakke med meg, da det viser seg at en av de jeg jobber sammen med var bekymret for at jeg var utsatt for partnervold. Enda de vet hvor mye mannen min hater vold, en av de jeg jobber sammen med , hennes mann jobber sammen med min mann og de kjenenr hverandre godt, mannen min jobber i en forening som driver å hjelper mennesker som har vært utsatt for partnervold, og vold i nære relasjoner. Jeg ble satt ut ,, og fikk forklart saken til politiet. Mannen min har også snakket med de. Og han hadde jo heldigvis vitner på hvor han var på den tiden. Jeg snakker med den ansatte og spør hvorfor hun ikke tok kontakt med meg direkte og spurte meg eller med sjefen da han var klar over dette. Men hun mente at jeg uansett ikke ville ha svart ærlig da ingen gjør det. Nå snakker hun bak min rygg med de andre og sier at jeg blir banket opp ofte og at jeg ikke tør å bo hjemme. Noe som ikke stemmer. Noen tips? Når en kollega kommer på jobb forslått og har forsøkt å sminket det bort, blir man bekymret. Særlig hvis du ikke er åpen om årsak. Du burde være sjeleglad for at noen viser omsorg. Hvis du hadde vært mer åpen, hadde dere sluppet en gedigen misforståelse. Anonymkode: 8d7dd...c1b 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mittegetparadis Skrevet 22. september Forfatter #16 Del Skrevet 22. september Til dere som nevner Pts, traumer, etterskader osv... Jeg blir godt i varetatt av de som jobber med meg i helse, da ikke som denne kollegia min som jobber lengre ned i rekkene av helsepersonell, men psykolog, lege, annen helsehjelp. Jeg snakket med politiet men ikke noe som ble til anmeldelse, men det er fortsatt mulig, de presset på men jeg ønsket ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mittegetparadis Skrevet 22. september Forfatter #17 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når en kollega kommer på jobb forslått og har forsøkt å sminket det bort, blir man bekymret. Særlig hvis du ikke er åpen om årsak. Du burde være sjeleglad for at noen viser omsorg. Hvis du hadde vært mer åpen, hadde dere sluppet en gedigen misforståelse. Anonymkode: 8d7dd...c1b Litt vanskelig å rekke å si noe når det er rett etter arbeidsstart at de dukker opp liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #18 Del Skrevet 22. september Jeg hadde nok tatt en prat med alle tilstedet å sagt det som det er. Du ble utsatt for blind vold og noen her har tilkalt politiet fordi de antar partnervold. Og neste gang noen tror noe om andre så bør de kanskje snakke med sjefen om de ikke tør å gå direkte til den det gjelder. Anonymkode: 2f8b5...e57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mittegetparadis Skrevet 22. september Forfatter #19 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde nok tatt en prat med alle tilstedet å sagt det som det er. Du ble utsatt for blind vold og noen her har tilkalt politiet fordi de antar partnervold. Og neste gang noen tror noe om andre så bør de kanskje snakke med sjefen om de ikke tør å gå direkte til den det gjelder. Anonymkode: 2f8b5...e57 Takk for svar alle sammen.Det kom en epost nå fra sjefen hvor alle i vår etasje er innkalt på møte på mandag morgen, hvor det blir en samtale med dette som emne og hva som er vanlig prosedyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #20 Del Skrevet 22. september Dette virker veldig rart. Politiet var vel involvert da dette skjedde? Virker også rart at du ikke ble sykemeldt etter en så alvorlig skade. Litt vanskelig å tro på denne historien. (Forresten så er kollegier noe annet enn det jeg tror du mente, nemlig kolleger). Anonymkode: 79ffd...cb4 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå