Gå til innhold

Høstferie med venninne og hennes barn,men jeg vet ikke helt, synes dette er litt frekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 16.11):

Om du ber om kjøttdeig og ost fra en enkelt ungdom så er det de dyreste varene til taco. Om denne ungdommen skal betale kanskje 350 så er det gabnske mye for en enkelt på en helg. At hun skal bidra er jo selvsagt. 

Anonymkode: 898a8...84f

Tuller du nå? 350 for mat en hel helg er billig. 

Anonymkode: b7944...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke tap å miste denne venninnen..

Hun har kansje mye å stri med ,men det hjelper ikke.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (13 timer siden):

Men hytte det har du råd til 🤔 Synes dette er rart. Ville droppet turen. Og ja, venninna di er frekk.

Eh hytte kan være arvet !

Anonymkode: 50f82...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig mange som har veldig dårlig råd...

For noen dager ville jeg ikke regnet på at en venninne og noen unger ble med på hytta. Neste gang kan det være henne som spanderer noe. Har heldigvis ikke så dårlig råd at jeg knapt kan kjøpe mat.

Når dette er sagt, så setter jeg selvsagt pris på det om besøket har med seg litt snacks eller brus, eller noe annet småtteri, men jeg forventer det ikke, og gidder ikke å bry meg om jeg en sjelden gang "sponser" noen med mat.

Anonymkode: 58eb7...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fryktelig mange som har veldig dårlig råd...

For noen dager ville jeg ikke regnet på at en venninne og noen unger ble med på hytta. Neste gang kan det være henne som spanderer noe. Har heldigvis ikke så dårlig råd at jeg knapt kan kjøpe mat.

Når dette er sagt, så setter jeg selvsagt pris på det om besøket har med seg litt snacks eller brus, eller noe annet småtteri, men jeg forventer det ikke, og gidder ikke å bry meg om jeg en sjelden gang "sponser" noen med mat.

Anonymkode: 58eb7...fdb

For meg er det en forskjell på å forvente at man blir sponset og si: jeg er i en vanskelig økonomisk situasjon akkurat nå, har du mulighet til å hjelpe meg, og hva kan jeg evt gjøre for deg? Tikk takk - svar på onsdag, blir nei fra meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (4 minutter siden):

For meg er det en forskjell på å forvente at man blir sponset og si: jeg er i en vanskelig økonomisk situasjon akkurat nå, har du mulighet til å hjelpe meg, og hva kan jeg evt gjøre for deg? Tikk takk - svar på onsdag, blir nei fra meg. 

Jeg lurer vel litt på sannhetsgehalten i tråden, når TS skriver at venninnen må spørre foreldrene sine om penger til å kunne spleise med TS for de få dagene. Høres noe pussig ut...

Anonymkode: 58eb7...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må du bare avvise, fy faen for en frekk dritt. Hadde blitt kok forbannet og bedt henne ryke og reise. Hun får muligheten til å være med på hytten, men skal ikke betale for maten, hva hadde hun tenkt hun skulle spise i høstferien hjemme da?

Synd for ungene, men dropp dette.

Anonymkode: 845cc...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Neste gang kan det være henne som spanderer noe.

Anonymkode: 58eb7...fdb

I dette tilfellet er det jo aldri det, og ts sier jo at hun selv ikke har så voldsomt god råd.

Anonymkode: ea289...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer vel litt på sannhetsgehalten i tråden, når TS skriver at venninnen må spørre foreldrene sine om penger til å kunne spleise med TS for de få dagene. Høres noe pussig ut...

Anonymkode: 58eb7...fdb

Ja, ts, nevnte du ikke for henne dette med at de jo uansett må spise i høstferien, og kan ta med denne maten på hytta i stedet? Har denne venninnen ikke råd til mat hjemme heller? I så fall står det jo såpass dårlig til at hun må få sosialhjelp.

Anonymkode: ea289...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 13.09):

Jeg og venninnen min snakket om Høstferien og da sa jeg og ungene på 14,12 og 10 skulle på hytta, hun har barn på samme alder som mine og mine 2 eldste og hennes 2 eldste henger en del sammen, hennes yngste er bare 4, så hen er mye yngre, hun spurte om de kunne være med i 2-3 dager, og da sa jeg ja, det hadde vert koslig.

Men så sa jeg at da kan vi spleise på maten de dagene, da sa hun at det hadde hun ikke råd til og de kom jo som gjester og ventet tydeligvis at jeg skulle stå for alt, det har jeg ikke råd til.

Er jeg urimlig som sier Nei til henne da? jeg må jo det, hun ønsket svar innen onsdag

Anonymkode: 06b32...458

Nei hun inviterer seg selv! Enkel regel, da tar hun med mat selv også. Stå på ditt❤️ dette er ren smisk og utnyttelse. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...