Gå til innhold

Mamma har ordnet seg type, pappa døde for 1 år siden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde vært veldig skeptisk til dette. Å flytte sammen og forlove seg innen kort tid vitner om at man har mistet fornuften, ingen kjenner hverandre ordentlig etter så kort tid.

Dette kan være en form for escapism, hvor din mor hopper med begge føtter inn i noe som gir henne midlertidig lykke fordi hun løper fra følelsene hun egentlig har. Hvis det er tilfelle vil de vonde følelsene ta henne igjen, og da får du bare håpe at hun ikke har for mange forpliktelser ovenfor denne mannen.

Det verre alternativet er at hun er sårbar og et lett offer for manipulasjon. En sosiopat kan lett finne på å gå etter en ny enke, sjarmere henne i senk og robbe henne for verdier. Det er veldig typisk sosiopater å eskalere forholdet tidlig, rett og slett få de på kroken med felles hjem og ekteskap (eller barn om man er ung nok for det). Om hun er stormforelsket kommer hun ikke til å forstå dette før det er for sent.

Grunnen til at jeg tenker sånn er fordi jeg har sett det. Jeg er derfor alltid skeptisk når jeg ser folk rundt meg gå for fort frem. Det er fullt mulig å være forelsket uten å ta forhastede valg, folk som tar slike valg sliter som regel med noe og ser på den nye partneren som en redning. Det er veldig usunt.

Hvis jeg var deg ville jeg fulgt nøye med. Plutselig er arven din (inkludert sentimentale ting) borte vekk.

Anonymkode: 8c4df...011

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skummelt at noe går så rart frem. Enten en hun har hatt på si en stund, men sånt tør hun nok ikke å innrømme. Eller typisk tegn på en som kan være psykopat, de går jo gjerne fort frem  

Anonymkode: 18e9d...1b7

Herregud...🙄

Anonymkode: 5c20d...996

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Herregud...🙄

Anonymkode: 5c20d...996

Mhm😅

Anonymkode: c5121...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at hun har funnet noen å dele livet med! Jeg skulle ønske min pappa gjorde det samme, han er så ensom etter at mamma døde. Det hjelper ikke at jeg er der så ofte jeg kan, for det er alle de små tingene i hverdagen du gjerne vil dele med noen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Skummelt at noe går så rart frem. Enten en hun har hatt på si en stund, men sånt tør hun nok ikke å innrømme. Eller typisk tegn på en som kan være psykopat, de går jo gjerne fort frem  

Anonymkode: 18e9d...1b7

😂😂 Må være slitsomt for deg om du ser verden og mennesker på denne måten. Ta det litt rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...