Gå til innhold

Føler jeg er snill og bra men ingen menn liker meg spesielt godt

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Kan du gi noen eksempler på disse subtile hintene som skiller sosialt oppegående menn fra de sosialt dumme?

Anonymkode: e38a0...350

Nå er det å fange dem opp som skiller de oppegående fra de sosialt dumme, eller for usikre til å handle på det de faktisk oppfatter, men ikke våger å tro på/handle på. Det er faktisk ikke mer subtilt enn at en ung mann som aldri har hørt om dette og ingen har lært ham om det mest sannsynlig vil oppfatte interesse fra kvinnen som gjør slikt. Dette er ikke verken pensum på skole eller noe samtaleemne man må lære av. Det er bare slik vi utvikler angående nonverbal kommunikasjon, ut fra samhandling med mennesker generelt. Man prøver og feiler og blir flinkere til å gi tydelig utrykk for ting, og å fange opp tilsvarende, helt uten ord. 

(Litt av bakenforliggende årsak til at barn og unge tester de voksne på ulike måter, om deres omgivelser altså er trygge nok til å kunne gjøre det. Hvilket trolig medfører at en del som ikke har hatt trygg nok oppvekst blir dårlig på slikt. Eller de blir eksperter på slikt, fordi det har vært så nødvendig for å navigere seg godt mellom farer. Med dem som har vond oppvekst blir det ofte enten eller. Et litt tragisk utfall av å øve seg på slikt er at unge kvinner kan komme til å øve seg blåøyd naivt på godt voksne menn, som ikke tar det som altfor naiv øving, men som velkommen til å...)

Uansett, det går på blikk, fakter, berøring og måte å kommunisere på. Å holde blikket til noen et par sekunder istedenfor å se bort straks for eksempel, å mikse blyg og freidig, å berøre den man snakker med, og så videre. Utrykket å blafre med øynenvippene har sitt opphav i dette "språket". 

Kan man dette kan man det. Er man blind og blottet for slikt kan man slite litt med å både vise og oppdage interesse. Blir man for overtydelig virker det mot sin hensikt, og man virker tåpelig. En venninne hadde problemer med balanse i dette, ble for overtydelig, og det mislikte menn interessant nok. 

Skjønner man ingenting av det jeg skriver om, det er gresk, så tenk bare på hvor enkelt man stort sett kan oppfatte at noen er sure uten at de trenger å si det. Dette er bare det samme. I tillegg til ord har vi mennesker mange muligheter til å utrykke det meste av følelser uten ord. Et ansikt perfekt egnet til det, pluss at vi bruker kroppen også. 

Derfor får vi også rynker som etterhvert viser vår personlighet veldig tydelig når vi blir gamle. Hva vi mest gjennom livet har gitt utrykk for uten ord. 😅 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kan ikke tro at du forminsker partner vold og overgrep til at noen liker litt krydder i senga. 

Har til gode å se slike som deg faktisk snakke imot vold og overgrep, bestandig skyller dere på kvinner og ignorerer handlingene menn begår. 

Sexistisk og katastrofalt sjalu. 

Anonymkode: 9f04d...1c0

Dere har ansvar for hvem dere ligger med. Det hjelper ikke at jeg snakker imot vold, som jeg er imot. Mennene endrer seg ikke. Dere må slutte å være irrasjonelle i partnervalg. Velg den snille mannen som ikke vekker de dype følelsene deres, men som er en fornuftig partner 

Anonymkode: 612b3...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for å si det, men dere må nok prøve å late som dere er frekke og utilgjengelige, lat som dere gir faen, da kommer interessen. 

Anonymkode: 5bf6b...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere har ansvar for hvem dere ligger med. Det hjelper ikke at jeg snakker imot vold, som jeg er imot. Mennene endrer seg ikke. Dere må slutte å være irrasjonelle i partnervalg. Velg den snille mannen som ikke vekker de dype følelsene deres, men som er en fornuftig partner 

Enda en mann som legger skylden over på kvinner istedenfor å plassere den der den hører hjemme. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en av dem. 
Har alt på stell, er i grei form og tar vare på hud og hår osv. Men opplever uhyre sjeldent noen som helst form for oppmerksomhet fra menn. Har en sosial jobb der jeg treffer mange forskjellige typer mennesker og har fritidsaktiviteter som også inkluderer menn. Smiler og ler mye og byr på meg selv. Men nei….. ingen respons. 
Jeg er eldre da, snart 50. 

Egentlig så bryr jeg meg ikke så mye, har et godt liv som det er …. men synes det er litt rart på en måte…… ingen liksom? 😊

Endret av Etk
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri vært med noen slem mann og føelslene min har aldri blitt vekket av noen andre enn nettop godhjertede menn, men alvorlig talt. "Ingenting hjelper mot slemme menn, så jeg skal ignorere å si noe om det" Den holdningen bidrar til at samfunnet ikke tar vold og overgrep serriøst. Vi må ha håp og stå støtt, unngå å støtte folk med dårlige trekk, ikke oppmuntre til at sex uansett hva er kult. Anmelde, bryte inn, si ifra, hva som helst. Det er en skikkelig ukultur som avler opp til skumle saker.

Slemme folk sitter ikke å tvinger tommler om de ikke har et offer, de finner seg et samme hva, så jo det må gjøres noe med jo. 

Du er ikke fornuftig eller snill, ikke i min liga isåfall.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært med noen slem mann og føelslene min har aldri blitt vekket av noen andre enn nettop godhjertede menn, men alvorlig talt. "Ingenting hjelper mot slemme menn, så jeg skal ignorere å si noe om det" Den holdningen bidrar til at samfunnet ikke tar vold og overgrep serriøst. Vi må ha håp og stå støtt, unngå å støtte folk med dårlige trekk, ikke oppmuntre til at sex uansett hva er kult. Anmelde, bryte inn, si ifra, hva som helst. Det er en skikkelig ukultur som avler opp til skumle saker.

Slemme folk sitter ikke å tvinger tommler om de ikke har et offer, de finner seg et samme hva, så jo det må gjøres noe med jo. 

Du er ikke fornuftig eller snill, ikke i min liga isåfall.

👏

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for å si det, men dere må nok prøve å late som dere er frekke og utilgjengelige, lat som dere gir faen, da kommer interessen. 

Anonymkode: 5bf6b...54f

Det går definitivt ikke 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tenk at de med pu også har følelser. Sier mye om deg dette at det var deprimerende. Fy

Anonymkode: c0e0a...af4

Klart de har det. Men det er også rimelig å ønske å være sammen med en person som er samme mentale alder som en selv. Lett pu vil si en mental alder på ca 9-12 år…
https://naku.no/kunnskapsbanken/diagnose-psykisk-utviklingshemming-icd-10

Anonymkode: d8e84...ff5

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da er vi kvinner ulykkelige, og det blir det ikke noe godt samliv av heller. 

De snille menn som vekker våre følelser finnes også. Bedre for de snille menn at de må vente til slikt klaffer enn å ha en ulykkelig kvinne og et ulykkelig samliv. Er man en bra mann er kvinne som elsker deg (og du henne) verdt å vente på. 

Er man ingen bra mann hjelper det ikke å kalle seg snill. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (4 minutter siden):

Enda en mann som legger skylden over på kvinner istedenfor å plassere den der den hører hjemme. 

Handler ikke om skyld. Handler om å ta ansvar for hvem du blir sammen med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Da er vi kvinner ulykkelige, og det blir det ikke noe godt samliv av heller. 

De snille menn som vekker våre følelser finnes også. Bedre for de snille menn at de må vente til slikt klaffer enn å ha en ulykkelig kvinne og et ulykkelig samliv. Er man en bra mann er kvinne som elsker deg (og du henne) verdt å vente på. 

Er man ingen bra mann hjelper det ikke å kalle seg snill. 

Og da må ikke dere sutre over at dere alltid blir sammen med slemme menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Handler ikke om skyld. Handler om å ta ansvar for hvem du blir sammen med

Jepp og da syns menn som deg at det er praktisk å skylde på ofrene for at de blir misbrukt. Du er virkelig søppel.. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har lest litt bøker og gjort meg selv mer tilgjengelig når det kommer til menn. Fått meg noen sosiale hobbyer, tar meg en kveld på byen av og til, holder på med frivillig arbeid. Har nå funnet ut at jeg er en kvinne som egentlig ingen menn finner interessant. Og det mest deprimerende er at den eneste mannen som har vist litt begeistring for meg var en psykisk utviklingshemmet mann. (Nettdating, og han sa ikke fra på forhånd at han hadde PU. Det merket jeg først når jeg møtte han) 

Den siste tiden har jeg kjent litt på det. Jeg er ingen selvdigger, men har lest meg opp på hvordan bli komfortabel og trygg på seg selv. Har nå ubevisst begynt å tenke ille om meg selv. Orker rett og slett ikke å legge like mer innsats i det hvis jeg treffer på menn, for jeg er blitt så vant til at det ikke er noen som er nysgjerrig på meg eller interessert likevel. 

Tiden går og åra går. Er det best å innfinne seg med at man blir alene? Før hadde jeg drømmer men nå kjenner jeg at jeg har dempet de nesten ned til null.

Anonymkode: f21ce...937

Du har gjort en del overfladiske grep rundt deg for å gjøre deg mer tilgjengelig. Bra det! 

Men en anbefaling jeg har er at du begynner å eksperimentere med din egen atferd rundt menn. Det handler ikke bare om å være trygg på seg selv, men hvordan du fremstår. Hvordan du snakker, hvordan du står, hva du sier, hva du har på deg osv. Jeg tenker at når du har prøvd det samme over lang tid uten å lykkes, så bør du prøve på noe annet. Dette er egentlig en parafrasering av Einstein, men budskapet er ganske tydelig. Du må endre noe for å øke sjansen for å få et annet resultat når det gamle ikke fungerer. 

Kanskje må du ta mer plass. Fake på deg urokkelig selvtillit. Være litt mer humoristisk vridd. Være bevisst på toneleien. Ta mer initiativ. Være mer målrettet. Ta kontroll. Osv. Så evaluerer du responsen du får, og endrer deg i takt med hvordan responsen er. Kanskje du må feile ganske mange ganger for å lykkes. Men du trenger jo bare å lykkes èn gang, og det er alltids verdt å feile og vente på.

Det jeg skriver om nå er kronjuvelen i temaet personlig utvikling. Skal man høste personlig utvikling så må man tenke nytt. Man må eksperimentere, pushe grenser, motta respons, evaluere og eksperimentere mer. Slik at du tilslutt når et punkt hvor du føler du lykkes.

Og nei, jeg snakker ikke om varig endring. Ofte er det nok at du gjør den lille ekstra eksperimenteringen i første fase. For å bli lagt merke til. For å høste interesse. Når interessen er der så kan man fint gire ned. Da er det lettere å lykkes. 

Jeg synes virkelig ikke at du skal henge med hodet og føle at alt håp er ute. Særlig ikke hvis du ikke har prøvd ALT. Og i dette tilfellet mener jeg alt som har med personlig utstråling å gjøre. Vi har alle forbedringspotensialer. Og ofte er det ikke så mye som skal til. 

Og for å være ærlig, personlig utvikling er ganske gøy i praksis hvis du virkelig tør å utfolde deg! ;) 

Opp med hodet, TS. Og dere andre. Rett opp ryggen nå, og møt verden med nye øyne! Gi dere selv en skikkelig ny sjanse. En restart. Og gå inn med hud og hår for å få det til. Lykke til! :D 

Endret av Bombasi
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kommer alltid til å se ned på overgrep, på misbruk, på vold og jeg kommer alltid til å støtte de som trenger hjelp i sånne situasjoner! At du velger å være så nedlatende og frekk som du er.. du er et fantastisk eksempel på en mann som tror han er «snill», men det finnes ikke et snilt ben i hele kroppen din.. 

Endret av Blått
  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det gjør kun de som ble sammen med slemme menn. 

Du får lese de trådene som innimellom dukker opp angående hvorfor man elsker sin partner og lignende. Dem som ikke har noe å klage over pleier det oftest å være tyst fra angående slikt. Det er jo oftest utfordringer som blir tatt opp, ikke at alt går kjempebra. 

At det går galt mellom to betyr heller ikke nødvendigvis at noen av dem er dårlige mennesker. Lange tette relasjoner er tidvis krevende til vanskelig, og slik er det. Selv de beste av oss kan feile angående å gjøre alt så riktig at ingenting blir vondt og vanskelig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Siden det da er en kjent sak, hvorfor vil man da velge det samme om og om igjen? Jeg forstår at dette er en kjent psykologisk greie, men ville jo trodd at man med denne kjennskapen ville prøve å få livet sitt på rett kjøl. Bli i stand til å ta gode valg av partnere, før man søkte det absurde som er trygghet i en voldelig partner. Dette er ikke noe fordeling av skyld til kvinnen som stadig velger voldelige menn. Disse mennene har all skyld alene. Men når man vet at man tiltrekkes slike menn, da er det jo uunngåelig å få seg en voldelig kjæreste, da nettopp dette trekket er det som gir en følelse av trygghet. Hadde de ikke hatt dette trekket, så ville de ikke vært noe interessante til å begynne med, eller?

Anonymkode: e38a0...350

Det er nok veldig mange ulike fenomener som opptrer samtidig. 

Den ene er som du sier trygghet. Fordi folk som velger voldelige partnere igjen og igjen, ikke kjenner til noe bedre. Har du aldri blitt behandlet med omtanke og respekt av foreldre eller andre nære i oppveksten, kjenner du ikke til noe annen kjærlighet enn at det å bry seg om noen er det samme som psykisk og/eller fysisk vold.
Noen kan føle at ekte omsorg fra andre mennesker, er direkte ubehagelig. Et varsel om at noe er galt. Det kan føles som manipulering, de tror det umulig kan være ekte. 

Men det er mer sammensatt:

2. Hvis de er oppmerksomme på at det finnes noe bedre der ute, er de ofte ute av stand til å identifisere en god partner. For mennesker med en passelig god oppvekst virker dette rart, fordi det for dem er det åpenbart hva som er røde flagg og grønne flagg i en partner. Ofre for vold i oppveksten ser ikke slike tegn på samme måte. De har aldri opplevd et godt og trygt forhold, så hvordan skal de kjenne det igjen? De leter i blinde. Det er et kjent engelsk uttrykk som sier at ofre for vold i oppveksten går rundt med rosa-fargede briller - dermed ser både grønne og røde flagg likedan ut, og de er ute av stand til å sortere bort menn de burde holdt seg unna. Folk uten grenser og respekt for seg selv, er magneter for folk som ønsker å behandle andre dårlig.

3.  Vold etterlater ofte ofre med så lav selvfølelse og selvverd. Om de skjønner at de finnes noe bedre der ute og de klarer å identifisere et bra menneske, tror de ikke at de kan få hen. De føler seg så skadet, og mange har jo problemer også, etter slike opplevelser som de vet gjør dem vanskelige å leve med. De tror ikke at noen med normal evne til å vise omsorg, respekt og kjærlighet, vil kunne falle for dem. 

Anonymkode: 5b937...36f

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 time siden):

Nettopp. Og vi blir alle rynkete, vi blir alle gamle og gråe. Utseendet forsvinner, men ey - igjen i disse trådene så kommer det noen menn og snakker om utseendet som om det er det eneste som betyr noe. Gang på gang så ser jeg damer løpe etter menn med personlighet, med smil og sjarm, menn som man kan få et godt liv med. 

Alt du sier stemmer.

Det jeg sier stemmer og...en kvinnes utseende er det eneste som kan få deg på skuddhold.

Når du først har fått min oppmerksomhet kommer intelligensen og personligheten din inn..Noen pene blir mindre pene i mine øyne. Noen blir totalt uinterressante og noen blir til en gudinne..

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig mange ulike fenomener som opptrer samtidig. 

Den ene er som du sier trygghet. Fordi folk som velger voldelige partnere igjen og igjen, ikke kjenner til noe bedre. Har du aldri blitt behandlet med omtanke og respekt av foreldre eller andre nære i oppveksten, kjenner du ikke til noe annen kjærlighet enn at det å bry seg om noen er det samme som psykisk og/eller fysisk vold.
Noen kan føle at ekte omsorg fra andre mennesker, er direkte ubehagelig. Et varsel om at noe er galt. Det kan føles som manipulering, de tror det umulig kan være ekte. 

Men det er mer sammensatt:

2. Hvis de er oppmerksomme på at det finnes noe bedre der ute, er de ofte ute av stand til å identifisere en god partner. For mennesker med en passelig god oppvekst virker dette rart, fordi det for dem er det åpenbart hva som er røde flagg og grønne flagg i en partner. Ofre for vold i oppveksten ser ikke slike tegn på samme måte. De har aldri opplevd et godt og trygt forhold, så hvordan skal de kjenne det igjen? De leter i blinde. Det er et kjent engelsk uttrykk som sier at ofre for vold i oppveksten går rundt med rosa-fargede briller - dermed ser både grønne og røde flagg likedan ut, og de er ute av stand til å sortere bort menn de burde holdt seg unna. Folk uten grenser og respekt for seg selv, er magneter for folk som ønsker å behandle andre dårlig.

3.  Vold etterlater ofte ofre med så lav selvfølelse og selvverd. Om de skjønner at de finnes noe bedre der ute og de klarer å identifisere et bra menneske, tror de ikke at de kan få hen. De føler seg så skadet, og mange har jo problemer også, etter slike opplevelser som de vet gjør dem vanskelige å leve med. De tror ikke at noen med normal evne til å vise omsorg, respekt og kjærlighet, vil kunne falle for dem. 

Anonymkode: 5b937...36f

Godt skrevet. 

Jeg pleier å kalle dette at det indre kompasset er ødelagt. Derfor råder jeg alltid kvinner som har opplevd vold å gå i behandling og få bearbeidet godt før de begynner å tenke på å date igjen. For når man har levd lenge med urimelig klarer man ikke å skille hva som er urimelig fra hva som er rimelig og greit. Man overser derfor faresignaler. Bare mannen virker snillere på måten de er absolutt på vakt mot ser de ikke tegnene på lignende trender. Ingen slike viser jo sitt sanne jeg med en gang, og slike oppsøker kvinner som er skadet (og som har svært velutviklet samvittighet og empati, samt lett for å påta seg skyld/delskyld) ikke motsatt. Kvinner utsatt for vold prøver som regel aktivt å unngå det igjen, men har ikke verktøyet (godt fungerende indre kompsss) til å se farer mildere enn det de kom seg bort fra. Menn med slike tendenser søker derimot aktivt kvinner med ødelagt indre kompass.

Så er man utsatt for vold og nedbrutt av det er man drømmepartner til tilsvarende mann. Han vil selvfølgelig rulle henne inn før han kjører over henne. 

Så terapi og tid etter å ha opplevd vold. Man er som regel mer skadet enn man tror av slikt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snille menn er ikke spennende nok. Mange av dere vil bli dominert og utnyttet i senga. Da må dere regne med å bli sammen med dårlige menn. Ikke gi menn flest skylden for det

"Snille menn" både knuser hjerter og er voldelige, dessverre. 

Anonymkode: a5a70...8c0

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...