Gå til innhold

Vanlig for 1,5-åring å plutselig sove over 13 timer i strekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet på 1,5 år sover som regel fra 19-06, men da gjerne med en oppvåkning eller to i løpet av kvelden/natta. Sover 1-2 timer lur midt på dagen. I går la jeg ham kl.19, og nå, 13 1/2 timer senere sover han fortsatt. Har vært inne og sjekket flere ganger denne morgenen fordi jeg rett og slett ble bekymra, men han bare puster jevnt og sover tungt. Kjennes heller ikke ut som han har feber. Er dette vanlig? Har aldri hatt behov for å vekke ham før, og siden det ikke er jobb og barnehage i dag har jeg ikke vekket ham nå heller.

Anonymkode: 7daca...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er normalt. Kanskje brygger han på noe, kanskje ikke.

Anonymkode: b490e...542

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min på snart 2 har sovet fra feks 19-8 uten at noe har vært noe galt.

Anonymkode: bdaf1...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår på 21 mnd kan ha dager hvor hun sover lenge. Hu  legger seg rundt 19 (men tar fort 30-45 min før hun sovner) og i helgen kan hun fint sove til 8 (som oftest ikke så lenge) men da vekker vi henne fordi hun er helt avhengig av å ha en god dupp på dagtid. 

Anonymkode: 0d665...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har gjort det en sjelden gang i blant. Jeg har også har tenk "hva i alle dager" og gått inn og sjekket at alt var bra med dem. Typisk så har årsaken vært at de har vært i ferd med å bli syke, eller at de har sovet lite/urolig tidligere samme uke, men det er ikke alltid jeg har sett noen logisk forklaring heller. 

Anonymkode: 5eac9...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn - som folk flest - kan ha netter der de trenger litt ekstra søvn eller er litt ekstra slitne. Noen ganger uten åpenbar grunn, andre ganger fordi de har sovet dårlig, brygger på noe, har opplevd noe ekstra spennende etc. 

Anonymkode: 6fcaf...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine små pleide å sove i 12 timer hver natt. Innimellom 13. Trodde faktisk at det var normalt så har vel vært heldig jeg da.

Anonymkode: 1a0ea...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...