AnonymBruker Skrevet 23. september #61 Del Skrevet 23. september Paulinetta skrev (17 timer siden): Det er ikke sikkert naboene hører noe/lar seg plage i det hele tatt. Kanskje er de ute hele søndagen uansett? Dialog er et gullfint utgangspunkt for et godt naboskap. Det er jo ikke naboen din du skal i dialog med når det gjelder lovbrudd? Du kan på en måte « true» naboen til og ikke tyste med « gullfin « kommunikasjon, men strengt tatt gjør du naboen medskyldig . Så sant ingen andre har sjans til og høre det blir det mellom dere, men om politiet er ute på patrulje da! Er forsvaret ditt « naboen sa det var greit « ? Du gjør jo naboen medskyldig . Anonymkode: b2ced...496 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #62 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Politiet kommer ALDRI til å prioritere det, på samme måte som de aldri stopper nordmenn fra å grille/ drikke i parken. Det å kontakte politiet fordi naboen pusser opp er latterlig. Da får man reise å besøke noen eller gå en tur i stedet. Men ville kommunisert med naboene for sikkerhets skyld, og tatt hensyn hvis de sier de trenger ro Anonymkode: 5fae2...381 Tull. Mulig det er noe regione ulikheter , men her i Oslo prioriterer de det. Søndag er en ganske stille dag ellers, så det er det de gjør. Sørger for ro og orden. Gjør jobben sin. Anonymkode: b2ced...496 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #63 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette. Jeg klipper plenen på søndager. Naboen som er politimann gjør også det. Anonymkode: 53536...af1 Det gjorde naboene vår og, selvom han visste mannen min jobber i politiet. Min mann er ikke kriminell på fritiden da, satt på verandaen og leste bok. Fikk tak i en kollega på jobb rimelig fort når naboen ødela stillheten. Anonymkode: b2ced...496 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #64 Del Skrevet 23. september Jeg kunne ikke brydd meg mindre, så hadde du vært min nabo hadde det bare vært å kaste seg over arbeidet. Skjønner at man ikke bør begynne tidlig, men helligdagsfreden er avleggs og burde vært fjernet. Er glad vi bor i enebolig slik at vi iallfall kan gjøre hva vi vil inne. Anonymkode: 37fce...9f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #65 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Herregud, verre og verre. Om en nabo banker på døra mi forventer jeg at det er om noe superviktig, ellers vil jeg faktisk være i fred. Liten sjanse for at jeg hadde åpnet døra i det hele tatt! Spesielt i tettbygde områder er det viktig å gi naboene privatliv og fred! Anonymkode: b4985...512 Vel, for noen er ro eller ikke superviktig. Og hadde jeg banket på uten at du åpnet hadde jeg tolket det som at du ikke var hjemme, og da hadde jeg iallfall brukt sjansen til å bråke. Anonymkode: 37fce...9f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #66 Del Skrevet 23. september Jeg vil også ha det stille og rolig inne på en søndag. Men akkurat ute er det svært sjelden helt stille da jeg bor ved en trafikkert vei,og det flyr også fly over her. Anonymkode: bc888...b2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #67 Del Skrevet 23. september Jeg synes det er rart med alle disse som klager på den hellige søndagen. Hvorfor er dere ikke i kirken? Når det så er sagt er innendørs oppussing ganske plagsomt når som høsten er her og man er mer inne. Hvis du må bruke søndagen bør du spørre naboene om det er greit. Pussemaskin bråker MYE. Hadde det vært å slå en spiker i veggen så, men pussemaskin er det ikke sikkert de har lyst til å høre på i timesvis. Vi bor i enebolig, og vi har noen ganger holdt på med litt konstruksjoner i hagen - med spikerpistol og litt saging og slikt. Naboene er lagt unna, og vi holder selvfølgelig ikke på når de er ute uten å spørre først. Heldigvis er de fleste her småbarnsfamilier som har like mye tidspress som oss og som trenger å bruke den lille fritiden som finnes på å få orden på ting - også selv om det er søndag. De er ikke i kirken på søndager, så de fleste synes det er helt greit. Anonymkode: c5b55...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #68 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det gjorde naboene vår og, selvom han visste mannen min jobber i politiet. Min mann er ikke kriminell på fritiden da, satt på verandaen og leste bok. Fikk tak i en kollega på jobb rimelig fort når naboen ødela stillheten. Anonymkode: b2ced...496 For plenklipping? Skjønner om det er mye bråk lenge og ofte, men for plenklipping? Vet ikke helt om jeg tror historien din, for det første politiet spør om i slike tilfeller er jo "Har du snakket med naboen din om det?" og det hadde han jo tydeligvis ikke. Forskjellsbehandling og utrykning til kompiser for petitesser er vel ikke helt innafor i politiet, eller hva tenker du? Hvorfor satt han på terrassen i kirketiden? HELLIGdagsfred. Er dagen hellig om man ikke er kristen? Her er det alltid noen som bråker i nabolaget på søndager, det handler mest om å ikke være den som er først ut. Tror det er helt vanlig i bystrøk. Anonymkode: c5b55...878 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet 23. september Forfatter #69 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det er rart med alle disse som klager på den hellige søndagen. Hvorfor er dere ikke i kirken? Når det så er sagt er innendørs oppussing ganske plagsomt når som høsten er her og man er mer inne. Hvis du må bruke søndagen bør du spørre naboene om det er greit. Pussemaskin bråker MYE. Hadde det vært å slå en spiker i veggen så, men pussemaskin er det ikke sikkert de har lyst til å høre på i timesvis. Vi bor i enebolig, og vi har noen ganger holdt på med litt konstruksjoner i hagen - med spikerpistol og litt saging og slikt. Naboene er lagt unna, og vi holder selvfølgelig ikke på når de er ute uten å spørre først. Heldigvis er de fleste her småbarnsfamilier som har like mye tidspress som oss og som trenger å bruke den lille fritiden som finnes på å få orden på ting - også selv om det er søndag. De er ikke i kirken på søndager, så de fleste synes det er helt greit. Anonymkode: c5b55...878 Fordi vi ikke finnes kristne og har bedre ting å gjøre på en søndag enn å henge i kirka. Absolutt alt annet er veldig mye bedre bruk av tiden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet 23. september Forfatter #70 Del Skrevet 23. september Ble vist en heftig debatt dette. Jeg jobbet forøvrig 05-17 i går og la meg kl 20. Ble ingen oppussing og hadde ikke blitt det hadde jeg sluttet til normal tid heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #71 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ringer jo bare politiet, herregud… tafatt fordi man ikke ønsker og snakke med en manipulerende nabo som vil ha tillatelse til og bryte loven .. jaja, Anonymkode: b2ced...496 Du forstår ikke loven ."utilbørlig støy"betyr at det er støy som sjenerer noen. Men har du EN nabo og han syns det er greit at du pusser opp EN søndag så er det ikke lenger utilbørlig støy. Anonymkode: d6df6...d07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #72 Del Skrevet 23. september Hvor går grensen for "bråk"? Er det kun bråk hvis det er tilsiktet? Jeg bor et sted med veldig tynne vegger og kunne argumentert hardt for at naboens fis er bråk og noe hen må slutte med på søndager. Anonymkode: 52ebd...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #73 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vel, for noen er ro eller ikke superviktig. Og hadde jeg banket på uten at du åpnet hadde jeg tolket det som at du ikke var hjemme, og da hadde jeg iallfall brukt sjansen til å bråke. Anonymkode: 37fce...9f6 For noen er det ikke superviktig om andre dealer dop eller stjeler på butikken heller. Det er ikke det samme som at da er det lovlig. ja, du kunne brukt sjansen på og gjøre noe ulovlig når du tror du ikke blir oppdaget. I dette tilfelle er det naboer som ikke vil blandes inn i det du tenker og gjøre. Da er det veldig dumt og « bruke sjansen « , for muligheten til at naboen hører og du plutselig får politiet på døra er stor. Mannen min ( jobber i politiet) sier de som bråker på søndager er de mest idiotiske kriminelle, for bråk er så lett og oppdage. Vanligvis prøver man jo og skjule? Så kommer de på døra di , og hva da? « nei, det var ikke meg» ! I tillegg prøver folk og gjøre naboer medsammensvoren . Man er faktisk pliktig til og melde fra om sånt i Norge, og du skal banke på hos naboen for og tie naboen fra sin borgerplikt? Anonymkode: b2ced...496 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #74 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): For plenklipping? Skjønner om det er mye bråk lenge og ofte, men for plenklipping? Vet ikke helt om jeg tror historien din, for det første politiet spør om i slike tilfeller er jo "Har du snakket med naboen din om det?" og det hadde han jo tydeligvis ikke. Forskjellsbehandling og utrykning til kompiser for petitesser er vel ikke helt innafor i politiet, eller hva tenker du? Hvorfor satt han på terrassen i kirketiden? HELLIGdagsfred. Er dagen hellig om man ikke er kristen? Her er det alltid noen som bråker i nabolaget på søndager, det handler mest om å ikke være den som er først ut. Tror det er helt vanlig i bystrøk. Anonymkode: c5b55...878 Satt på terassen i kirketiden ? Jeg skrev søndag, litt usikker på om det var etter kirketid . Vi er ikke kristne. selvsagt har man snakket med naboen sin, men det er litt slutt på det du skriver. Det har tatt litt av med lite respekt av denne loven, som du kanskje fikk med deg gikk politiet ut våren for 4 år siden på nyhetene og fortalte at dette er grunnen til at bøtene ble så mye hevet, for og få slutt på og ta seg til rette eller « snakke med naboen « ( som jo strengt tatt ikke har myndighet til og godta dette uansett). Nei, tro hva du vil. Anonymkode: b2ced...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #75 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor går grensen for "bråk"? Er det kun bråk hvis det er tilsiktet? Jeg bor et sted med veldig tynne vegger og kunne argumentert hardt for at naboens fis er bråk og noe hen må slutte med på søndager. Anonymkode: 52ebd...7ff Unødig bråk er det som er ulovlig. . Fis går nok som nødig. samme hvis det oppstår noe akutt, da kan bråk være nødig. Anonymkode: b2ced...496 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #76 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 2.58): Det gjorde naboene vår og, selvom han visste mannen min jobber i politiet. Min mann er ikke kriminell på fritiden da, satt på verandaen og leste bok. Fikk tak i en kollega på jobb rimelig fort når naboen ødela stillheten. Anonymkode: b2ced...496 Kriminell av å klippe plen faktisk. Mannen din har ikke respekt for ressurser i eget yrke hverfall, om han ber om private tjenester fra de som er på vakt. Mer guffent det enn å klippe plen hverfall. Men la meg gjette, dere er de som ringer og truer bønder som jobber på jordet når det endelig er oppholdsvær også?? Så lenge dere får deres søndag i ro så til helvete med andre. Diana skrev (På 23.9.2024 den 11.22): Fordi vi ikke finnes kristne og har bedre ting å gjøre på en søndag enn å henge i kirka. Absolutt alt annet er veldig mye bedre bruk av tiden Da regner jeg med at det du gjør ikke lager en eneste lyd. Anonymkode: 0df4d...4d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #77 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (15 timer siden): For noen er det ikke superviktig om andre dealer dop eller stjeler på butikken heller. Det er ikke det samme som at da er det lovlig. ja, du kunne brukt sjansen på og gjøre noe ulovlig når du tror du ikke blir oppdaget. I dette tilfelle er det naboer som ikke vil blandes inn i det du tenker og gjøre. Da er det veldig dumt og « bruke sjansen « , for muligheten til at naboen hører og du plutselig får politiet på døra er stor. Mannen min ( jobber i politiet) sier de som bråker på søndager er de mest idiotiske kriminelle, for bråk er så lett og oppdage. Vanligvis prøver man jo og skjule? Så kommer de på døra di , og hva da? « nei, det var ikke meg» ! I tillegg prøver folk og gjøre naboer medsammensvoren . Man er faktisk pliktig til og melde fra om sånt i Norge, og du skal banke på hos naboen for og tie naboen fra sin borgerplikt? Anonymkode: b2ced...496 Det kan virkelig ikke sammenlignes. Det er ikke straffbart å gjøre arbeid inne på en søndag, så om man benytter muligheten til å pusse opp når naboen er borte er det ingen som kan ta en på det. For hvis jeg ringer/banker på hos noen og de ikke svarer tenker jeg at de er borte. Man er heller ikke pliktig til å melde fra om nabos støy, synes men det er greit at naboen pusser litt vegg er det noe som er mellom naboen og den som har lyst til å jobbe litt. Og for de som kontakter politiet pga bråk på en helligdag så er ikke konsekvensene verre enn at de får beskjed om å stoppe. Mannen din som jobber i politiet kan umulig ha sett mye rart hvis de som prøver å utnytte tiden de har fri er de mest idiotiske kriminelle. Idioter finner man forresten over alt. Anonymkode: 37fce...9f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 26. september #78 Del Skrevet 26. september Tråden er ryddet for avsporing, brukerdebatt, latterliggjøring, innlegg postet av utestengt bruker og tilhørende svar. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #79 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 7.40): Kriminell av å klippe plen faktisk. Mannen din har ikke respekt for ressurser i eget yrke hverfall, om han ber om private tjenester fra de som er på vakt. Mer guffent det enn å klippe plen hverfall. Men la meg gjette, dere er de som ringer og truer bønder som jobber på jordet når det endelig er oppholdsvær også?? Så lenge dere får deres søndag i ro så til helvete med andre. Da regner jeg med at det du gjør ikke lager en eneste lyd. Anonymkode: 0df4d...4d5 Hadde det vært lørdag kveld , natt til søndag , skjedd en ulykke eller lignende .. så hadde ikke politiet prioritert dette nei. Søndager er vanligvis ganske rolig . Man har patruljerende politi. Hva er jobben deres? Jo, og sørge for ro og orden . Og melde inn lovbrudd er ikke og be om private tjenester . bønder er til dels unntatt fra denne loven, men det er ikke så mye bønder i Oslo så blir sjelden forstyrret av bønder hjemme . På hytta kan jeg høre bønder lavt på lang avstand , men det er ikke forstyrrende og heller ikke lovbrudd . Jeg har aldri truet bønder. Nei, det er ikke til helvete med alle andre . Brudd på søndagsfreden er et problem i tettbebodde strøk , så det er den ene som skal ødelegge for 20 andre familier som har « til helvete med alle andre» innstilling . du må gjerne regne med at jeg ikke lager en eneste lyd, men det er urealistisk , alle mennesker lager lyder. Så lenge ikke lyder jeg lager forstyrrer deg er det neppe et problem . Anonymkode: b2ced...496 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #80 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 9.51): Det kan virkelig ikke sammenlignes. Det er ikke straffbart å gjøre arbeid inne på en søndag, så om man benytter muligheten til å pusse opp når naboen er borte er det ingen som kan ta en på det. For hvis jeg ringer/banker på hos noen og de ikke svarer tenker jeg at de er borte. Man er heller ikke pliktig til å melde fra om nabos støy, synes men det er greit at naboen pusser litt vegg er det noe som er mellom naboen og den som har lyst til å jobbe litt. Og for de som kontakter politiet pga bråk på en helligdag så er ikke konsekvensene verre enn at de får beskjed om å stoppe. Mannen din som jobber i politiet kan umulig ha sett mye rart hvis de som prøver å utnytte tiden de har fri er de mest idiotiske kriminelle. Idioter finner man forresten over alt. Anonymkode: 37fce...9f6 Konsekvensen er bøter i første omgang . 105 bøter ble det vel bare i Oslo 1 pinsedag i fjor. Jo, det er straffbart og bedrive forstyrrende larm inne på søndager . nei, når man har jobbet i politiet i Oslo i over 20 år har man neppe sett mye rart. Ja, idioter finnes overalt . Ja, det er nettopp det , man vil utnytte tiden man har fri til og ha fri og slappe av . Nok av styr og støy resten av uken . Anonymkode: b2ced...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå