Gå til innhold

Bråke på en søndag


Diana

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kristendommen har vi sluttet med i Norge, så jeg tenker dette er greit.

Anonymkode: 52ebd...7ff

Nei. Kristendommen har vi ikke sluttet med i Norge. Vi trenger den mer nå en noensinne. Det er altfor mange hedninger og verden er i moralsk forfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du leser husordensregler Dr du bor. Står det at man kan bråke om søndagene så kan du bråke, hvis ikke så holder du helligdagsfreden hellig. 
Alternativt, du gå og banker på hos naboene forklarer saken og spør om det er greit for dem med ditt bråk, samtidig forteller du hvor lenge du tenker å holde på. 
Må du bråke neste helg og, så sender du alt nå en Mail til styret og ber om unntak for bestemmelsene om stille på søndag. Deretter informerer du naboene om at du har fått lov av styret til å bråke. 
I mor og betong så bråker det fra bunn til topp når man banker ett sted.

Anonymkode: d5171...63c

Uansett hva som står i husordensreglene skal man ikke drive med utilbørlig larm på en helligdag!

Anonymkode: b396f...b69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diana skrev (9 timer siden):

Ok. Men hvorfor ikke? Hva gjør søndag så spesielt i forhold til alle andre dager? Har aldri skjønt meg på at søndag skal være rolig dag greiene. Det er en dag som alle andre 🤷‍♀️

Fordi det er veldig viktig for enkelte å faktisk få en dag i uka på å slappe av uten støyforurensing..

Fordi de som jobber turnus, er syke, gamle, etc skal vite at det er en dag i uka de får ro..

Anonymkode: 8ea2f...33f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (16 minutter siden):

Nei. Kristendommen har vi ikke sluttet med i Norge. Vi trenger den mer nå en noensinne. Det er altfor mange hedninger og verden er i moralsk forfall.

Helligdagsfreden er nedfelt i Norges lover og har ingenting med kristendommen å gjøre. 

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uansett hva som står i husordensreglene skal man ikke drive med utilbørlig larm på en helligdag!

Anonymkode: b396f...b69

Men styret kan dispensere for støy i eget brl eller sameie. Ts sin støy involverer neppe en hel bydel. 
Selv om man er paragrafrytter så må kunne man utvise litt skjønn. 
 

Uansett, spørsmålet fra ts dette er ikke kvinneguidens problem. Løsningen finnes heller ikke på kg.

Anonymkode: d5171...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diana skrev (11 timer siden):

Ok. Men hvorfor ikke? Hva gjør søndag så spesielt i forhold til alle andre dager? Har aldri skjønt meg på at søndag skal være rolig dag greiene. Det er en dag som alle andre 🤷‍♀️

Er du innflytter til Norge?

Vet det kan være sært i starten, men du lærer å nyte at en har en avkoblingsdag

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Politiet kommer ALDRI til å prioritere det, på samme måte som de aldri stopper nordmenn fra å grille/ drikke i parken. Det å kontakte politiet fordi naboen pusser opp er latterlig. Da får man reise å besøke noen eller gå en tur i stedet. Men ville kommunisert med naboene for sikkerhets skyld, og tatt hensyn hvis de sier de trenger ro

Anonymkode: 5fae2...381

Nuvel de kom når jeg ringte på ene naboen, hadde rett nok spurt høflig om hen kunne stoppe og informert om at jeg ville kontakte politiet om hen ikke stoppet.

Anonymkode: ea1da...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bråk på søndag er ulovlig uansett hvor mye man banker på døra.

Og skal man varsle om støy gjør man det ikke samme dag, men i god tid, så naboen har mulighet å rømme unna et sted. Lapp i postkassa er fint. 

Å ønske en fremmed på Internett vondt fordi du har en annen mening er forøvrig ekstremt lavmål. Det sier ganske masse om deg. 

Anonymkode: b4985...512

Jada, jeg er selvsagt en forkjemper for søndagsfred. MEN hvis man sier fra og får godkjenning så er det ikke lenger utilbørlig larm. Hvem har sagt at varsel skjer samme dag?  Men jeg mener at er man voksen så greier man å åpne døra og ta i mot et spørsmål. 

Du vet ingenting om meg men jeg vet og mener masse om umodne voksne som ikke tar ansvar for noe og ikke gir andre en sjanse. DET er lavmål. 

Har man PRØVD å ringe på for å spørre om tillatelse til å bråke litt så har man gjort det man kan, og da får de takke seg selv de som ikke er mottagelig og voksen. 

Anonymkode: d6df6...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Politiet kommer ALDRI til å prioritere det, på samme måte som de aldri stopper nordmenn fra å grille/ drikke i parken. Det å kontakte politiet fordi naboen pusser opp er latterlig. Da får man reise å besøke noen eller gå en tur i stedet. Men ville kommunisert med naboene for sikkerhets skyld, og tatt hensyn hvis de sier de trenger ro

Anonymkode: 5fae2...381

De prioriterer det selvsagt ikke over alvorligere saker som pågående vold/slåssing, innbrudd, trafikkulykker o.l., men mange steder i landet er det så rolig at de faktisk kan finne på å ta en tur, eller i det minste ta en telefon til den bråkende part. Har du aldri fått med deg at dette har stått nevnt i lokalavisa, følger du veldig dårlig med 😄

Anonymkode: f4673...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Politiet kommer ALDRI til å prioritere det, på samme måte som de aldri stopper nordmenn fra å grille/ drikke i parken. Det å kontakte politiet fordi naboen pusser opp er latterlig. Da får man reise å besøke noen eller gå en tur i stedet. Men ville kommunisert med naboene for sikkerhets skyld, og tatt hensyn hvis de sier de trenger ro

Anonymkode: 5fae2...381

Føl deg ikke for trygg! Av og til har politiet tid heldigvis. Jeg hadde anmeldt bråk! 

Anonymkode: d6df6...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...