Gå til innhold

Løst trekk for å samle madrasser i kontinentalseng - Finnes det ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir snart småsprø av at madrassene i senga sklir hver sin vei og må rettes på hver bidige dag. Min gamle Svaneseng hadde heldekkende trekk som samlet både rammemadrassdelen og mellomlaget i en hel "pakke" men dessverre så har ikke dagens Wonderland samme løsning.

Noen som vet om det er mulig å få kjøpt et løst trekk et lurt sted jeg ikke har funnet ? For å spesifisere, jeg er ute etter et trekk som samler alt bortsett fra overmadrass inne i samme trekket som dette. Trenger svart farge og str 180, verken Svane eller Wonderland har noe som kan kjøpes løst.

Jeg har lignende løsning som dette i dag, det fungerer overhodet ikke. Har bokstavelig talt teipet sammen beina i midten med gaffateip for å hindre de nederste delene å skli fra hverandre. Det hjalp litt med sliter fortsatt med at det midterste laget sklir sidelengs når sengen er i bruk (Og da snakker vi vanlig sovebruk og lite moro). Vanlige fasonglaken/stretchlaken/kappelaken osv har null effekt.

Anonymkode: 2e3a7...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskjellen på de to sengene er ikke trekket, men måten de er bygget på. Den øverste er bygget i ett med en hel planke hele veien, den nederste er todelt i bunnen. Det er ikke noe trekk som fikser det. 

Anonymkode: f5b3d...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Forskjellen på de to sengene er ikke trekket, men måten de er bygget på. Den øverste er bygget i ett med en hel planke hele veien, den nederste er todelt i bunnen. Det er ikke noe trekk som fikser det. 

På Svane er det 2 madrasser i ett felles trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Blir snart småsprø av at madrassene i senga sklir hver sin vei og må rettes på hver bidige dag. Min gamle Svaneseng hadde heldekkende trekk som samlet både rammemadrassdelen og mellomlaget i en hel "pakke" men dessverre så har ikke dagens Wonderland samme løsning.

Noen som vet om det er mulig å få kjøpt et løst trekk et lurt sted jeg ikke har funnet ? For å spesifisere, jeg er ute etter et trekk som samler alt bortsett fra overmadrass inne i samme trekket som dette. Trenger svart farge og str 180, verken Svane eller Wonderland har noe som kan kjøpes løst.

Jeg har lignende løsning som dette i dag, det fungerer overhodet ikke. Har bokstavelig talt teipet sammen beina i midten med gaffateip for å hindre de nederste delene å skli fra hverandre. Det hjalp litt med sliter fortsatt med at det midterste laget sklir sidelengs når sengen er i bruk (Og da snakker vi vanlig sovebruk og lite moro). Vanlige fasonglaken/stretchlaken/kappelaken osv har null effekt.

Sjekk med en Svane-forhandler om de kan skaffe deg ett trekk, kan være at de helst vil selge en hel seng, eventuelt slå ei skrøne om at du må skifte ut trekket av en eller annen grunn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (12 timer siden):

Men er de i en eller to rammer? Det er det som betyr noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Noen senger har klemmer og andre løsninger som gjør at madrassene holder seg samlet. 
Ta bilde av senga og oppsøk fysisk butikk hvor tilsvarende selges. 
Senger uten ramme rundt og fast hode og fotende er noe dritt.

Anonymkode: 8f213...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bvp skrev (19 timer siden):

Samme på Wonderlanden min. Det midterste laget som sklir er 2 x 90 madrasser i felles trekk. Den gamle Svanesengen min hadde det trekket som samlet alle tre lagene, fatter ikke at det skal være så vanskelig å få tak i men ser det meste som selges i dag hos de fleste merker har løse lag og.

bvp skrev (19 timer siden):

Sjekk med en Svane-forhandler om de kan skaffe deg ett trekk, kan være at de helst vil selge en hel seng, eventuelt slå ei skrøne om at du må skifte ut trekket av en eller annen grunn. :)

Har sjekket, de selger ikke det løse trekket som samler alle lagene. Kun som hel sengeløsning på et fåtall modeller.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men er de i en eller to rammer? Det er det som betyr noe. 

Det midterste laget har ingen ramme, kun 2 x 90 madrasser i felles trekk. Har aldri sett en kontinentalseng hvor det midterste laget har ramme, mulig du tenker på rammemadrassløsning ?

Det nederste laget i kontinental har ramme men det er ikke det laget som flytter på seg.

bvp skrev (2 timer siden):

En mulighet er at du erstatter bena med sokkel, det selges i all fall løst.

Sokkel vs ben har lite å si når det er det midterste laget som flytter på seg. Jeg trenger fortsatt noe som samler alle madrasslagene i en pakke 🤔

Selve bunnlaget med rammer og ben står støtt, det er det idiotlaget i midten som sklir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noen senger har klemmer og andre løsninger som gjør at madrassene holder seg samlet. 
Ta bilde av senga og oppsøk fysisk butikk hvor tilsvarende selges. 
Senger uten ramme rundt og fast hode og fotende er noe dritt.

Anonymkode: 8f213...f56

Madrassene ligger i tre lag, det er det midterste laget som sklir og det består kun av madrasser. Null rammer etc som kan klipses fast.

Beina/rammene i bunn fikk jeg fikset med gaffateip men det er det midterste laget som er håpløst. Vurderer seriøst å hive hele senga på dynga snart hvis jeg ikke finner en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøvde å legge antiskliteppe under og sy sammen de to midterste madrassene? Evt kraftig borrelås mellom de? 

Vi har Høie seng, og de har eget trekk rundt de to midterste madrassene og klemme for å holde rammene sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså om jeg har forstått det rett... jeg hadde dratt en lastestropp rundt hele driten og hatt på en sengekappe for å skjule styggheten.

Anonymkode: eb8fe...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min kontinentalseng fra IKEA holdes de to madrassene i det midterste laget sammen av ett tett trekk som i tillegg kan strammes hardt sammen med reimer i alle retninger, mens sengebunnene nederst festes til hverandre med to svære skruer. Har aldri opplevd at ting sklir ut av posisjon i løpet av snart ti år 🙂

Ikea selger løse trekk, kanskje det passer på din seng også? 

Anonymkode: 0d317...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også det problemet. Vi bruker store laken som også dekker mellomlaget. Da trenger vi bare å gi senga et puff i en retning iblant. Mye bedre enn det vi gjorde før.

Anonymkode: df042...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borrelås! Krever litt arbeid å håndsy på, men da kan de taes fra hverandre igjen for flytting osv. Største, groveste borrelåsen du finner.

Anonymkode: bb373...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...