Gå til innhold

Skal legges inn på rehabilitering, og maten der er helt forferdelig!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Altså, for å være ærlig synes jeg dette er litt overdrevet. Ja, det er skikkelig dårlig av stedet å ikke tilby alle sine pasienter mat som de kan spise, men man trenger heller ikke lage et større problem ut av det enn det trenger å være. Hadde det vært snakk om 2-3 uker kunne jeg forstått det, men å spise salat, knekkebrød og annen lettvint mat i en uke går veldig fint. 

Anonymkode: d66a6...d06

Sier du det samme til en person med diabetes, cøliaki eller nøtteallergi? Det går ærlig talt fint å spise ting man ikke tåler i en liten stund? 🙄

TS TÅLER IKKE maten. Det går definitivt ikke veldig fint, og vil potensielt ødelegge hele rehabiliteringen for henne. 

Jeg tenker du må gå i dialog med dem ts, og finne ut av muligheten for å ta med kjølebag, oppbevare noe mat på kjøkkenet der, og ellers hva de er villige til å tilby deg. Jeg opplever det som lettere å håndtere to måltider om dagen enn flere, så kan anbefale periodisk faste. I tillegg bør du vurdere fekal transplantasjon senere, den har endret livet mitt som ibs-pasient, nå kan jeg spise nesten alt. ❤️

Anonymkode: 4e600...768

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 16.33):

Nei sist var jeg ikke forberedt slik jeg tenkte nå. Og klart hadde tenkt å si ifra, likevel de endrer ikke hele menyen den uka. Så jeg må spise litt selv på rommet :)

Sist kunne jeg også dra på hurtigmatkjeden, det kan jeg ikke lenger. 

Så må tenke litt på hva som er lurt. Fått mange gode ideer, de tar jeg med meg :) 

Anonymkode: 28217...b52

Noe sier meg at hvis du kan spise mat fra en hurtigmatkjede uten å bli dårlig, da er det ikke det at du ikke tåler maten de serverer på rehabiliteringen. Da er det at du er kresen og har lyst på noe annet. Og da syns jeg egentlig ikke syns på deg.

Anonymkode: 1da97...c29

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sier du det samme til en person med diabetes, cøliaki eller nøtteallergi? Det går ærlig talt fint å spise ting man ikke tåler i en liten stund? 🙄

TS TÅLER IKKE maten. Det går definitivt ikke veldig fint, og vil potensielt ødelegge hele rehabiliteringen for henne. 

Jeg tenker du må gå i dialog med dem ts, og finne ut av muligheten for å ta med kjølebag, oppbevare noe mat på kjøkkenet der, og ellers hva de er villige til å tilby deg. Jeg opplever det som lettere å håndtere to måltider om dagen enn flere, så kan anbefale periodisk faste. I tillegg bør du vurdere fekal transplantasjon senere, den har endret livet mitt som ibs-pasient, nå kan jeg spise nesten alt. ❤️

Jeg tror du misforstår. Personen mener ikke at TS skal spise mat hun ikke tåler, men at hun kan klare seg på enkle alternativer (som hun tåler) en uke. Eller?

Anonymkode: 36594...b59

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor har jeg sagt at TS skal spise mat hun ikke tåler? Kanskje du skal lese innlegg ordentlig før du svarer. TS sier selv at hun ved tidligere anledninger har levd på salat og knekkebrød på slike opphold fordi dette er mat hun tåler

Anonymkode: d66a6...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen er ikke allergisk, hun synes hun blir bedre på annen mat. Men det er ikke konsekvent det hun blir bedre av i magen. 

TS er kresen, ikke allergisk.

IBS er så mye - allt som er "mageplager" uten funn av årsak er IBS. Promper? oppblåst? dårlig kosthold? IBS

Noe sier meg at hvis du kan spise mat fra en hurtigmatkjede uten å bli dårlig, da er det ikke det at du ikke tåler maten de serverer på rehabiliteringen. Da er det at du er kresen og har lyst på noe annet. Og da syns jeg egentlig ikke syns på deg.

Anonymkode: 1da97...c29

Nemlig!

Anonymkode: e3827...f58

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...