Gå til innhold

Skal legges inn på rehabilitering, og maten der er helt forferdelig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal legges inn på rehabilitering, har tidligere vært der og den uka var helt grusom i forhold til maten. Det var lite jeg klarte å spise der og levde på knekkebrød og salat i 5 dager. Ligger langt fra alt annet så ikke mulig å gå andre steder.
Er mye jeg ikke klarer å spise, og takler ikke mat som er lett produkter. De har kun dette. Sykehusmat er jo generelt ganske dårlig, men dette er verre. 
Jeg trenger noen tips til hva jeg kan gjøre, finnes det noe mat som er godt som har god holdbarhet utenfor kjøleskapet? 
Kan ikke spise gluten, og det blir da enda verre med sånne erstatning produkter. 
Trenger tips, vurderer å kjøre hjem hver kveld. Det er nesten 2 timer hver vei så det blir hardt og ikke minst de ser ikke på det som positivt. 

Anonymkode: 28217...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tough cookie skrev (3 minutter siden):

Hva KAN du spise uten problemer mtp magen din?

Jeg spiser noen knekkebrød som vi ikke har i Norge de er ganske gode er i sverige å kjøper de. De tenkte jeg å ta med meg, så spiser jeg mye kylling, både i gryter og salater. 
Det er vel det som går igjen og igjen, en del egg og smoothie til mellommåltid. Er litt ensformig i maten. Tryggest slik da jeg reagerer på mye pga ibs

Vurderer å ta med meg minikjøleskap og airfryer 😂

Dette er det verste jeg vet, og mest pga maten og etter det den tvang sosialiseringen.  

 

Anonymkode: 28217...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og rehabliteringsstedet som var aktuell for meg fant ut av lignende årsaker som dine matutfordringer at de ikke hadde et forsvarlig rehabiliteringstilbud til meg.

Uten å vite hva du kan spise er det vanskelig å foreslå noe. Utfor kjøleskap: Tørket frukt, kjøtt, fisk. Rå løk, kål, friske urter i potte, syltete ting kan holde seg litt. Nysatt yoghurtkultur kan stå i romtemperatur, samme med surmelk. Fermenterte grønnsaker, syltetøy - nb. Syltetøyet bær være i små beholdere, de holder ikke sørlig lenge etter åpning, toppen noen dager.

Av tørrmat - uten gluten / lite karbo kan du fa tak i knekkebrød eller frokostblanding på frø.

Til snack kan du spise rosiner, svisker, sesambar, sjokolade, potetgull.

 

Anonymkode: 34c6a...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg spiser noen knekkebrød som vi ikke har i Norge de er ganske gode er i sverige å kjøper de. De tenkte jeg å ta med meg, så spiser jeg mye kylling, både i gryter og salater. 
Det er vel det som går igjen og igjen, en del egg og smoothie til mellommåltid. Er litt ensformig i maten. Tryggest slik da jeg reagerer på mye pga ibs

Vurderer å ta med meg minikjøleskap og airfryer 😂

Dette er det verste jeg vet, og mest pga maten og etter det den tvang sosialiseringen.  

 

Anonymkode: 28217...b52

Egg holder seg fint ei uke i romtemperatur.

Du kan gå turer alene og oppholde deg alene på rommet ditt utenom opplegget.

Anonymkode: 34c6a...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg spiser noen knekkebrød som vi ikke har i Norge de er ganske gode er i sverige å kjøper de. De tenkte jeg å ta med meg, så spiser jeg mye kylling, både i gryter og salater. 
Det er vel det som går igjen og igjen, en del egg og smoothie til mellommåltid. Er litt ensformig i maten. Tryggest slik da jeg reagerer på mye pga ibs

Vurderer å ta med meg minikjøleskap og airfryer 😂

Dette er det verste jeg vet, og mest pga maten og etter det den tvang sosialiseringen.  

 

Anonymkode: 28217...b52

Kan du ikke få en avtale om å få maten oppbevart i kjøleskapet på stedet? 
Det bør da ikke være vanskelig å få til å oppbevare mat du kan spise og tar med deg hjemmefra? 
Da lager du til og fryser ned mat du spiser til vanlig og tar med deg? 
Fjordland kan du vel ikke spise? Det hadde vært det enkleste at du tok med ferdig produsert mat.

Du skal jo ha energi til bli rehabilitert, ikke gå sulten, når du skal trenes opp, så her må de da kunne hjelpe ogsåed mat.

Anonymkode: 0dcff...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal legges inn på rehabilitering, har tidligere vært der og den uka var helt grusom i forhold til maten. Det var lite jeg klarte å spise der og levde på knekkebrød og salat i 5 dager. Ligger langt fra alt annet så ikke mulig å gå andre steder.
Er mye jeg ikke klarer å spise, og takler ikke mat som er lett produkter. De har kun dette. Sykehusmat er jo generelt ganske dårlig, men dette er verre. 
Jeg trenger noen tips til hva jeg kan gjøre, finnes det noe mat som er godt som har god holdbarhet utenfor kjøleskapet? 
Kan ikke spise gluten, og det blir da enda verre med sånne erstatning produkter. 
Trenger tips, vurderer å kjøre hjem hver kveld. Det er nesten 2 timer hver vei så det blir hardt og ikke minst de ser ikke på det som positivt. 

Anonymkode: 28217...b52

Hvorfor har de kun den type mat ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kan du ikke få en avtale om å få maten oppbevart i kjøleskapet på stedet? 
Det bør da ikke være vanskelig å få til å oppbevare mat du kan spise og tar med deg hjemmefra? 
Da lager du til og fryser ned mat du spiser til vanlig og tar med deg? 
Fjordland kan du vel ikke spise? Det hadde vært det enkleste at du tok med ferdig produsert mat.

Du skal jo ha energi til bli rehabilitert, ikke gå sulten, når du skal trenes opp, så her må de da kunne hjelpe ogsåed mat.

Anonymkode: 0dcff...86b

Så enkelt er det ikke. Sykehus/institusjoner etc. har strenge regler når det kommer til oppbevaring av mat som utenfra .

Anonymkode: a9da2...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en liten kjølebag som kan stå i strøm

 

https://www.clasohlson.com/no/Asaklitt-20-liter-kjøleboks,-12-V/p/31-8215?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-no-shopping-cm-low&utm_id=19784214472&gad_source=1&gbraid=0AAAAADv8oxpjU_VEX9bdIG5sDxHB1XbFu&gclid=EAIaIQobChMI3bD_45_ViAMVi1WRBR2fdwP4EAQYASABEgKNCfD_BwE

 

ta med deg smoothie- maskin 

 

Ta med deg et par- tre kyllinggryter som du har i bagen til de første dagene (bagen har du i strøm i bilen også) kjøp ferdiggrillet kylling i matbutikk i nærheten, lag salat de siste par dagene

Anonymkode: a211f...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøp deg en liten kjølebag som kan stå i strøm

 

https://www.clasohlson.com/no/Asaklitt-20-liter-kjøleboks,-12-V/p/31-8215?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-no-shopping-cm-low&utm_id=19784214472&gad_source=1&gbraid=0AAAAADv8oxpjU_VEX9bdIG5sDxHB1XbFu&gclid=EAIaIQobChMI3bD_45_ViAMVi1WRBR2fdwP4EAQYASABEgKNCfD_BwE

 

ta med deg smoothie- maskin 

 

Ta med deg et par- tre kyllinggryter som du har i bagen til de første dagene (bagen har du i strøm i bilen også) kjøp ferdiggrillet kylling i matbutikk i nærheten, lag salat de siste par dagene

Anonymkode: a211f...db4

Hen sier jo at det ikke er noe sted å handle. 

Anonymkode: 4fcbf...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...