Gå til innhold

Ok å ta tilbake ting man har latt gått videre i «arv»

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

minister-mio skrev (3 timer siden):

En arvet sykkel betyr ikke en ødelagt sykkel. Her får eldste nytt og yngre arver, de lider ingen nød.

Enig. Jeg er den minste av 4, og jeg arvet mye. Kan ikke huske at jeg noen gang følte at det var urettferdig eller kjipt. Jeg fikk jo nye ting også når det var nødvendig.

Men, å arve noe som litt senere blir tatt fra deg igjen, kan umulig være gøy for små barn om det skjer ofte. Tror jeg hadde nektet å ta imot arvegods til barnet mitt fra søster jeg også, med mindre man får etablert at det som blir gitt bort ikke kan bli tatt tilbake. Hadde aldri latt mitt barn leve med den usikkerheten. 

Anonymkode: bf618...f14

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde tatt søsteren din i skole og forklart henne hvilken uspiselig 4 åring hun er iferd med å skape.

Anonymkode: 31c88...b20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så konfliksky at du nekter å ta tilbake sykkelen. Men avklar med søsteren din at om dere får noe av dem, så kan de aldri kreve det tilbake. For det er utrolig kjipt for din å bare ha ting til låns det kan miste når som helst. Jeg ville sagt til niesa mi at "du har jo tooo fine sykler, du er altfor stor til denne, men lille XX kan ikke sykle på stort barn sykkel enda, så da er hun så heldig å ha fått denne av deg" pg så avledet videre hvis det ikke holdt." Små barn blir ofte gira når de ser ting de husker de har hatt, sånn er mine nieser og nevøer også, men de glemmer den tingen de "Måtte ha tilbake" veldig fort. Jeg ville tatt dette opp med min søster med en gang. Det gir ikke mening at du må kjøpe en brukt sykkel fordi denne prinsessa skal få vilja si, ikke vær barnslig nå, tenk på niesa di oppi dette 

Anonymkode: 2908d...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (3 timer siden):

Og denne forskjellsbehandlingen har dere bare latt gå?

Denne forskjellsbehandlingen har vi vært takknemlig for. Mor har kjøpt dyre sykler som alle barnebarna har hatt glede av i tur og orden.. 

Anonymkode: 3e2a6...771

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Denne forskjellsbehandlingen har vi vært takknemlig for. Mor har kjøpt dyre sykler som alle barnebarna har hatt glede av i tur og orden.. 

Ble nysgjerrig da du skrev Frog i HI, og ser jo at dette er ganske så dyre balansesykler som også selges dyrt på Finn. Da bør man forvente at de, i hvert fall en balansesykkel, holder for alle barnebarna gjennom den korte tiden de brukes for hvert barn. 

Anonymkode: 1e3fe...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da bør de ikke kjøpes som gave til enkeltbarn i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (10 timer siden):
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De får mye billigere gaver… syklene koster 3000 , mens  dukker, brannbiler etc koster 200… 

Og denne forskjellsbehandlingen har dere bare latt gå?

I den grad dette er forskjellsbehandling, er det urettferdig overfor eldste, som må få sykkel i gave jevnt og trutt, mens de yngre får annen gave pluss sykkel utenom når de trenger det.

Så mye mer spennende er det ikke med en helt ny sykkel, fremfor en like brukbar, men litt brukt en. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...