Gå til innhold

Ok å ta tilbake ting man har latt gått videre i «arv»

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Min mor kjøpte dyre sykler til de eldste barnebarna(frog).Disse syklene har gått fra den ene til den andre etter hvert som barna vokser. 

jeg har yngstemann på 2, og min søsters yngste er 4.

I starten av sommeren fikk barnet mitt balansesykkelen fordi 4 åringen hadde begynt å bruke tråsykkel.

Nå har datteren min for alvor begynt å finne balansen og sykler godt. 
Søster og 4 åringen kom på besøk, og da 4 åringen så sykkelen krevde hun den tilbake. Søster sa at hun måtte få den igjen… så nå står barnet mitt uten sykkel mens 4 åringen disponerer 3 sykler og kommer mest sansynlig ikke til å bruke den lille balsnsesykkelen. 

kjenner at jeg er så skuffet.. jeg kommer til å kjøpe en ny på Finn.. og vet jeg ALDRI kommer til å ta imot noe som min niese har hatt.. for det kan ikke være slik at barnet mitt må bruke tingene på sitt søskenbarns nåde ..

føles så urettferdig .. for min mor kjøper ikke dyre gaver til mitt barn; hun arver jo etter sine søskenbarn …og det er jo helt ok.. for syklene er jo like brukanes etter 3-4 barn.. men …

Anonymkode: 3e2a6...771

• Liker 1
  • Hjerte 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke dette er greit. Har man gitt bort noe så har man gitt det bort. Om det var lånt hadde det vært en annen sak.

Anonymkode: aabf4...7c9

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greit. Høres ut som niesen din er litt bortskjemt. Gjerne konfliktskye foreldre og. Da blir gjerne barna litt for vant til å gjøre som de selv vil. 

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjollefyr skrev (5 minutter siden):

Nei, det er ikke greit. Høres ut som niesen din er litt bortskjemt. Gjerne konfliktskye foreldre og. Da blir gjerne barna litt for vant til å gjøre som de selv vil. 

Absolutt rett beskrivelse…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synes ikke dette er greit. Har man gitt bort noe så har man gitt det bort. Om det var lånt hadde det vært en annen sak.

Anonymkode: aabf4...7c9

Min datter fikk den i starten av sommeren, hun har stolt fortalt i barnehagen at hun har fått sykkel… og nå har hun plutselig ikke sykkel mer.. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig stygt gjort. Søsteren din burde forklart barnet sitt at sykkelen ikke lenger er hennes. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Min mor kjøpte dyre sykler til de eldste barnebarna(frog).Disse syklene har gått fra den ene til den andre etter hvert som barna vokser. 

jeg har yngstemann på 2, og min søsters yngste er 4.

I starten av sommeren fikk barnet mitt balansesykkelen fordi 4 åringen hadde begynt å bruke tråsykkel.

Nå har datteren min for alvor begynt å finne balansen og sykler godt. 
Søster og 4 åringen kom på besøk, og da 4 åringen så sykkelen krevde hun den tilbake. Søster sa at hun måtte få den igjen… så nå står barnet mitt uten sykkel mens 4 åringen disponerer 3 sykler og kommer mest sansynlig ikke til å bruke den lille balsnsesykkelen. 

kjenner at jeg er så skuffet.. jeg kommer til å kjøpe en ny på Finn.. og vet jeg ALDRI kommer til å ta imot noe som min niese har hatt.. for det kan ikke være slik at barnet mitt må bruke tingene på sitt søskenbarns nåde ..

føles så urettferdig .. for min mor kjøper ikke dyre gaver til mitt barn; hun arver jo etter sine søskenbarn …og det er jo helt ok.. for syklene er jo like brukanes etter 3-4 barn.. men …

Dette er ikke greit. Ett barn på fire år skal da ikke diktere sine foreldre.

Anonymkode: 12a41...a44

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den barnslige delen av meg har lyst til å råde deg til å si det til moren din. Når hun skal være så barnslig, kan vel du også være det, tenker jeg. 🫣🤣

Fra spøk til alvor; jeg er helt enig i at det er urettferdig. Gitt bort er gitt bort, og som du sier, fireåringen kommer neppe til å bruke balansesykkelen når den har mistet "nyhetens" interesse(i mangel på bedre uttrykk) uansett. Jeg tror jeg hadde spurt søster om det med å få tingene på nåde, jeg. Om hun virkelig tenker at det er greit, og i så tilfelle hvorfor.

Anonymkode: d7fa7...d06

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

(...) da 4 åringen så sykkelen krevde hun den tilbake. Søster sa at hun måtte få den igjen… 

Det var her du skulle tatt styringen og sagt nei. 🤦‍♀️

Anonymkode: 6489e...25e

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting man gir bort eier man ikke lenger, og kan dermed ikke bestemme over.

Hvis man vil det kan man låne bort.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arvet eller nyinnkjøpt er det samme. Det du beskriver at søsteren din har gjort her er i realiteten å stjele fra et barn (ditt).

Anonymkode: 4e33f...23a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greit. Hvis du har gitt den tilbake så er det jo nå lite å gjøre, men jeg ville ikke lenger hatt kontakt med søsteren for en periode og jeg ville fortalt både mor og søster hvorfor.

Hvorfor favoriserer moren din søsteren din? Jeg ville tatt en skikkelig prat med henne om det.

Endret av Fireflies
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor stod du ikke opp for barnet ditt?

Endret av Baratheon
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres litt konfliktsky ut du også. Du må jo si i fra på vegne av barnet ditt om dette ikke er greit? Niesen din høres veldig bortskjemt ut.

Her ville jeg prøvd å gjøre det godt igjen ovenfor datteren min. Jeg ville tatt en prat med søsteren og forklart ditt ståsted og hvordan dette opplevdes for datteren din. Er hun et oppegående menneske regner jeg med at dere får tilbake den sykkelen. Om ikke ville jeg snakket med moren min senere og sagt at mine barn også ønsker seg sykler til bursdagsgave da vi ikke arver etter søsteren allikevel men får låne de på nåde. Forhåpentligvis vil dette også skape en reaksjon fra henne, da jeg tenker søsteren din har godt av å høre at oppførselen hennes er dårlig fra flere hold. 

Anonymkode: 3184b...d84

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes synd på begge barna. En fireåring som ikke blir fortalt "den sykkelen passer ikke deg lenger, nå er den kusine sin" kommer til å få verden i fleisen en dag.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har de yngre søsknene fått like store gaver, eller må de ta til takke med en arvet sykkel i gave?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Nei, den har xxx fått, så den kan du ikke få tilbake»

Høyt så både 4-åring og mor får det med seg. 
Her skulle du stått opp for datteren din.

Anonymkode: 18590...f82

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle jo du satt foten hardt ned. En 4 åring får ikke bestemme slik. Gitt er gitt. 

Anonymkode: 496f8...759

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (7 timer siden):

Og hvis du bor i Bergen har jeg en balansesykkel du kan få. 

Så utrolig snilt❤️❤️❤️vi bor dessverre litt langt unna- men tusen takk❤️❤️❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...