Gå til innhold

Hadde du kjøpt brukt lampe på finn.no?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fant en stålampe finn.no og siden den er på andre kanten av landet, har jeg fått tilbud om å få den tilsendt.

I annonsen er det mange bilder av lampen, men man ser jo ikke hvordan lampen er i virkeligheten.

Lurer på hvordan selger skal få pakket lampen såpass godt at den ikke blir skadet? Det er ikke mulig å demontere lampen (tror jeg) og selger har jo heller ikke original emballasjen.

Jeg skal betale 1000 kr for lampen, men selger har ikke sagt noe om jeg må betale for en emballasjen.

Er det best å få den tilsendt via "Fiks ferdig" eller "Norges pakke"?

Anonymkode: c0095...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fant en stålampe finn.no og siden den er på andre kanten av landet, har jeg fått tilbud om å få den tilsendt.

I annonsen er det mange bilder av lampen, men man ser jo ikke hvordan lampen er i virkeligheten.

Lurer på hvordan selger skal få pakket lampen såpass godt at den ikke blir skadet? Det er ikke mulig å demontere lampen (tror jeg) og selger har jo heller ikke original emballasjen.

Jeg skal betale 1000 kr for lampen, men selger har ikke sagt noe om jeg må betale for en emballasjen.

Hva koster den lampen opprinnelig? Synes en tusenlapp er mye for en brukt lampe som du i tillegg ikke kan hente. 
Ville stått over, var jeg deg. Hvordan selger pakker er avgjørende for hvor hel lampen kommer frem, da er posten sine forsikringer og løsninger hva jeg foretrekker særlig etter å ha mottatt to pakker med knust innhold. Fiks ferdig var bare problemer, den som var sendt direkte via posten løste seg både raskere og enklere. 

Anonymkode: aea7e...080

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skeptisk til å få en hel stålampe tilsendt i posten. 🤔 Tenker det er litt risiko, men ved Fiks ferdig kan du stoppe betalingen om lampen er skadet når du får den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva koster den lampen opprinnelig? Synes en tusenlapp er mye for en brukt lampe som du i tillegg ikke kan hente. 
Ville stått over, var jeg deg. Hvordan selger pakker er avgjørende for hvor hel lampen kommer frem, da er posten sine forsikringer og løsninger hva jeg foretrekker særlig etter å ha mottatt to pakker med knust innhold. Fiks ferdig var bare problemer, den som var sendt direkte via posten løste seg både raskere og enklere. 

Anonymkode: aea7e...080

Det er en design lampe fra 1960 tallet og pris fra 800+frakt som blir nesten 1000,-

Hanne67 skrev (29 minutter siden):

Litt skeptisk til å få en hel stålampe tilsendt i posten. 🤔 Tenker det er litt risiko, men ved Fiks ferdig kan du stoppe betalingen om lampen er skadet når du får den.

Lampen er 130 cm høy.

Alternativet er å ta toget i 4 t og hente den, men må da møte selger på stasjonen og inspirere lampen der, og hvis jeg ombestemmer meg er jo det litt tungvint for oss begge.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt noen lamper på Finn (ikke stålamper), og alle var omhyggelig pakket inn. 

Hva som lønner seg av Posten og Fiks ferdig må du nesten regne på. Det ser ut som Posten tar et tillegg på kr. 185 i tillegg til grunnprisen dersom pakken er over 120 cm lang på en av sidene.

Sitat

• Maksimumsstørrelse: inntil 240 cm lang, og lengde + omkrets inntil 360 cm – kan kjøpes via web eller på Posten.
  • For pakker der én av sidene er over 120 cm eller to av sidene er over 60 cm, beregnes et pristillegg for manuell håndtering på 186,– kroner

Velger du Posten som transportør gjennom Fiks ferdig ser det ikke ut som dette tillegget må betales i det hele tatt. Men dette må du nesten sjekke opp i selv for å være sikker.

Anonymkode: b5763...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal betale 800 for lampa og 200 for frakta, er jeg ganske sikker på at emballasjen er inkludert i fraktprisen. Jeg har aldri betalt ekstra for emballasje. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Å kjøpe brukte elektriske ting på nettet inkludert frakt, er å be om problemer.
I verste fall kan dette være en brannfelle med skadede brytere/lampeholdere/ledninger.
Forsendelse av en vaklevoren stålampe er en risikosport i seg selv.

Mye bedre å spare litt til og kjøpe nytt eller gå på gjenbruk og kontrollere varen selv

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har veldig lyst på denne lampen, er det nok best å vente til det dukker opp en slik lampe her hvor jeg bor, slik at jeg kan kontrollere at den er i grei stand selv før jeg kjøper.

Det kan nok være vanskelig å dokumentere skader på lampen etter at jeg har mottatt den.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...