Gå til innhold

Hva er greia? Hvorfor kler folk som vil fremstå som rike op seg fløyelsnikkers når de kommer på hytta?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen der vi er på hytte bruker det. Der går en i joggebukse og strikkegenser, eller turbusser og strikke genser

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se og bli sett😎 Det er jo fine klær da🤩 men alle vet jo at nickers er et latterlig ubrukelig plagg….🥴

Anonymkode: 7758a...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er jo sikkert Amundsen. Er jo det man skal gå i nå, visstnok. 

Anonymkode: d2f8f...ccc

Måtte flire litt sist jeg var på Beito for å gå på langrenn. Skulle tro man var i en reklame for Amundsen. Ser noldus ut.

Anonymkode: aaf96...818

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der starta lenge før Amundsen. Observert i Bø på sent 90-tall (og sikkert andre steder også) Når helga eller vinterferie eller påske nærma seg dukka det plutselig opp nikkerskledde med særdeles pent språk i butikkene. 

Anonymkode: b7826...366

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Se og bli sett😎 Det er jo fine klær da🤩 men alle vet jo at nickers er et latterlig ubrukelig plagg….🥴

Anonymkode: 7758a...b70

Jeg hadde nikkers på 80-tallet og brukte den hver gang familien var på ski. Helt grei til det bruket og jeg er 100 % sikker på at mor ikke kjøpte den for at vi skulle å framstå som rike.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nikkers har lange tradisjoner som tur- og friluftslivplagg - observert i hvertfall fire generasjoner i min familie, uten at det har handlet om status. Da jeg var barn, var det egentlig litt flaut - vi ville mye heller ha skidresser enn nikkers, fjellanorakk og hjemnestrikkede strømper, mvh 80-tallsbarnet - nå liker jeg det tradisjonelle ved det.

Anonymkode: 24c98...032

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikkers er jo behagelig? Jeg har brukt det på hytta i alle år, det er et tradisjonsrikt og flott plagg! 

Anonymkode: 52bbc...096

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nikkers er jo behagelig? Jeg har brukt det på hytta i alle år, det er et tradisjonsrikt og flott plagg! 

Anonymkode: 52bbc...096

Men de av oss som bor der andre har hytte bruker blant annet nikkers som merke på at folk ikke er fastboende 😊

Anonymkode: b7826...366

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle gikk på ski i nikkers tidligere. Da jeg vokste opp på 60 og 70 tallet hadde alle nikkers og det var på Oslo øst.

Nå tror jeg nikkersen er nostalgi og representerer drømmen om det Norge som var en gang.

Anonymkode: 945a5...368

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og noen Engelske Settere de ikke har helt kontroll på 🤣

Anonymkode: 50d13...896

Haha!!! Ja

Anonymkode: 4c757...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like tåpelig som de som går i fjellsko, lue og andre fjellklær på butikken når de reiser TIL hytta. Normale folk har vanlige klær de reiser i så det er bare de som har behov for å skryte av at de er " ekte fjellfolk" som kler seg slik. Nikkers er toppen av tåpeligheter. 

Anonymkode: 30751...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Like tåpelig som de som går i fjellsko, lue og andre fjellklær på butikken når de reiser TIL hytta. Normale folk har vanlige klær de reiser i så det er bare de som har behov for å skryte av at de er " ekte fjellfolk" som kler seg slik. Nikkers er toppen av tåpeligheter. 

Anonymkode: 30751...3d7

Du mener man skal kle på seg vanlige klær, kjøre en time eller tre, så bytte til fjellklær på hytta? Høres enda mer tåpelig ut. 

Anonymkode: d2f8f...ccc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...