Gå til innhold

Åneiiiii!!! Daten er kriminell! Hva gjør jeg nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva da mener du? "Hei, jeg vil avslutte fordi du har vært i fengsel for vold?

Jepp. 

Anonymkode: 093b7...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville vært forsiktig med å dra en løgn for å bli kvitt han, i fare for at han skal finne ut at det er løgn. Det kan provosere han og føre til eskalering! 

Og ikke bare ghost han.

Du må ikke trigge han hverken med provokasjoner eller sannhet i dette tilfellet.

Da er det bedre å si at han virker som en bra mann, men du har ikke riktige følelser og føler deg ikke klar for noe videre, og ønsker å trekke deg tilbake. Og så ønsk han lykke til. Osv.

Prøv å behandle han "best" mulig - samtidig som du er tydelig.

Endret av Bombasi
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en melding 

Hei! 

Jeg føler ikke at vi har rett kjemi, så ønsker bare å si i fra om det. Ønsker deg masse lykke til videre🙂

Han blir sikkert bare surere om du ghoster. 

Så om du har mulighet så reiser du til familie en liten stund. 

Anonymkode: de7b2...bff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv til han at du har blitt diagnostisert med HIV, og at dette har gått sånn innpå deg at du har fått et tilbakefall av din schizofreni. Nå er du innlagt på psykiatrisk. Men at du har tenkt å rømme derfra så snart du får sjansen, og  at da vil du gifte deg med han, så dere kan få tre små barn sammen.

Anonymkode: 28a1a...999

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært med en serieutro narsissist tidligere og kan kjenne meg igjen i den ekstreme personlighetstypen. Her må du ut asap. Men hvordan du gjør det er kritisk.

Aldri få han til å føle seg dårlig eller lite verdt, da bryter han sammen i hevn og irrasjonalitet. 

Du må som flere skriver skylde på noe ved deg selv, som at du feks har begynt å slite med traumeresponser fra barndommen og glir mot en depresjon, der du bare ikke får til å møte noen andre nå. At du har mer enn nok med å ta vare på deg selv og evt klare å komme gjennom arbeidsdagen. At han fortjener bedre.

Men at du ønsker han alt det beste og skryter masse av han. At dette kun går på deg. Og avslutt med at deres veier kanskje kan krysses igjen eller noe sånt. Ville vært ekstremt høflig, tatt alt på egen kappe og -ikke- blokka han før det har gått en stund. Ikke si noe du kan tas på som en løgn heller. Du er nødt til å holde han helt uprovosert og få han til å føle seg bra om seg selv. 

(Dessverre).

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har datet en fyr i noen måneder nå, en på 31 år som bor i Bergen men som ikke er derfra. Traff han på Tinder. Jeg delte et bilde av han til noen venner som bor i andre deler av Norge, og vi forsøkte å finne ut om han var til å lites på fordi han har gjort og sagt noen merkelige ting i det siste. Mine venner fant ut at han har vært i fengsel for vold og narkotika!! Og at han fortsatt bruker dop!!!!! Og ikke bare det, han kjøper sex og har ulike kvinner på besøk hver uke! Jeg er sjokka! Vi har heldigvis ikke hatt sex for jeg har villet vente og bli bedre kjent.

Han har virkelig jobbet for å skjule dette for meg. Hva gjør jeg nå? Hvordan avslutter jeg dette uten å risikere at han kommer etter meg og skal hevne seg? Han har nemlig begått psykisk vold mot flere kvinner, og ikke bare dem han har datet eller vært i et forhold med. Jeg frykter at han skal gjøre noe for han er veldig hevngjerrig mot andre og fysisk stor.

Hvordan avslutter jeg?

Anonymkode: 0dffb...e2d

Er han fra Kristiansand opprinnelig? 

Anonymkode: 4bcfe...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør deg mest mulig uinteressant for han. Vær sjalu og besatt, det er det ingen menn som liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Her var det mye feige uten ryggrad. Hva med å bare si det som det er. 

Anonymkode: 093b7...c1a

Fikk du med deg biten der han er kriminell og voldelig? 

Anonymkode: 8206f...466

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans reaksjon på et brudd avhenger nok litt av hvor lenge dere har datet. 
vær forsiktig og rådfør deg gjerne med politiet. 
Og informer ALLE rundt deg om hva som skjer. 
masse lykke til ❤️

Anonymkode: 8e2f4...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du får si du har syntes han er en interessant person.  Men at du ikke helt har funnet de riktige følsene. Så at du ønsker å avslutte nå, da du ikke helt føler deg klar for et forhold 

Anonymkode: d51b4...e17

Det var lurt å si til en russ person som er kjent for å plage kvinner. 

Hvorfor ikke latterliggjøre hans lille penis samtidig? Helst foran ei grøft i ødemarken..

Du snakker om å avslutte dating med noen som regulerer følelser på vanlig måte. Det er en forskjell her.

Lærepenge: ALLTID sjekk hvem du møter, i forkant. 

Anonymkode: 96191...9e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det siden han har vært inne for vold? Har han opptrådt manipulerende og voldelig mot deg? Hva slags dop tar han?

Si til han at du vil avslutte, uten å nevne at du kjenner til bakgrunnen hans. Dere har jo bare datet noen måneder, og det er jo ikke sikkert han vil reagere sterkt på en avvisning fra deg. 

«Hei! Det har vært kjekt å bli kjent med deg, men jeg ønsker ikke å ta dette videre. Jeg er ikke klar for et sånt forhold akkurat nå og vil heller fokusere på meg selv.»

Du trenger jo ikke å blokkere han. Hvis  han kommer med eventuelle trusler, så kan du ta andre forholdsregler og blokkere. Du kan alliere deg med å ha besøk når du sender melding og utover dagen/kvelden/natta hvis du er nervøs. 

Anonymkode: d42d7...be1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Si du er knust av sorg. Din grandtante er død . Si du tar kontakt når sorgen har gått over. Også går den aldri over.

Anonymkode: 31929...791

Den typen løgner blir fort gjennomskuet.
Mye bedre å slå opp på en saklig måte og skylde på at du ikke ønsker å gå videre i forholdet.
Hvis han deretter blir ufin, bør du gå til politiet og informere samtlige felles bekjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts. Si at du har fått smittsom sopp på hele kroppen. Kall det kandida. Si at du har sår som åpner seg og at det renner veske ut. At det er smittsomt. Og at det stinker. Beskriv at du har flekker på hele kroppen. Og at du må holde deg unna folk. Så om en måned så får du kororona. Og då bare faser du han ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (16 minutter siden):

Ts. Si at du har fått smittsom sopp på hele kroppen. Kall det kandida. Si at du har sår som åpner seg og at det renner veske ut. At det er smittsomt. Og at det stinker. Beskriv at du har flekker på hele kroppen. Og at du må holde deg unna folk. Så om en måned så får du kororona. Og då bare faser du han ut. 

Enda en løgn som er lett å gjennomskue/avsløre.
Mye bedre å  oppføre seg som en person med integritet og ta tyren ved hornene på en saklig måte.
Dette bør være en tankevekker for alle som innleder forhold basert på nettets anonymitet.
En overfladiskhet som innbyr alle avvikere der ute til å skjule sine mørkeste sider og lure noen i fella…

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LøkkaLine skrev (På 22.9.2024 den 0.00):

Har vært med en serieutro narsissist tidligere og kan kjenne meg igjen i den ekstreme personlighetstypen. Her må du ut asap. Men hvordan du gjør det er kritisk.

Aldri få han til å føle seg dårlig eller lite verdt, da bryter han sammen i hevn og irrasjonalitet. 

Du må som flere skriver skylde på noe ved deg selv, som at du feks har begynt å slite med traumeresponser fra barndommen og glir mot en depresjon, der du bare ikke får til å møte noen andre nå. At du har mer enn nok med å ta vare på deg selv og evt klare å komme gjennom arbeidsdagen. At han fortjener bedre.

Men at du ønsker han alt det beste og skryter masse av han. At dette kun går på deg. Og avslutt med at deres veier kanskje kan krysses igjen eller noe sånt. Ville vært ekstremt høflig, tatt alt på egen kappe og -ikke- blokka han før det har gått en stund. Ikke si noe du kan tas på som en løgn heller. Du er nødt til å holde han helt uprovosert og få han til å føle seg bra om seg selv. 

(Dessverre).

Oppdatering:

Jeg sendte en melding for jeg klarte ikke ringe eller treffe han for å avslutte og jeg brukte det forslaget om å skrive at jeg innså at jeg ikke var klar til å date videre med noen siden jeg fortsatt slet med det forrige bruddet. Ønsket han alt godt videre. Jeg vil ikke utbrodere mer enn dette.

Det kom mange svar tilbake på melding at jeg var et ludder og ingen menn ville ha meg uansett. Kort sagt mye dritt ala det jeg har fått høre han si om andre mennesker. Pakket tingene mine og dro til noen han ikke kjenner og her får jeg bli en stund.

Takk for all støtte og gode svar.

AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 7.24):

Hvor lenge er det siden han har vært inne for vold? Har han opptrådt manipulerende og voldelig mot deg? Hva slags dop tar han?

Anonymkode: d42d7...be1

Du forstår sikkert at jeg ikke kan utbrodere detaljer av frykt for å bli gjenkjent. 

AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 0.15):

Er han fra Kristiansand opprinnelig? 

Tror ikke det. Han har en dialekt som er mer vanlig nordover.

• Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøff du er, bra!! Jeg havnet i en litt lignende situasjon/med samme respons selv og ble da rådet til å ikke blokkere, men la vedkommende «tømme seg» og svare konsekvent og kort helt til han over tid vil gi seg. Å blokkere nå tror jeg han fort kan bli provosert av. Ville også ringt politet eller andre for profesjonelle råd. Stor klem i dagene som nå kommer - så bra du har ei venninne du kan bo hos ❤️

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 21.54):

Jeg har en liten gutt.

Du kan ikke holde på sånn når du har ansvar for et barn.

Anonymkode: 73586...61c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du kan ikke holde på sånn når du har ansvar for et barn.

Anonymkode: 73586...61c

Jeg? Holde på sånn? Jeg har ikke holdt på med noe som helst.

Det er da ikke min feil at daten løy om alt? Du aner ikke hva du snakker om. 

• Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...