AnonymBruker Skrevet 21. september #1 Del Skrevet 21. september 😊 Anonymkode: b5f6a...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #2 Del Skrevet 21. september Jeg likte middagene da, og lager spiser dem fortsatt. Det er en del fisk jeg savner, som salt uer, vanskelig å få tak i. Videre er det sjeldent jeg får kjøpt høner til en god hønsefrikasse, eller godt kokekjøtt fra storfe. Det blir noen turer til slakteren. Anonymkode: b04ce...262 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #3 Del Skrevet 21. september Min mor laget en rett som jeg alltid syntes var så godt. Hun tok kjøtt, tror antagelig det var kjøttdeig eller kjøttdeig laget om til noe a la kjøttkakefarse. Så smurte hun det ut i en form i en stor og høy firkant, og kuttet opp gulrøtter, poteter og løk i små biter og la rundt på sidene. Stekte det i ovnen. Enkel husmannskost, men var godt. Aldri sett eller smakt det i voksen alder. Anonymkode: 3a8ce...284 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #4 Del Skrevet 21. september Fra barndom seint på 90-tallet. Hel kokt blomkål med ostesaus og bacon, makaronisalat med bogskinke. Likte også den firkantede pizzaen med tykk bunn og tykt lag med kjøttdeig og ost. Anonymkode: 947ad...17c 7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 21. september #5 Del Skrevet 21. september Plukkfisk! 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #6 Del Skrevet 21. september Oldemors nystekte fiskekaker på fisk fanget samme dag🤩 Fiskekaker som er i butikken i dag er smakløst fjas og dessverre har jeg flyttet sørover der man kaller to dager gammel fisk for fersk🙄 Anonymkode: c1ccd...c30 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #7 Del Skrevet 21. september Røkt kolje!!! Fikk kjøpt det i frysedisken på enhver Rema da jeg nettopp hadde flyttet hjemmefra, men har ikke sett den på minst 15 år😢 Anonymkode: 43b16...8b4 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 21. september #8 Del Skrevet 21. september mammahjarte skrev (2 minutter siden): Plukkfisk! En favoritt hos meg også. Min bestemor lagde verdens beste kålruletter. Hun stekte dem i smør. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 21. september #9 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oldemors nystekte fiskekaker på fisk fanget samme dag🤩 Fiskekaker som er i butikken i dag er smakløst fjas og dessverre har jeg flyttet sørover der man kaller to dager gammel fisk for fersk🙄 Anonymkode: c1ccd...c30 Fisk er bare fersk den dagen den fanges. Seikaker er min favoritt. Hysekaker er også nydelig. 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 21. september #10 Del Skrevet 21. september Røkt kolje med eggsmør og gode poteter. ❤️ 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #11 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Min mor laget en rett som jeg alltid syntes var så godt. Hun tok kjøtt, tror antagelig det var kjøttdeig eller kjøttdeig laget om til noe a la kjøttkakefarse. Så smurte hun det ut i en form i en stor og høy firkant, og kuttet opp gulrøtter, poteter og løk i små biter og la rundt på sidene. Stekte det i ovnen. Enkel husmannskost, men var godt. Aldri sett eller smakt det i voksen alder. Anonymkode: 3a8ce...284 Min far lagde noe lignende. Han kalte det stekt biff tartar (som er noe annet). Men hos oss var det navnet på denne retten Anonymkode: 4755b...1a2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 21. september #12 Del Skrevet 21. september Jeg savner røkte middagspølse med sky. De pølsene som er i dag er virkelig ikke gode. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #13 Del Skrevet 21. september Janssons fristelse, fondue, gratinert blomkål i ovnen (hel blomkål dynket i hvit ostesaus og baconbiter), kleppmelk/bollemelk, brennende kjærlighet. Anonymkode: 49086...3f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myml1 Skrevet 21. september #14 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Min mor laget en rett som jeg alltid syntes var så godt. Hun tok kjøtt, tror antagelig det var kjøttdeig eller kjøttdeig laget om til noe a la kjøttkakefarse. Så smurte hun det ut i en form i en stor og høy firkant, og kuttet opp gulrøtter, poteter og løk i små biter og la rundt på sidene. Stekte det i ovnen. Enkel husmannskost, men var godt. Aldri sett eller smakt det i voksen alder. Anonymkode: 3a8ce...284 Kjøttpudding? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #15 Del Skrevet 21. september Myml1 skrev (Akkurat nå): Kjøttpudding? Det kan være, men den var litt grov, mer som kjøttkaker. Ikke fin som kjøttpudding. Anonymkode: 3a8ce...284 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #16 Del Skrevet 21. september All mat mamma laget i barndommen min lager jeg nå selv. Maten har ikke forsvunnet 😅 Og jeg er født midt på 70 tallet. Anonymkode: dbb9f...6c5 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 21. september #17 Del Skrevet 21. september Komler med salt kjøtt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 21. september #18 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det kan være, men den var litt grov, mer som kjøttkaker. Ikke fin som kjøttpudding. Anonymkode: 3a8ce...284 Min mors kjøttpudding var grov, som en kjempestor kjøttkake. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. september #19 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 time siden): 😊 Anonymkode: b5f6a...8bf Ikke akkurat middag men vi pleide å ha det som forrett før middag på søndager. Rekecocktail 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #20 Del Skrevet 21. september ♥ skrev (12 minutter siden): Min mors kjøttpudding var grov, som en kjempestor kjøttkake. Da var det nok det. Anonymkode: 3a8ce...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå