Gå til innhold

Noen her som har faktisk opplevd feil fra bv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg støtter helt bv og er ikke den som mener barnevernet bør fullstendig fjernes, men jeg ønsker saklig svar og ikke kritikk for at jeg stiller dette spørsmålet her.

Jeg har søkt hjelp fra barnevernet men føler de ikke gir meg hjelpetiltak jeg ønsker, og de bruker svært langt tid og er "rotete" i saken. Har endelig fått en advokat som mener de har gjort flere feil i saken. Jeg vil bare mitt barns beste og har hatt godt samarbeid med de men føler meg veldig skuffet. 

Siden dette er et forum med mødre / fedre i alle slags situasjoner, er det noen her som faktisk opplevd at barnevernet har gjort feil? 

Anonymkode: c7d8b...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg støtter helt bv og er ikke den som mener barnevernet bør fullstendig fjernes, men jeg ønsker saklig svar og ikke kritikk for at jeg stiller dette spørsmålet her.

Jeg har søkt hjelp fra barnevernet men føler de ikke gir meg hjelpetiltak jeg ønsker, og de bruker svært langt tid og er "rotete" i saken. Har endelig fått en advokat som mener de har gjort flere feil i saken. Jeg vil bare mitt barns beste og har hatt godt samarbeid med de men føler meg veldig skuffet. 

Siden dette er et forum med mødre / fedre i alle slags situasjoner, er det noen her som faktisk opplevd at barnevernet har gjort feil? 

Anonymkode: c7d8b...5a2

Nei, har bare opplevd at de leser situasjonen riktig. Meldt for hevn to ganger, så mulig det er derfor. 

Anonymkode: 7ae0c...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært involvert i en sak som ressursperson for en mor og hennes barn etter at de yngste barnas far var voldelig, saken startet med at krisesenteret rapporterte volde til politiet som etterforsket og konkluderte med at det var sansynlig at barna ikke var trygge hos far pga denne volden og rapporterte videre til barnevernet som i syv år nå - jeg tuller ikke, 7 år! har forsøkt få far på banen til veiledning, kurs, og å ta imot hjelp - hele denne tiden har far fortsatt som før fordi han mener han er "streng" men ikke voldelig. Det gikk så langt at BV rådet mor til ikke å sende barna til far, som resulterte i en enorm eskalering som mor måtte stå i alene fordi BV ikke er part i saken mellom foreldrene. BV har mye som jobber mot dem i en overtagelsessak når foreldrene ikke bor sammen, og de har selv sagt i denne saken at de råder mor å ta saken til retten - problemet er at mor tjener for mye til å få fri rettshjelp og for lite til å kunne ta saken til retten med advokat. Så det fører til at barna fortsatt usettes for fysisk og psykisk vold fra sin far mens BV er inne og forsøker innenfor sine rammer å få far på banen, men han nekter.. Så ja, det er mye som burde vært bedre slik jeg ser det. Etter selv å ha mottatt åtte brev fra politiet om henlagte saker der far har anmeldt meg, for ting som å lufte hund forbi der han bor (samme byggefelt) for å hilse på han når han kjører forbi, for å passe ungene, listen er lang endte det med at politiet måtte si fra at kom det en til ville de velge se det som trakasering, så da kom det en fra hans foreldre og en fra hans bestemor - da tok politiet en "forebyggende samtale" med familien og det tok slutt men det var hardt å stå i over tid, såpass at jeg og min familie måtte velge si fra til BV at vi ikke lengre kunne være ressurser for mor og barna fordi det gikk ut over vår familie. 

Anonymkode: 71ea4...3cd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg støtter helt bv og er ikke den som mener barnevernet bør fullstendig fjernes, men jeg ønsker saklig svar og ikke kritikk for at jeg stiller dette spørsmålet her.

Jeg har søkt hjelp fra barnevernet men føler de ikke gir meg hjelpetiltak jeg ønsker, og de bruker svært langt tid og er "rotete" i saken. Har endelig fått en advokat som mener de har gjort flere feil i saken. Jeg vil bare mitt barns beste og har hatt godt samarbeid med de men føler meg veldig skuffet. 

Siden dette er et forum med mødre / fedre i alle slags situasjoner, er det noen her som faktisk opplevd at barnevernet har gjort feil? 

Anonymkode: c7d8b...5a2

Hvorfor har du hyrt advokat for å få hjelpetiltak til barnet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste feilene jeg har opplevd er at barnevernet ikke har gjort nok. Men hva skal de gjøre når foreldrene nekter å ta imot hjelp?

Anonymkode: b36d7...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De eneste feilene jeg har opplevd er at barnevernet ikke har gjort nok. Men hva skal de gjøre når foreldrene nekter å ta imot hjelp?

Anonymkode: b36d7...ec0

Kan hende det er riktig avgjørelse. Hvem vet hva som ville skjedd om barnevernet grep inn? Kan fort gå fra noen fliser i fingeren til digre åpne sår med den gjengen der. 

Anonymkode: d9c2d...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har som ansatt i barnevernet både gjort feilvurderinger og gjort dårligere arbeid enn jeg burde (som følge av ekstremt arbeidspress i perioder).

Jeg har også hatt enkelte kolleger som har vært rablende inkompetente og hvor det er direkte flaut å se hvor elendig arbeid som er gjort hvis saker kommer tilbake senere.

Hva slags hjelpetiltak ønsker du og hvordan begrunnes avslag på dette? 

Anonymkode: 92c7e...04f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd flere feil i løpet av de siste årene. 

Som familie med en foresatt som er ikkefungerende så ser jeg det at bvt svikter. 

Når den ikke fungerende parten er enig i at hjelp trengs så kan det virke ut som om omsorgsvikt ses gjennom fingrene. Tiden går, med ingenting skjer, bekymringsmeldinger fra andre i familien avvises på grunnlag av at den foresatte må søke selv om hjelp.. 

Fortvilende å sitte på sidelinjen å se barn ikke få det det trenger ..

For ett par år siden sviktet bvt grovt da de nektet å påse at et barn under deres omsorg fikk den hjelpen det trengte. Saksbehandler innrømte at det handlet om penger!

Anonymkode: 00bc0...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei

Tar ansvar for egne barn har satt til verden

 

Anonymkode: 7991d...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett barnevernet gjøre ingenting i flere saker hvor de opplagt burde vært på banen. Men bekymringsmeldingene har tydeligvis bare blitt liggende der uansett hvor mange som har meldt ting og hvor mange som har meldt. 

Jeg har også sett de flytte ett søsken i en søskenflokk på tre tilbake til foreldrene. Den framgangen hun hadde hatt både fysisk og psykisk i løpet av tre år i fosterhjem var revet bort på tre uker. 

Anonymkode: 4b7da...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...