AnonymBruker Skrevet 21. september #1 Del Skrevet 21. september Jeg kjøper meg iblant Mr.Lee nudler. Jeg synes det kan være litt godt som "kvess" i helga. Dette har jeg gjort i mange år og det har aldri vært et problem. Men for første gang i dag så erfarte jeg nudler som hadde blitt dårlig. De så helt vanlige ut i pakken og gikk ikke ut på dato før i oktober. Men da de kokte så spredte det seg en rar lukt, minnet om slik det lukter i en gammel garasje. En slags kjemikalie/malingslukt. Tok en bitteliten smak da nudlene var ferdig og de var helt uspiselige. Smakte grusomt. Måtte kaste det hele. Har dere noen gang erfart at slike tørre nudler har vært dårlige? Trodde knapt det gikk an så lenge de ikke hadde gått ut på dato, er jo tørrvare. (Og jeg trenger ikke innlegg om at Mr. Lee-nudler ikke har næring, ikke er godt uansett osv. Det er ikke hva tråden handler om). Anonymkode: c0161...569 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #2 Del Skrevet 21. september Ja, har opplevd at det er som du beskriver pluss gammel harsk fettlukt, som også kan minne om malingfjerner. Anonymkode: 0319d...278 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #3 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, har opplevd at det er som du beskriver pluss gammel harsk fettlukt, som også kan minne om malingfjerner. Anonymkode: 0319d...278 Ja, det var noe sånt. Minnet meg om malte planker i en garasje eller noe. Kan det være krydderblandingen som har blitt dårlig? Eller nudlene selv? Hva kan det være som gir en slik lukt? TS Anonymkode: c0161...569 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 21. september #4 Del Skrevet 21. september Er vel en del fett i nudler, tror jeg, så kanskje de har harsknet? Men rart da, siden de ikke har gått ut på dato eller noe og sånt holder jo ofte lenge etter dato. Kan kanskje ha skjedd noe feil under produksjonen også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #5 Del Skrevet 22. september jukkapalme skrev (8 timer siden): Er vel en del fett i nudler, tror jeg, så kanskje de har harsknet? Men rart da, siden de ikke har gått ut på dato eller noe og sånt holder jo ofte lenge etter dato. Kan kanskje ha skjedd noe feil under produksjonen også? Ja, må være noe sånt. Var veldig rart. Har spist nudler i tyve år og aldri erfart noe slikt før. TS Anonymkode: c0161...569 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 22. september #6 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, må være noe sånt. Var veldig rart. Har spist nudler i tyve år og aldri erfart noe slikt før. TS Anonymkode: c0161...569 Ja, merkelig. Trodde nudler nærmest varte evig. Spist mye nudler i mitt liv jeg også og har aldri opplevd noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #7 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg kjøper meg iblant Mr.Lee nudler. Jeg synes det kan være litt godt som "kvess" i helga. Dette har jeg gjort i mange år og det har aldri vært et problem. Men for første gang i dag så erfarte jeg nudler som hadde blitt dårlig. De så helt vanlige ut i pakken og gikk ikke ut på dato før i oktober. Men da de kokte så spredte det seg en rar lukt, minnet om slik det lukter i en gammel garasje. En slags kjemikalie/malingslukt. Tok en bitteliten smak da nudlene var ferdig og de var helt uspiselige. Smakte grusomt. Måtte kaste det hele. Har dere noen gang erfart at slike tørre nudler har vært dårlige? Trodde knapt det gikk an så lenge de ikke hadde gått ut på dato, er jo tørrvare. (Og jeg trenger ikke innlegg om at Mr. Lee-nudler ikke har næring, ikke er godt uansett osv. Det er ikke hva tråden handler om). Anonymkode: c0161...569 Det var litt rart, jeg opplevde akkurat det det samme for noen uker siden, med Mr. Lee Nudler i kopp. 8 åringen skulle ha litt kveldsmat, når jeg tømte vannet oppi kom det en utrolig rar lukt. Mannen sto rett ved siden av, så jeg trodde det var han som hadde sprayet ovnen med en type spray som lukter veldig sterkt og intenst. Men lukten kom fra nudlene. Anonymkode: 6f0f6...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #8 Del Skrevet 25. september Jeg skulle koke opp Mr.Lee nudler tidligere i kveld, de luktet for meg tre/hemp lignende lukt jeg ikke kjenner Mr.Lee for. Jeg har også spit nudler hele livet og dette er ikke normalt, for meg er det ikke første gang heller da det var slik forrige gang jeg kjøpte nudler også. Er det endring i oppskrift siden det er flere av oss som opplever dette nå? Klarer noen å forstå hva som har skjedd med nudlene? Anonymkode: 5f767...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #9 Del Skrevet 25. september Aner ikke, men den vi hadde luktet noe ala kjemisk, plumbo ovn og grill spray , malingfjerner, neglelakkfjerner. Veldig rart 😐. Anonymkode: 6f0f6...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #10 Del Skrevet 25. september Høres ut som en batch med Mr Lee har fått nordsjøolje og ikke matolje i… Anonymkode: 60127...b87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #11 Del Skrevet 25. september Halve 10. klasse her ble matforgiftet av Mr. Lee-nudler nå nylig. Flere var borte fra skolen i nesten ei uke. Meld fra der nudlene ble kjøpt og/eller til Mattilsynet eller direkte til Mr. Lee slik at de aktuelle pakkene kan bli trukket tilbake. Anonymkode: 13af0...ac0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshade83 Skrevet 25. september #12 Del Skrevet 25. september Dette gjelder jo all matvare som har ingredienser som kan bli dårlige. Hvis du åpner pakken og det lukter harskt tar du kontakt med butikken eller leverandøren hvis den er innenfor utløpsdatoen. Mest sannsynligvis en liten åpning i posen slik at luften kom inn eller gammel olje. All mat bør du uansett lukte på før du spiser det. Lukter det dårlig bør du som oftest ikke spise det (med visse naturlig unntak). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå