Gå til innhold

Din ekleste mat-opplevelse!

Fremhevede innlegg

Skrevet

- Samboeren min og familien hans fant et brukt plaster i pizzaen de hadde bestilt...

- På en restaurant i Praha smakte all maten og drikka vi fikk servert en blanding av sure føtter og Zalo! Fikk ned en slurk med brusen og maten luktet så utrolig dårlig at jeg måtte gå ut mens en av de andre betalte.

- I Vietnam spiste jeg med lokalbefolkningen (familie) og fikk servert en slags dipp som smakte grusomt. Mamma fortalte meg etterpå at den er laget av råtne reker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne tråden er verdens beste slankekur ;)

FYSJOM! :kvalm:

Skrevet

Var på en relativt primitiv resturat langt inne i Thailands skoger, etter en sightseeing. Vi skulle bli servert mat på denne resturaten, noe ingen av oss hadde noen betekeligheter med. Jeg måtte på do, og for å komme dit måtte jeg gå forbi kjøkkenet. Da jeg ser inn vinduet ser jeg at de vasker opp, vasker seg OG lager mat i/av det samme vannet. :overrasket: Jeg spiste ikke noe derifra for å si det sånn.

Gjest GreenSky
Skrevet (endret)

Det var vel en gang jeg kjøpte en pakke med macaroni. Da jeg åpnet den, oppdaget jeg at det var fult av døde maur i pakken og inni macaronien. Nå sjekker jeg alltid macaronien om det er noe inni den.

Endret av GrønnSky
Skrevet
var på ferie på Korfu for mange år siden. bestilte spaghetti carbonara ... da jeg fikk tallerken så det ut som spaghetti som var dynket i sopp fra underlivet ....  :kvalm:

jeg måtte bare henge meg over gjerdet og kaste opp. fikk tilbud om ny mat ...men nei takk jeg løp derfra

Hvis man lager ekte carbonara (dvs. uten fløte), og blander eggeblandingen løst inn i spaghettien, ser det gjerne ut slik... Litt klumpete, liksom. :ler:

• 2 uker senere...
Gjest Little me
Skrevet

Jeg og en kompis bestilte burger på en kebabsjappe. Sultne som vi var gumlet vi i oss...

Plutselig stopper kompisen min opp å spise, og trekker et svart hår ut av munnen, håper inderlig det stammet fra noens hode. :forvirret: Som om ikke det tok kverken på apetitten så kjente jeg samtidig no hardt mellom tenna, og der var jaggu en stift...

Har aldri spist burger i Strømmen etter det nei... :kvalm:

Gjest Gjest
Skrevet

Spiste på restauranten på københavnbåten. På bunnen av vannglasset mitt lå det en avklippet negl - som jeg oppdaget etter at jeg hadde drukket opp vannet. Ugh.

Gjest Gjest
Skrevet

har funnet:

en grønn åme i brokkolien

en død meitemark i purreløken

små hvite åmer med sorte hoder på gule plommer (merkelig nok spiser jeg bare røde plommer...)

et sort tykt krøllhår i en porsjon ostekake (sånn porsjonspakke fra piano el)

sambo spiste en pære for en uke siden, og så plutselig små ganger i pæra, delte den og den var hul, han sjekket ikke om det fremdeles bodde noe der for å si det sånn...

sort tykt krøllhår i pizzaen fra den lokale pizzaresturanten

små hvite larver som bodde midt inni rødløken

spiste på en resturant sør i nordland en gang, og det virker som den regelen om at resturanter i utlandet som er tomme (lokalbefolkningen går ikke dit) gjelder i norge også... jeg og pappa gikk inn på resturanten, helt tom. vi bestillte mat, jeg bestillte en salat med kylling, og vi ble servert av en meget merkelig fyr (både pussig i utseende og oppførsel). jeg ville ha dressing på salaten, og han vaset i vei om en dressing kan skulle lage. ok tenkte vi. jeg fikk maten, salaten så kjempegod ut, store biter og masse av den. så ikke noe dressing, men smakte på salaten. og fysj, det kjentes ut som han hadde tømt ren eddik over. jeg klarte kanskje 5 biter, så maktet jeg bare ikke mer. pappa prøvde seg han og, men måtte gi opp.

Skrevet

Min nigerianske eks-kjæreste laget kumage-suppe til meg en gang. Det er rett og slett seig kumage og fleskebiter i en slags tykk tomatsuppe med et tonn pepper.

:kvalm::kvalm::kvalm: Need I say more...

Gjest Gjest
Skrevet

Spiste rips med vaniljesaus sammen med familien etter en søndagsmiddag da jeg var barn. Plutselig knaste det i munnen, jeg spyttet ut, og der lå det et lite sneglehus... med snegle inni. :overrasket:

Har ikke klart å spise bær med vaniljesaus siden... Det var skikkelig ekkelt.

Skrevet
Jeg har pleid å gjøre dette - lærte det i skolehagen, og rett nok flyter en del larver opp. Men jeg har også opplevd at det plutselig ligger igjen larver på bordet der man har kuttet opp broccolien etter at den har ligget i saltvann.... og kokt og fortært den....

Å herreguuud.. :overrasket: Æsj.. nå har jeg fullstendig mista matlysten!

Jeg skulle forresten skrelle en banan for noen år siden, og kjente bare helt tilfeldig at skallet var så "mykt" på den ene siden. Da jeg sjekka, så var det en hårete larve på vei inni bananen.. Kasta den rett ifra meg såklart, men kan ennå kjenne følelsen av hvordan det var å ta på den. Æsj.. får helt "kredla" av å tenke på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...