Gå til innhold

Din ekleste mat-opplevelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din aller ekleste matopplevelse? Da tenker jeg f.eks på en gang en oppskrift slo helt feil, et mislykket restaurantbesøk, eller et lite velykka middagsselskap hos svigers... osv. ;)

Her er min : Venninnegjengen & jeg var på en av byens bedre restauranter og hadde for anledningen bestilt pizza. En av jentene puttet tyggisen oppi pizzadressingen (da ingen av oss spiser det) før vi begynte å spise. Etter maten bestilte vi dessert, og det ble ryddet av bordet. Etter en stund ble det et voldsomt rabalder ved et annet bord på restauranten. De hadde fått skåla med vår "urørte" dipp, og funnet tyggisen :kvalm: !!!

Behøver jeg å si at jeg aldri har spist der siden??? Selvom det nå er 10 år siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skolekjøkken på ungdomsskolen. Meny: blodpannekaker. En av jentene stekte ikke pannekakene ordentlig, men insisterte alikevel på å spise dem, så der satt hun med blod rennende nedover haka...... Har ikke klart blodmat siden.

Skrevet

Afghansk restaurant midt i New York!

VERSTE mat jeg har fått noensinne! Varme bånd-nudler i en slags ekkel, varm yoghurt-saus. Smakte rett og slett pyton! Min samboer som IKKE er kresen måtte spytte ut når han prøvesmakte...

:kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm:

Skrevet
Dårlig melk og råtne egg er ille.

Bokser med grønn leverpostei også. Spesielt ispedt andre farger.

Skrevet

Pizzaresturant i Danmark. Vi bestilte pizza med skinke.

Kort sagt, pizzaen bestod vel av en ultratynn pizzabunn,saus,pittelitt ost og uhorvelig mye skinke kuttet opp i strimler. Vi var 22 ungdommer og INGEN av oss, ikke en gang gutta klarte å ha det i oss. Men vi måtte jo ha mat så det endte med at vi renska pizzaene for skinka og spiste bunnen i stedet. Og midt på bordet stod et fat med en haug skinkestrimler. Det så ut som om vi hadde vært ute å plukka mark :ler:

Skrevet

Kun en gang har jeg spyttet ut maten og det var da jeg spiste BigOne pizza og innbakt i deigen var det en tyggis.

Skrevet

Bestilte en pannekakedessert i Polen en gang.

Det smakte en blanding av fisk og syltetøy.

Det hører meg at jeg ikke kan polsk og visste ikke hva jeg bestilte, annet enn at det var fra dessertmenyen.

Skrevet

Snegler i hvitløk på Åland. De smakte ok, men jeg kastet opp og venninna mi satt på do etterpå. Har ikke klart smaken av snegler siden.

Skrevet

Telemark for 15 år siden; bestilte en tallerken med løvstek, pommes frites og salat. Sitter og spiser da jeg plutselig observerer en LEVENDE HVIT MARK som kravler oppi salaten!!! :overrasket:

Dama spurte om jeg ville ha en ny porsjon; jeg kunne få den helt gratis....

Hadde ikke orka en bit til fra den kafeen....tror jeg fikk pengene igjen men det er av mindre betydning :frustrert:

Skrevet

Spiste en pizza fra frysedisken. Nyhet med jalapenos og kjøttdeig. Og inbakt et langt, blondt og krøllete damehår. Yumyum. Klagde til stabburet og fikk en stoor eske med saft, syltetøy, leverpostein, ketchup, sennep osv.

Skrevet

Ikke min opplevelse, men min forrige svigermors. Men je forteller allikevel:

Kort fortalt, hun åpnet en plate sjokolade som var full av levende, bittesmå hvite mark!!!

Da hun tok kontakt med Freia, fikk hun beskjed om at det kunne hende (!) og de sendte henne en DIGER eske med sjokolade som plaster på såret.

Sikkert det man har mest lyst på da..

Ekleste jeg har vært med på er ganske kjedelig. Fant et krøllete, tykt sort har (så ut som et ****hår, vet at det sikkert ikke var det men..) på en lekker kule vaniljeis i en resturant. ÆSJ

Skrevet

Den siste gangen vi kjøpte Landlord skinke, spiste jeg først tre skiver med den hjemme (litt underlig, bitter smak...), og så pakket noen skiver med samme skinka i matpakka og dro på skolen. Da jeg pakket den ut på skolen bare yrte det av små, hvite mark som kravla rundt i hele matpakka. Og den skinka spiste jeg til frokost!

Jeg ble helt vanvittig kvalm og orket ikke å spise noe før sent på kvelden.

Skrevet

Æsj, nå blir jeg nesten redd for å spise... Dobbletsjekker maten nå!!

Skrevet

Med så mange mark-historier i en tråd er det nok flere som kommer til å ta en ekstra kikk ja :forvirret:

Skrevet

Min ekleste matopplevelse var i Polen. Vi var vel omtrent 40 stykker som hadde reist ganske lenge og langt fra Norge og skulle endelig få i oss litt mat.

I Polen der ble det servert en tjukk pølse i dyp tallerken med poteter til. Syntes det var litt merkelig å servere en pølse i dyp tallerken, men skjønte det jo da jeg stakk gaffelen og kniven i den. Fettet rant ut! Sultne som vi var, stappet vi i oss denne fettpølsa, var ingen som klarte å holde fettet inne i munnen mens de tygde. Ekkelt!

Skrevet

:kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm:

en helt vanvittig kvalm tråd, men henger meg på :sjarmor:

var i kina, på en resturant, og der hadde de slange som de vel drepte slangen og tømte den for blod, i skål de sendte rundt der folk kunne smake. :hår: :kvalm:

Ellers så må jeg si blåskjell helt vanvittig ekkel konsidens når du tygger. og sopp...

Skrevet

Jeg puttet en tannpirker inn i en potet jeg ikke orket spise på resturant for noen år siden.

10 min. etter fant personen på nabobordet en tannpirker i poteten sin...

Skrevet (endret)

*minne meg selv på å gå inn her og lese hver gang jeg er fysen på noe som jeg strengt tatt ikke har godt av*

Ekleste matopplevelsen jeg har hatt var vel på skolekjøkkenet når en av gutta i klassen stekte snørret sitt.. :kvalm:

Og når jeg spiste en fersken, bet i steinen så den delte seg og så at det bodde et edderkopplignende kryp inne der.

edit: skriveleif

Endret av Blackjack
Skrevet

Glemte forresten at harske nøtter er noe av det mest grusomme.. Om det er nøtter alene eller enda værre, i en kake e.l. :kvalm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...