AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #41 Del Skrevet 20. desember 2024 Jeg har blitt kvotert i en sommerjobb, som IT-student. Jobben var i en statlig bedrift. Ingen av mine mannlige norske medstudenter søkte den, fordi det var statlig (=kjedelig) bedrift, og kjedelig oppgave (microsoft access). Men flere av mine utenlandske medstudenter søkte den jobben, både gutter og jenter. Arbeidsgiver var åpen om at jeg ble valgt fordi jeg "tikket alle bokser" - kvinne, utenlandsk navn, men jeg snakket veldig bra norsk i forskjell til andre søkere. Så jeg vet ikke. Man blir kvotert, men det er oftest jobber der norske menn ikke søker, ikke vil ha. Men du blir prioritert framfor mannlige utlendinger, som sliter mer. Anonymkode: 77cbc...802 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 20. desember 2024 #42 Del Skrevet 20. desember 2024 Jeg vil tro det er mye vanskeligere å kvotere inn menn til de lavtlønnede helseyrkene enn det er å kvotere kvinner til topplederstillinger og millionlønn... Men hva vet vel jeg? Jeg synes kvotering er tullete, men jeg synes heller ikke synd på unge menn. Det er bare å komme til oss, unge mann... Jeg jobber i et stort, mannsdominert selskap uten noen form for kjønnskvotering. Jeg er riktignok kvinne, men jeg drar ingen direkte fordeler av kjønnet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå