Gå til innhold

Dater for første gang på mange år, trenger råd.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kommet ut av et langt, vanskelig forhold. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle havne i denne situasjonen så fort, men det har altså skjedd. Jeg har truffet en mann som har tatt meg med storm. Jeg har aldri følt noe så intens før. Problemet er at jeg begynner å få følelser for han, å jeg er veldig redd for hvordan jeg vil ta det dersom det ikke skulle bli noe videre mellom han og meg. Vi har foreløpig kun truffet hverandre 8 ganger, å er derfor usikker på om det er for tidlig å ta opp denne tematikken med han? På en måte vil jeg høre med han hva han  tenker med dette vi har, for skulle han tenke at dette kanskje ikke går noen vei vil jeg trekke meg unna nå mens leken er god. Samtidig er jeg redd det er altfor tidlig å ta opp dette å at jeg derfor heller skremmer han bort? Er dette et normalt tema å ta opp i det hele tatt, eller pleier man bare å ta ting litt som de kommer?

Beklager mange dumme spørsmål, men har vært ute av dette med kjærlighet og dating så lenge at jeg nok overanalyserer det meste. Blir utrolig takknemlig for svar ❤️

Anonymkode: 884f0...617

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres lurt ut å ta det opp med han. Hva han tenker om fremtiden, hva han er ute etter. Og vær åpen om din redsel. 

Det skal føles naturlig å ta opp sånt. Er det ikke det, så er det rart. Ikke vær redd for å være åpen og ærlig 

Anonymkode: acaa4...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit å begynne å diskutere intensjonen med datingen hvis ikke du har gjort det ennå. Det finnes mange ulike meninger om dette, men jeg mener at man kaster bort mye tid og følelser om man ikke tar opp dette tidlig. 

Det finnes mange menn og kvinner med tilknytningsangst og som drar på det og må "se an" osv osv. Problemet er at mange av disse bare driver med bullshit og kommer til å trekke seg før eller siden fordi de ikke har et ærlig forhold til følelsene sine. Så finnes det selvfølgelig noen som utvikler følelser tregere. 

Personlig foretrekker jeg å være ærlig på mine intensjoner. Og jeg ønsket ikke en dame som bare drev med fjas. Jeg traff et par av dem og det var ikke gøy. Så traff jeg ei som var dønn direkte på hva hun var ute etter med datingen (fast, livsvarig forhold, itt'no tullball). Vi er kjærester ennå. 

Men folk er forskjellige. Vanskelig å vite hvordan man skal håndtere dette. Tidlig fase dating er risikosport og man går ofte på noen bommerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...