Gå til innhold

Lov å være litt frustrert?

katties

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Støtte når du lun snakker hun ned?  Ikke mye støtte da, du får slette hun da Å du slipper å få bilder

Anonymkode: f4825...d9a

Ja, jeg støtter henne i mye forskjellig, men det  betyr ikke at jeg kommer til å støtte henne i alt av valg. Støttet f eks. i at hun ikke trengte å amme når det ikke funket så bra. Støtter ikke å bare gi etter når ungen vil ha mer og mer usunn mat. Støtter at hun syke.eldes når hun presserseg for mye på jobb. Ikke når hun ikke krever at gubben spleiser på klær til barnet, og så sitter hun igjen helt uten penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

katties skrev (10 minutter siden):

Flesteparten sier ikke det, nei, men ett par gjør. Jeg tar ikke til meg ting som ikke er sant. Ser valg jeg selv ikke ville tatt ganske ofte, men dette her ligger ganske langt utenfo, når selv venner uten barn kommonterer til meg om ting hun gjør. 

Så du går rundt å snakker om din søster med andre også, blir mer og mer sjarmerende du…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så du går rundt å snakker om din søster med andre også, blir mer og mer sjarmerende du…

Nei, det er andre som kommer til meg og sier ting, ikke jeg som initierer det (utenom her). Keg pleier å svare at det er ikke anbefalt/ikke sunt, nei, men liker ikke å ha lange diskusjoner om det, for det er da å baksnakke. 

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (Akkurat nå):

Nei, det er andre som kommer til meg og sier ting, ikke jeg som initierer det (utenom her). 

Fremdeles.. Move on, gå videre. Du lager problemer, stress, irritasjon KUN for deg selv. Det går KUN utover deg at humøret ditt og psyken din påvirkes av noe så tåpelig som det du kommer med. Da er det 99,9% sikkert at det er DU som har og er problemet her. 

Anonymkode: 3e3ad...652

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du ikke kan svare hva du mener? 

Anonymkode: 197f2...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fremdeles.. Move on, gå videre. Du lager problemer, stress, irritasjon KUN for deg selv. Det går KUN utover deg at humøret ditt og psyken din påvirkes av noe så tåpelig som det du kommer med. Da er det 99,9% sikkert at det er DU som har og er problemet her. 

Ja, er jo jeg som har problemet: at hun sender meg ting jeg ikke vil se. Jeg blander meg ikke inn i hva hun gjør, selv om jeg absolutt ikke er enig i visse av hennes valg, så provlemet mitt ligger ikke i å overbevise henne om ting. Tror jeg bare får prøve å si ifra på en eller annen måte at jeg ikke trenger slike oppdateringer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

katties skrev (19 timer siden):

På én side er det jo greit å "utsettes" for virkeligheten, men jeg har allerede nok å styre med. Jeg og min søster fikk barn nesten samtidig. Mens jeg prøver å gi barnet sunn mat, begrense skjermbruk, sørge for sunne hobbyer og foreldre som er enige så er søster litt annerledes.

Hun vet at jeg er hverken fan av skjerm til barn eller å fore barn godteri, men sender hele tiden oppdateringer om at "I dag spiser 2-åringen sin 3. is (han fikk 3 is til frokost)! 😊". "I dag ble det TV-dag med 2-åringen". "Har hatt pølser til frokost hele uka! 😊". 

Nei, jeg synes ikke det er koselig å se ungen hennes spise drittmat, eller sitte foran TV-en og se hjernedød ut (hun synes visst det ser "søtt" ut....). For det meste så bare åpner jeg meldinger, lar være å se på dem og svarer ikke. Hadde det vært en sjelden ting så hadde jeg latt det gå, men dette kommer jo annenhver dag... men hun tror det liksom er sjeldent, og helt greit å spise en is etter middag på ukedager. Får liksom ikke akkurat positive følelser når jeg ser slikt. Hadde dere sagt noe?

Hadde jeg gjort som søstra di der jeg bodde før hadde jeg fort fått 5-6 anonyme bekymringsmeldinger til BV. Så rart det ikke skjer der?  Dette føler jeg er mer omsorgssvikt enn mye annet BV går etter. 

Anonymkode: cefa2...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor du ikke kan svare hva du mener? 

Fordi hun kan være sensitiv til ting, og også fordi hun sender ting i felleschatter med andre folk. Disse andre sier ikke noe til henne de heller, men de kommenterer på ting om hennes valg til meg. De tenker kanskje at det er jeg som burde ta det opp med henne, men samtidig synes jeg at det er rart å blande de inn i dette her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde jeg gjort som søstra di der jeg bodde før hadde jeg fort fått 5-6 anonyme bekymringsmeldinger til BV. Så rart det ikke skjer der?  Dette føler jeg er mer omsorgssvikt enn mye annet BV går etter. 

Anonymkode: cefa2...12d

Dessverre er det mye rart som foregår der hjemme - både med barn og dyr. Jeg håper vel egentlig helst at søster en eller annen gang innser hvor jævlig hennes gubbe er og går ifra han - da ville både barnet og dyra hatt det bedre 😕 Tror mye av problemene med både mat og dyr som krever mye veterinærhjelp hadde forsvunnet da, men hun tør ikke bo alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (3 minutter siden):

Fordi hun kan være sensitiv til ting, og også fordi hun sender ting i felleschatter med andre folk. Disse andre sier ikke noe til henne de heller, men de kommenterer på ting om hennes valg til meg. De tenker kanskje at det er jeg som burde ta det opp med henne, men samtidig synes jeg at det er rart å blande de inn i dette her. 

Fordi hun kan være sensitiv!? I alle dager, hva er det for en unnskylding? 

Jeg hadde slengt rett i fjeset på henne, gjerne i gruppechatten, «Hjelpes, stakkars barn..». Og sendt bekymringsmelding til BV hvis det er så ille som du beskriver. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi hun kan være sensitiv!? I alle dager, hva er det for en unnskylding? 

Jeg hadde slengt rett i fjeset på henne, gjerne i gruppechatten, «Hjelpes, stakkars barn..». Og sendt bekymringsmelding til BV hvis det er så ille som du beskriver. 

Har allerede dessverre andre slektninger som har blitt isolert av deres kjærester og ikke har kontakt med andre pga folk har sagt ifra til dem at det er uakseptabelt at kjæresten juger hele tiden, jobber ikke, snylter på deres kreftsyke foreldre, overbeviser dem om at ingen andre liker dem. De dropper heller hele sitt støttesystem (ikke at kjæresten i det tilfellet faktisk er noe støtte), og får det deretter jævlig vanskelig. 

Man kan selvfølgelig si ifra at man gidder ikke alt dette, men man mister da muligheten til å gjøre noe hvis man ser at ting er veldig, veldig galt. Synes det beveger seg til det værre, egentlig, men er enda ikke sikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (27 minutter siden):

Har allerede dessverre andre slektninger som har blitt isolert av deres kjærester og ikke har kontakt med andre pga folk har sagt ifra til dem at det er uakseptabelt at kjæresten juger hele tiden, jobber ikke, snylter på deres kreftsyke foreldre, overbeviser dem om at ingen andre liker dem. De dropper heller hele sitt støttesystem (ikke at kjæresten i det tilfellet faktisk er noe støtte), og får det deretter jævlig vanskelig. 

Man kan selvfølgelig si ifra at man gidder ikke alt dette, men man mister da muligheten til å gjøre noe hvis man ser at ting er veldig, veldig galt. Synes det beveger seg til det værre, egentlig, men er enda ikke sikker. 

Isolert av kjærester? Goddag mann økseskaft. Barna utsettes for omsorgssvikt mens du holder hånden over din søster. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Isolert av kjærester? Goddag mann økseskaft. Barna utsettes for omsorgssvikt mens du holder hånden over din søster. 

Er mer og mer som skurrer med hele historien her.. Begynner med noe så simpelt som at man irriterer seg over at man får bilder av søster gir barnet sitt is og annen "usunn" mat og tv tid etc.. Til å bli en helt annen historie jo mer motstand TS får for sin selvforskyldte irritasjon, dårlige humør på påvirket psyke.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg får ikke gjort noe med når folk blir isolert av kjærester og godtar det selv. Har du noen gang opplevd det vet du hvor vanskelig det er å gjøre noe med - det er ikke du som bestemmer det.

Ja, er litt sånn det føles noen ganger. Barnet har det bra på mange måter, tror jeg, men ikke så bra på andre. Vet ikke hva som ville skjedd om hun hadde blitt fratatt det da - føler ar det er dét jeg må veie opp imot. Det er i alle fall et barn jeg ikke kan ta ansvaret for. 

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er mer og mer som skurrer med hele historien her.. Begynner med noe så simpelt som at man irriterer seg over at man får bilder av søster gir barnet sitt is og annen "usunn" mat og tv tid etc.. Til å bli en helt annen historie jo mer motstand TS får for sin selvforskyldte irritasjon, dårlige humør på påvirket psyke.. 

Jepp, akkurat nå er det der kapasiteten min er: jeg ønsker ikke at hun viser meg dårlige valg hun tar, og ellers fikser jeg ting når hun er i krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (50 minutter siden):

Jepp, akkurat nå er det der kapasiteten min er: jeg ønsker ikke at hun viser meg dårlige valg hun tar, og ellers fikser jeg ting når hun er i krise.

Så slutt å se på det da! Er søren meg ikke verre. Blokker henne, slutt å åpne.. Javel da går du glipp av de få tingene hun sender som du har lyst til å se, men kjære vene.. Du er et voksent menneske som søren meg må klare å ta et valg og et standpunkt vel. Du kan ikke få i pose og sekk ved å kunne SE det DU vil se, og at alt annet forsvinner. 

Enten ser du alt, eller ingenting. Snakk om å lage en fjær til 10 høns over bagateller. Gå i deg selv og slutt å heng deg opp i hva søsteren din gjør! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

katties skrev (47 minutter siden):

Jeg får ikke gjort noe med når folk blir isolert av kjærester og godtar det selv. Har du noen gang opplevd det vet du hvor vanskelig det er å gjøre noe med - det er ikke du som bestemmer det.

Ja, er litt sånn det føles noen ganger. Barnet har det bra på mange måter, tror jeg, men ikke så bra på andre. Vet ikke hva som ville skjedd om hun hadde blitt fratatt det da - føler ar det er dét jeg må veie opp imot. Det er i alle fall et barn jeg ikke kan ta ansvaret for. 

Det er da helt ekstremt som ting eskalerer i hodet ditt?

Jeg la ut med å spørre hvorfor du ikke kan svare på det hun sender. Bom, så har kjæresten isolert henne. 

Flere har nevnt bekymringsmelding til BV om omsorgssvigt. Neste sekund fabler du om hvor BV vil plassere barnet, som om de automatisk rykker ut og henter ungen ene og alene på bakgrunn av en bekymringsmelding. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...