Gå til innhold

Flytte til Kristiansand men redd stereotypien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er stereotypien om kalde, utilnærmelige og folk som er vanskelig å komme innpå sann? For å ikke å snakke om overfladisket og fokus på utseende og det ytre? Ønsker innspill.. er liksom en stereotypi på det , men aner jo ikke om det stemmer. Byen er hvertfall veldig fin

Anonymkode: f436f...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var min erfaring etter et år der. Folk i Kristiansand er seg selv nok, og holder seg til sine egne.

Anonymkode: e9dc4...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innflytter. Bodd her i nesten 20 år. Jeg føler ikke at folk er veldig opptatt av utsende av de jeg er borti, men de «innfødte» er ikke de letteste å bli kjent med. Det stemmer nok ja. Får du derimot først en venn, så har du (oftest) den vennen. 

De er litt trege her, og tar ikke så mye initiativ som en del andre plasser, men folk er generelt hyggelige. Jeg trives godt selv. Jeg har studert ved UiA (HiA), og er frivillig på fritiden. Kjenner både lokale og innflytttere. 

Anonymkode: 2f6e0...b13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer at mange er kalde og vanskelig å bli kjent med. Men at de er mer opptatt av utseende enn andre byer har jeg aldri hørt om.

Anonymkode: 20ec1...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det i veldig mange byer. De innfødte kjenner hverandre ofte fra småbarnsalderen, eller har store nettverk gjennom familie, og klikker seg sammen, og så havner innflyttere sammen med andre innflyttere, med noen unntak.

Har mange ganger hørt folk si at om du ikke er født og oppvokst i den byen, så vil du aldri bli en av dem. Heldigvis finnes det enkelte som er inkluderende, og det er det nok i Kristiansand, også. Er du god på å sosialisere, vil det hjelpe.

Anonymkode: b3165...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er du selv da. Er du selv hvit, blond, helt norsk, bare at du ikke er relegiøs? Flyt til Dvergsnes da. Der er det veldig mange nybygg, og derfor veldig mange relativt unge innflyttere - altså, de er i 30- og 40-årene og ikke i 70-årene - og der er det også mange som har flyttet inn fra andre plasser enn Kristiansand-by. Får du barn på skolen der, blir du kjent med andre barn, og foreldrene til barna, og kanskje finner noen du kan henge med. 

Anonymkode: c0f7c...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...