AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #1 Del Skrevet 21. september 2024 Jeg begynner å bli nervøs av den nyinnflyttede naboen nå, som bor i etasjen under meg. Etter at de eller hun flyttet inn, går røykvarsleralarmen hver dag. Det er nå fjerde dag på rad at jeg hører den. Hva slags matlaging er det hun driver med som utløser den så ofte? Eller røyker hun mye inne, kan det utløse røykvarsleren? Er litt redd for brann, for å være ærlig. Med forrige beboere der hørte jeg aldri røykvarsleren. Har hatt to naboer under meg i den leiligheten før og de har aldri utløst røykvarsleren. Kanskje den nye naboen ikke er kjent med hvordan kjøkkenvifter fungerer? Altså at hun ikke slår den på så røykutviklnig av svidd mat eller matos brer seg i rommet og utløser røykvarsleren? Bør jeg tipse henne (hvis hun kan norsk da)? Anonymkode: 9a08b...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #2 Del Skrevet 21. september 2024 Gå ned og snakke med henne og si at du blir bekymret når brannalarmen går så ofte. Gjør deg litt dum og spør om det er noe feil med kjøkkenviften hennes Anonymkode: 1d77a...e2f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 21. september 2024 #3 Del Skrevet 21. september 2024 Her har vi slik som er påkoblet alarmsentral. Og kan si den vi har i stua er håpløs. Etter vi byttet til rentbrennende så går den nesten hver gang vi åpner ovnen🙈 så nå når vi ska ha sjekk av ildsted så håper jeg på svar hvorfor det skjer. Så kan jo være noe slikt som skjer med følsomhet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 21. september 2024 #4 Del Skrevet 21. september 2024 Min går av nesten vør dag da brannvarsler er i taket nesten rett ved der vi lager mat..og den er kjempe sensitiv..og vi har serie koblet..så når den på kjøkkenet går av...går 6 andre av i huset 🤣 blir ofte leven her Spør henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 21. september 2024 #5 Del Skrevet 21. september 2024 jegerrinne skrev (4 minutter siden): Her har vi slik som er påkoblet alarmsentral. Og kan si den vi har i stua er håpløs. Etter vi byttet til rentbrennende så går den nesten hver gang vi åpner ovnen🙈 så nå når vi ska ha sjekk av ildsted så håper jeg på svar hvorfor det skjer. Så kan jo være noe slikt som skjer med følsomhet Kan være lurt å bare åpne litt til å starte med slik at det trekker inn luft før du åpner døra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 21. september 2024 #6 Del Skrevet 21. september 2024 Kan være plassert et mindre smart sted, eller hun ikke helt har funnet ut av kjøkkenviften enda. Kan til og med være fra badet, og hun må vende seg til å lukke døren til badet mens hun dusjer, og ha den lukket en stund etter dusj. Kan være så mangt, og best svar får du fra henne. Helt innenfor å ta kontakt, for det påvirker jo deg også, og jeg hadde kjent på det jeg også. Smil, vær vennlig, og spill litt dumt, så får du nok et ok svar 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #7 Del Skrevet 21. september 2024 mommyaka skrev (5 minutter siden): Min går av nesten vør dag da brannvarsler er i taket nesten rett ved der vi lager mat..og den er kjempe sensitiv..og vi har serie koblet..så når den på kjøkkenet går av...går 6 andre av i huset 🤣 blir ofte leven her Spør henne. Det hadde jeg ikke klard, kanskje dere skal flytte den litt bort? Anonymkode: 78ef8...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #8 Del Skrevet 21. september 2024 Vi hadde noen grufulle brannalarmen som gikk av av ingen grunn flere ganger du visste aldri når. Anonymkode: 78ef8...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 21. september 2024 #9 Del Skrevet 21. september 2024 Ta deg en tur ned Det er hyggelig uansett å hilse på. Jeg blir stadig heiet på av alarmen etter å ha,dusjet 🙈 Leier heldigvis hus, så er ikke plagsom for naboer. Tvilsomt at det er røyking som utløser varsleren. Da tror jeg hun hadde vært kapabel til å bare droppe å sette i batterier for hver gang. Må jo være utrolig slitsomt å gå i jevnlig.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 21. september 2024 #10 Del Skrevet 21. september 2024 Illuminatum skrev (2 timer siden): Kan være lurt å bare åpne litt til å starte med slik at det trekker inn luft før du åpner døra Gjør men hjelper ikke tar tilogmed opp trekken for det var det de sa en burde. Har aldri slitt så mye som med den nye med virvel av røyk og aske ut i rommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #11 Del Skrevet 21. september 2024 Vår begynte plutselig å gå nesten hver dag (og natt..). Den hadde fått støv på sensoren. Det har vært stilt etterat vi støvsugde den 😅 Anonymkode: 0d3d2...c68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #12 Del Skrevet 21. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg begynner å bli nervøs av den nyinnflyttede naboen nå, som bor i etasjen under meg. Etter at de eller hun flyttet inn, går røykvarsleralarmen hver dag. Det er nå fjerde dag på rad at jeg hører den. Hva slags matlaging er det hun driver med som utløser den så ofte? Eller røyker hun mye inne, kan det utløse røykvarsleren? Er litt redd for brann, for å være ærlig. Med forrige beboere der hørte jeg aldri røykvarsleren. Har hatt to naboer under meg i den leiligheten før og de har aldri utløst røykvarsleren. Kanskje den nye naboen ikke er kjent med hvordan kjøkkenvifter fungerer? Altså at hun ikke slår den på så røykutviklnig av svidd mat eller matos brer seg i rommet og utløser røykvarsleren? Bør jeg tipse henne (hvis hun kan norsk da)? Anonymkode: 9a08b...f62 Vi kan ikke bruke vifteovn, da går brannalarmen. Kan det være noe annet som lager støy enn brannalarmen? Anonymkode: ece39...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå