Gå til innhold

Kjæresten vil ikke at jeg starter på «hennes» hobby

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg hadde syns det var dødsirriterende om min mann plutselig ville begynne med min hobby. 

Alle klikker litt innimellom, kanskje du nettopp hadde gjort noe annet irriterende og hun i tillegg har pms. Syns ærlig talt du både overdriver og overtenker gjennom denne tråden. Hadde bare latt det ligge og funnet en annen hobby.

En annen ting, er hun åpent homofil? Kanskje hun ikke orker å være åpen i dette miljøet. Bare være seg selv alene. 

Anonymkode: 30e74...db6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) Hun vil skjule at hun er i et forhold, og er redd favorittinstruktørene skal finne ut at hun ikke er singel, ved at TS sier noe når hun er på trening med en av dem. Kanskje er hun utro, kanskje driver hun bare med litt flørting, men hun vil i vertfall fremstå som singel. 

2) Nei, det er aldri greit å true med brudd for å få viljen sin. Samme hva det gjelder. Du bør avslutte forholdet TS. 

Anonymkode: fb12f...db7

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 13.18):

Garantert ikke en greie med noen på den gymmen, det vet jeg veldig godt. 

Anonymkode: 56ff3...13c

Så det "vet" du :D ? Mange som har visst det du vet og blitt veldig overrasket.

AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 13.58):

Ts her: 

Jeg forstår absolutt hennes behov for å ha noe «eget». Og det er heller ikke snakk om at jeg skal trene på samme sted som henne, det er på to helt forskjellige lokaler, flere mil fra hverandre. Hun er dessuten viderekomne og jeg er fullstendig nybegynner. Som jeg skriver i HI så forstår jeg hennes synspunkt, det jeg sliter med i denne situasjonen, er den kontrollerende atferden og trussel om brudd om jeg ikke gjør som hun vil. 

HÆ??? Og likevel truer hun med brudd om du vil trene på dette senteret? 😮 Hun hadde ikke blitt gammel sammen med meg. Drit i henne og ta noen prøvetimer for å se om dette er noe for deg.

Jeg har ikke lest alle svar i denne lange tråden så mulig du har svart på dette før.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun trenger litt egentid, jeg kunne også trengt litt mer «fri» fra mannen. 

Anonymkode: 8440d...963

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 12.46):

Hei

Jeg ønsker gjerne litt innspill om situasjonen jeg befinner meg i. 

Jeg vil gjerne starte med en ny hobby, det er noe innenfor trening og noe som ville tvunget meg langt ut av min komfortsone. Dette er en hobby som kjæresten min har drevet med de siste fem årene, og de beste instruktørene jobber ved hennes gym. Det er selvsagt derfor jeg gjerne vil gå til hennes gym, så jeg får de beste lærerne.

Problemet er at kjæresten min steiler fullstendig ved tanken på at jeg skal trene ved samme gym, til tross for at det er to forskjellige underavdelinger, på to forskjellige steder. Hun har erfaring med å date folk fra samme gym og ønsker ikke at det skal oppstå rykter og snakk, og føler også at jeg «tramper» inn på hennes territorie, og sier det er så ille at hun vil vurdere brudd, dersom jeg faktisk starter med denne hobbyen… Jeg forstår hennes synspunkt, men opplever det samtidig som svært kontrollerende oppførsel. 

Jeg har allerede bestemt meg for at jeg da ikke skal prøve meg på denne nye hobbyen, men sliter med å forholde meg til det jeg opplever som veldig kontrollerende oppførsel, med trussel om brudd. Hvordan ville dere kommet dere videre fra en problemstilling som dette? 

Høres ut som hun prøver å skjule noe for deg der 

Anonymkode: 8bc19...ecd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kanskje hun trenger litt egentid, jeg kunne også trengt litt mer «fri» fra mannen. 

Men de skal ikke være sammen? Det er to lokasjoner som er langt fra hverandre. 

Anonymkode: 043a7...b2d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De skal jo ikke bære i nærheten av hverandre engang 

Anonymkode: 7e772...d78

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo skikkelig merkelig. Kunne til en viss grad skjønt det om det var samme senter og samme tidspunkt, for det er godt å ikke gjøre «alt» sammen. Men det er jo ikke tilfellet her…

Anonymkode: 79bd8...0f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med mange andre her, om at å true med brudd er litt vel brutalt.men på en annen side så kan det være at hun føler seg presset opp i et hjørne. Hvis hun har trent der i mange år, og bygget "sin" plass hvor hun har sitt miljø utenfor kjærestelivet og hvor hun kan ha sin egentid, så kan det være at det er så viktig for henne, at trusselen om brudd er eneste(umiddelbare) utvei for å beholde dette, hvis du likevel sier at du skal begynne. Har hun sagt i fra før hun truet med brudd at hun ikke vil du skal trene der, så har du ignorert det? 

Jeg og kjæresten trener nesten daglig begge to. Vi har forskjellige treningssenter nettopp fordi dette er vår "frisone" fra hverandre og hvor vi kan være i andre sosiale i settinger. Jeg elsker han, men ikke om det smalt at han får komme å "plage" meg på trening. Hvis jan plutselig skulle startet på mitt senter, hvor jeg har bygget opp mitt nettverk og rutiner, så tror jeg at jeg hadde sluttet på senteret, men trening er en stor del av lovet mitt, så å starte på ny plass ville ha ødelagt mye av hva jeg har bygget opp, og jeg ville hypotetisk sett  kanskje fått en følelse av ergrelse og misnøye over kjæresten min over tid. Og det kunne ødelagt vårt forhold, spesielt hvis dette var noe han ikke brant for i utgangspunktet, mens jeg gjør det. 

Mitt råd (basert på mine erfaringer), er å la henne få beholde sitt senter for seg selv. Begynn på et annet senter, og hvis du blir bitt av basillen og fortsetter med samme iver etter ett års tid, så kan dere jo ta opp diskusjonen igjen. Da kan det kanskje ha endret seg. Og en ting til; hvis du ikke har drevet denne hobbyen før, og det er å gå langt utenfor din komfortsone, så trenger du ikke den aller beste PTen heller. For 99 prosent ligger i egen motivasjon og dedikasjon, mens en PT gir råd og veiledning. Arbeidet som legges i er ene og alene deg. Nøy deg med en PT fra et annet senter til å begynne med. De er utdannet de også. 

Anonymkode: 45a6f...0c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er enig med mange andre her, om at å true med brudd er litt vel brutalt.men på en annen side så kan det være at hun føler seg presset opp i et hjørne. Hvis hun har trent der i mange år, og bygget "sin" plass hvor hun har sitt miljø utenfor kjærestelivet og hvor hun kan ha sin egentid, så kan det være at det er så viktig for henne, at trusselen om brudd er eneste(umiddelbare) utvei for å beholde dette, hvis du likevel sier at du skal begynne. Har hun sagt i fra før hun truet med brudd at hun ikke vil du skal trene der, så har du ignorert det? 

Jeg og kjæresten trener nesten daglig begge to. Vi har forskjellige treningssenter nettopp fordi dette er vår "frisone" fra hverandre og hvor vi kan være i andre sosiale i settinger. Jeg elsker han, men ikke om det smalt at han får komme å "plage" meg på trening. Hvis jan plutselig skulle startet på mitt senter, hvor jeg har bygget opp mitt nettverk og rutiner, så tror jeg at jeg hadde sluttet på senteret, men trening er en stor del av lovet mitt, så å starte på ny plass ville ha ødelagt mye av hva jeg har bygget opp, og jeg ville hypotetisk sett  kanskje fått en følelse av ergrelse og misnøye over kjæresten min over tid. Og det kunne ødelagt vårt forhold, spesielt hvis dette var noe han ikke brant for i utgangspunktet, mens jeg gjør det. 

Mitt råd (basert på mine erfaringer), er å la henne få beholde sitt senter for seg selv. Begynn på et annet senter, og hvis du blir bitt av basillen og fortsetter med samme iver etter ett års tid, så kan dere jo ta opp diskusjonen igjen. Da kan det kanskje ha endret seg. Og en ting til; hvis du ikke har drevet denne hobbyen før, og det er å gå langt utenfor din komfortsone, så trenger du ikke den aller beste PTen heller. For 99 prosent ligger i egen motivasjon og dedikasjon, mens en PT gir råd og veiledning. Arbeidet som legges i er ene og alene deg. Nøy deg med en PT fra et annet senter til å begynne med. De er utdannet de også. 

Anonymkode: 45a6f...0c2

Du hadde følt det sånn om det var samme senter, men forskjellige bygg også? 

Anonymkode: 043a7...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 12.46):

Hei

Jeg ønsker gjerne litt innspill om situasjonen jeg befinner meg i. 

Jeg vil gjerne starte med en ny hobby, det er noe innenfor trening og noe som ville tvunget meg langt ut av min komfortsone. Dette er en hobby som kjæresten min har drevet med de siste fem årene, og de beste instruktørene jobber ved hennes gym. Det er selvsagt derfor jeg gjerne vil gå til hennes gym, så jeg får de beste lærerne.

Problemet er at kjæresten min steiler fullstendig ved tanken på at jeg skal trene ved samme gym, til tross for at det er to forskjellige underavdelinger, på to forskjellige steder. Hun har erfaring med å date folk fra samme gym og ønsker ikke at det skal oppstå rykter og snakk, og føler også at jeg «tramper» inn på hennes territorie, og sier det er så ille at hun vil vurdere brudd, dersom jeg faktisk starter med denne hobbyen… Jeg forstår hennes synspunkt, men opplever det samtidig som svært kontrollerende oppførsel. 

Jeg har allerede bestemt meg for at jeg da ikke skal prøve meg på denne nye hobbyen, men sliter med å forholde meg til det jeg opplever som veldig kontrollerende oppførsel, med trussel om brudd. Hvordan ville dere kommet dere videre fra en problemstilling som dette? 

Hvis hun ikke flørter og har greier med menn der gående som hun ikke vil du skal se, så er hun ekstremt umoden og litt dum? Hun vil heller vurdere brudd enn at du starter å trene ved hennes gym? Noe stemmer ikke, wake up. 

Anonymkode: 2ece4...d64

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker alle uttrykket at «hun truer med brudd»? Virker ikke som hun har pleid å gjøre det tidligere, kun i denne ene settingen. Ikke har ts fortalt at hun har hatt noen kontrollerende atferd tidligere heller. Så kanskje dette faktisk ER en dealbreaker for henne. Typisk at vi legger til en manipulerende side ved denne dama bare fordi vi kun har ts sin side av saken. Og for å være ærlig tror jeg vi hadde fått en litt annen historie dersom kjæresten hadde fortalt hva som skjedde. Man har ikke kontrollerende atferd og «truer med brudd» fordi man setter EN grense i et forhold. Høres jo ikke ut som det er en helt vanlig idrett dette her da, litt merkelig at ts plutselig skal drive med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres jo ikke ut som det er en helt vanlig idrett dette her da, litt merkelig at ts plutselig skal drive med det samme.

Nå skriver jo ts at det er en idrett hun har hatt lyst til å bedrive siden hun var barn. At hun fikk seg en kjæresten som bedriver nettopp denne idretten vil vel gjerne bare forsterke dette ønsket. Så nei, det er ikke veldig merkelig i det hele tatt, spør du meg. 

Anonymkode: f4ebd...dab

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå skriver jo ts at det er en idrett hun har hatt lyst til å bedrive siden hun var barn. At hun fikk seg en kjæresten som bedriver nettopp denne idretten vil vel gjerne bare forsterke dette ønsket. Så nei, det er ikke veldig merkelig i det hele tatt, spør du meg. 

Men hun har gått helt til nå uten å gjøre det. Hva slags idrett er dette egentlig, som de tilbyr kun to steder og man må ha instruktør fra dag en? Og miljøet er så lite at alle kjenner alle? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må la kjæresten din få ha litt eget liv, og ikke være en klegg. Skal du nå drive med samme trening, og på samme sted? Sykt, er du staller av kjæresten din? 

Finn deg en egen greie å drive med i stedet. 

Anonymkode: 3fafe...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må la kjæresten din få ha litt eget liv, og ikke være en klegg. Skal du nå drive med samme trening, og på samme sted? Sykt, er du staller av kjæresten din? 

Finn deg en egen greie å drive med i stedet. 

Anonymkode: 3fafe...1d7

Les før du skriver. Det er ikke på samme sted. Temmelig sykt å prøve å nekte noen det, de er jo ikke ikke i nærheten V hverandre engang 

Anonymkode: 96f9f...360

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Og miljøet er så lite at alle kjenner alle? 

Nettopp derfor er det jo mistenkelig at ts kjæreste ikke ønsker at hun skal starte med samme idrett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full forståelse for dama.

Det finnes ingenting mer irriterende enn kjærester som vil herme eller kopiere.

Skaff deg et eget liv og egne interesser, så vil du være mer interessant for en partner.

Anonymkode: e2a83...2b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...