Gå til innhold

Kjæresten vil ikke at jeg starter på «hennes» hobby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel. Jeg har flere hobbyer, deler alle gledelig med kjæresten, utenom èn. Den ville jeg aldri delt med kjæreste. Det er mer en lidenskap enn hobby. Det er ekstremt viktig for meg, og en del av min identitet. Jeg driter i om noen synes det er «kontrollerende», sånn er det. Heldigvis er det ridning, så har aldri opplevd noen interesse fra menn der. Jeg har også møtt menn i miljøet, som jeg nok kunne hatt en romantisk relasjon med, om de drev med noe annet. Kall meg sær, men sånn er det. Forstår godt ts sin kjæreste, om hun føler det på samme måte med denne idretten.  

Anonymkode: 011dc...48a

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Schopenhauer skrev (1 minutt siden):

Du vil begynne med en lignende hobby som din kjæreste. 

Din kjæreste jobber for et selskap hvor denne hobbyen bedrives. 

Du skal bedrive hobbyen i et annet lokale enn din kjæreste jobber, og som er flere mil unna. Bortsett fra at det jobber noen instruktører der som hun kjenner. 

Din kjæreste truer med å slå opp. 

Uten noe ytterligere kontekst høres jo det her helt spinnvilt ut. 

Hva er hennes begrunnelse? 

 

Alt er riktig, med unntak av at hun jobber for et selskap hvor hobbyen bedrives, om det er inntrykket så har jeg formulert meg feil. 

Begrunnelsen er jo det som flere nevner; dette er hennes «greie» som hun brenner for, og hun føler at jeg tramper inn på hennes territorie, selvom det vil være ved to fysisk forskjellige gym, flere mil fra hverandre. Jeg vet at det ikke er utroskap på gang, men det kan jo gjerne være noe annet hun vil skjule. Noe fra fortiden som hun er redd for at jeg skal oppdage? 

Jeg har uansett bestemt meg for at jeg respekterer hennes ønske, jeg skulle bare ønske det ble kommunisert på en mer konstruktiv og sunn måte. 

Anonymkode: 56ff3...13c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så det er det som er greia da. Dama di vil vel kanskje ikke at andre skal se det med ei annen for det er enkelt å tro det er noe annet…

Anonymkode: bcfcc...376

Vi er to damer i et lesbisk forhold, min venninne er heterofil, så det er nok heller tvilsomt 😅

TS. 

Anonymkode: 56ff3...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har 100% en flørtende tone eller en fling gående på dette senteret. Snakker sv erfaring (der jeg var som henne).

Anonymkode: f0838...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun har 100% en flørtende tone eller en fling gående på dette senteret. Snakker sv erfaring (der jeg var som henne).

Anonymkode: f0838...69f

Les hele tråden da..

Anonymkode: 011dc...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alt er riktig, med unntak av at hun jobber for et selskap hvor hobbyen bedrives, om det er inntrykket så har jeg formulert meg feil. 

Begrunnelsen er jo det som flere nevner; dette er hennes «greie» som hun brenner for, og hun føler at jeg tramper inn på hennes territorie, selvom det vil være ved to fysisk forskjellige gym, flere mil fra hverandre. Jeg vet at det ikke er utroskap på gang, men det kan jo gjerne være noe annet hun vil skjule. Noe fra fortiden som hun er redd for at jeg skal oppdage? 

Jeg har uansett bestemt meg for at jeg respekterer hennes ønske, jeg skulle bare ønske det ble kommunisert på en mer konstruktiv og sunn måte. 

Anonymkode: 56ff3...13c

Hun trener på et gym hvor hun kjenner instruktørene, og noen av de samme instruktørene jobber der du har tenkt å begynne. 

I prinsippet er jo dette litt som følgende: 

Person A har en hobby med å trene styrke på et gym. Person B som er i forhold med person A har også lyst til å begynne å trene styrke. Imidlertid trener ikke person A og B sammen - heller ikke på samme sted. Eneste fellesnevneren er at noen instruktører jobber på begge stedene. Fellesnevneren for instruktørene - som er leddet her - er at de kommer i kontakt med både deg og kjæresten din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke nølt med å gjøre det slutt med henne. Forbauser meg at folk som blir truet med brudd av helt urimelige grunner, faktisk blir værende. Oppfører man seg som en tøffel, blir man behandlet som en tøffel.

Anonymkode: 9695a...897

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår henne litt.. finn deg din egen hobby, liksom 😛 Vi kan vel alle ha et "rom" som er uten kjæresten, og uansett hvor mye vi elsker vår kjære, så liker vi oss i det rommet, vi er kanskje en litt annen person der, vi har et eget miljø og venner som ikke kjenner kjæresten.. se for deg den gamle trauste amerikanske klisjeen med gubben på golfklubben som preiker piss og røyker sigar med gutta, så kommer kona og skal inn og blande seg i samtalene og stumpe sigaren hans og avslører noen hemmeligheter eller flaue ting om han. Det var sånn veldig satt på spissen. Men det er en versjon av å ville ha et eget territorium. 

Jeg synes ikke det er greit å true med brudd likevel, og hvor mye bedre er det å ha en EKS på samme gym, hehe.........

Speaking of eks: Hun sier hun har erfaring med å date på samme gym, det kan ikke være at hun har noen ekser der blant medlemmer eller instruktører?

Anonymkode: 7910c...e68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hun får langt mer space enn meg, for å si det sånn. Hun har egentid mens jeg er på jobb, mens hun alltid er hjemme når jeg er hjemme.
TS.

Anonymkode: 56ff3...13c

Hva mener du med dette? 

Anonymkode: c27ab...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du med dette? 

Anonymkode: c27ab...677

Hva jeg mener med dette? Jeg mener at hun får langt mer egentid enn meg, ettersom at hun har 9-10 timer med egentid hver dag, mens jeg sjeldent får egentid, ettersom at hun er hjemme når jeg også er hjemme med unntak av noen få timer noen helger. 
Ts. 

Anonymkode: 56ff3...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke rykter er hun redd for? Er det hemmelig at hun er lesbisk og at dere er sammen? Hvordan skulle i såfall noen oppdage det om dere ikke trener i de samme lokalene? Eneste de ansatte kan se at dere er registrert på samme adresse, men da må de vel bevisst gå inn i kundetabellen og sjekke? 🤔

Anonymkode: 67231...ac3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva jeg mener med dette? Jeg mener at hun får langt mer egentid enn meg, ettersom at hun har 9-10 timer med egentid hver dag, mens jeg sjeldent får egentid, ettersom at hun er hjemme når jeg også er hjemme med unntak av noen få timer noen helger. 
Ts. 

Anonymkode: 56ff3...13c

Nei, mener du at hun ikke har jobb/studier? 

Anonymkode: c27ab...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her;

Samme idrett og «gym» ja, men disse gymmene er flere mil fra hverandre. Det eneste som er felles er noen av instruktørene. Jeg ser mange mistenker at jeg er needy og at hun mister sin egentid, men hennes egentid og selvstendighet forsvinner vel ikke ved at jeg trener i samme «søster-gym» to mil unna? Men igjen, jeg forstår hennes perspektiv og synspunkt, men å true med brudd syns jeg er veldig kontrollerende. 

Anonymkode: 56ff3...13c

Enig i at det å true med brudd er veldig ugreit. Om det er slik at hun føler at du er for klengete og gir henne for lite egentid burde det være temaet, ikke type idrett/treningssenter. 

Jeg lever med mann som helst ønsker at vi skal gjøre alt sammen. Han har ikke behov for egentid. Det har jeg. Vi har trent både sammen og hver for oss, og han elsket selvfølgelig å trene sammen, men jeg måtte ta opp at jeg da følte at jeg fikk altfor lite egentid. Da vi begynte å trene sammen flyttet også han til "mitt" senter, og selv om jeg på ingen måte hadde noe å skjule der medførte det på mange måter at dynamikken der liksom ble endret. Det gikk fra at jeg var og sto for meg selv til at jeg ble betraktet som halve av et par. Når jeg gikk på timer uten ham fikk jeg for eksempel anmerkninger om at jeg måtte lokke ham med også. Ikke noe stort problem, men dette hadde vært my space liksom, hvor jeg var et individ, ikke kona til...

Da han ville bytte senter maste han seg også til at jeg byttet, og jeg fant ærlig talt ikke samme tilhørighet og treningsglede der, samt at jeg stadig følte på at jeg ikke fikk alenetid lenger. Så da måtte jeg ta samtalen om at jeg trenger å få gjøre ting uten ham, men jeg truet selvfølgelig ikke med brudd dersom... 

Etter dette har vi ikke trent sammen, men jeg har liksom ikke funnet "mitt" treningssenter igjen. Det som hadde vært "mitt" var det ikke lenger, for jeg får spørsmål om hvor han er og hvorfor han ikke trener der, om jeg ikke klarer å lokke ham tilbake og hvordan det står til med ham. Så jeg flyttet til annet, men fant meg ikke like godt tilrette der. Det blir nok til at jeg går tilbake til mitt gamle, men ja det ble til at jeg mistet litt av å være bare meg ved at han også trente der lenge. 

Så på sett og vis kan jeg forstå henne, men om problemet er at du bør gi henne rom til å være eget individ er det hva hun bør ta opp, ikke bare nekte deg og true med brudd. Å true med brudd "om jeg ikke får det som jeg vil" er utrolig umodent. Hun må ta opp hva som er problemet med dette på skikkelig måte. Grunnproblemet i det, ikke bare utslag av  det. Mulig dette er dråpen for henne, men da må hun altså adressere hva det er dråpen av, ikke selve dråpen, om du forstår. Du må imidlertid også være villig til å lytte til hva hun grunnleggende finner utfordrende, og respektere det. 

Vi trener nå hver for oss, og slik vil det bli. Min mann hadde foretrukket at vi trente sammen, men han respekterer også at jeg har behov for noe annet. Det er ingen avvisning av ham at jeg trenger å få være et individ på akkurat trening. Vi er så mye sammen at det er greit for ham at det er min egentid. Han mistenker på ingen måte at jeg flørter og har annen agenda i dette. Jeg ønsker bare å styre selv når jeg går, når jeg er ferdig og å være for meg selv litt, og at småprat der ikke dreier seg om ham. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, mener du at hun ikke har jobb/studier? 

Anonymkode: c27ab...677

Det er ikke relevant for det jeg spør om. 

Jeg har fått mange gode svar her, og problemstillingen dreide seg aldri om at jeg ikke forstår hennes synspunkt. Problemstillingen var hvordan jeg skal forholde meg til trussel om brudd og det jeg opplever som kontrollerende oppførsel. Hennes synspunkt kunne blitt kommunisert på en bedre måte, uten at det gikk så langt. 

TS. 

Anonymkode: 56ff3...13c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er helt nybegynner så trenger du vel ikke nødvendigvis å starte akkurat på hennes treningssenter som har de aller beste trenerne, det er kanskje viktigst for de som er skikkelig erfarne?

Men ja det høres veldig kontrollerende og spesielt ut. Er det et "lite mandig" konsept kanskje som f eks zumba? At det rett og slett får henne til å miste lysten på deg?

Anonymkode: 1ba28...1e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei

Jeg ønsker gjerne litt innspill om situasjonen jeg befinner meg i. 


Jeg vil gjerne starte med en ny hobby, det er noe innenfor trening og noe som ville tvunget meg langt ut av min komfortsone. Dette er en hobby som kjæresten min har drevet med de siste fem årene, og de beste instruktørene jobber ved hennes gym. Det er selvsagt derfor jeg gjerne vil gå til hennes gym, så jeg får de beste lærerne.

Problemet er at kjæresten min steiler fullstendig ved tanken på at jeg skal trene ved samme gym, til tross for at det er to forskjellige underavdelinger, på to forskjellige steder. Hun har erfaring med å date folk fra samme gym og ønsker ikke at det skal oppstå rykter og snakk, og føler også at jeg «tramper» inn på hennes territorie, og sier det er så ille at hun vil vurdere brudd, dersom jeg faktisk starter med denne hobbyen… Jeg forstår hennes synspunkt, men opplever det samtidig som svært kontrollerende oppførsel. 
 

Jeg har allerede bestemt meg for at jeg da ikke skal prøve meg på denne nye hobbyen, men sliter med å forholde meg til det jeg opplever som veldig kontrollerende oppførsel, med trussel om brudd. Hvordan ville dere kommet dere videre fra en problemstilling som dette? 

Anonymkode: 56ff3...13c

Hun truer med å gjøre det slutt fordi du vurderer å begynne å trene ved samme treningssenter som henne? Hahaha. Er det mulig.


Har hun noe å skjule? Det er jo ikke som at dere må trene sammen eller engang samtidig selv om begge trener på samme gymmet? Eller er det en pitteliten gym med 10 medlemmer?
 

Min vurdering videre hadde vært om jeg ønsket denne typen oppførsel i livet mitt, og sannsynligvis dumpet henne. Hun virker ikke helt riktig.

Anonymkode: b974e...b56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig at begge partene kan få beholde litt av "sitt" uten at partneren skal trenge seg på. Det finnes uendelig mange hobbyer, muligheter og treningsformer at jeg skjønner at hun reagerer på at du absolutt må invadere hennes. 

Kan du ikke heller teste ut denne kryptiske hobbyen andre steder, og om du etter en god stund faller for den foreslå om dette er noe dere kan gjøre sammen? Jeg ville følt det veldig klengete om mim samboer skulle "teste" mine hobbyer med mine venner og på "mine" steder. Men om hun utvikler en interesse kunne jeg vært villig til å åpne døren litt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår henne til en viss grad. Min samboer (for nå...) prøver å innynde seg på jobben min, for han vil være med på sosiale happenings vi har, og forstår at han ikke kommer noen vei ved å presse meg🙄

Jeg er helt avhengig av å få ha noen arenaer for meg selv, hvor jeg kan bare være meg. Min samboer har tatt alle disse arenaene utenom jobben min, hadde han tatt den også, hadde det klikket fullstendig. 

Anonymkode: 7e3a7...29d

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke relevant for det jeg spør om. 

TS. 

Anonymkode: 56ff3...13c

Det er DU som tar opp at hennes egentid er så mye, mye mer enn din og mener at dette er relevant for det du spør om. 

Anonymkode: c27ab...677

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...