Gå til innhold

Kjæresten vil ikke at jeg starter på «hennes» hobby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan skjønne hennes perspektiv. Spesielt om gymmet er det hun bruker som egentid og selvutvikling. Det å være redd for at ting forandres, at man må endre på rutiner og vaner fordi noen en kjenner godt plutselig vil inn på samme område. 
Bare det at du kanskje vil diskutere ting relatert til hobbien, få input og meninger om det hun driver med kan kjennes veldig overveldende ut. 
Jeg synes det er en uting å true med brudd men det sier jo også mye om hvor viktig dette er for henne så snakk med henne, kom til kjernen og bli enige sammen om veien videre.

Anonymkode: a7f8a...b86

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hei

Jeg ønsker gjerne litt innspill om situasjonen jeg befinner meg i. 


Jeg vil gjerne starte med en ny hobby, det er noe innenfor trening og noe som ville tvunget meg langt ut av min komfortsone. Dette er en hobby som kjæresten min har drevet med de siste fem årene, og de beste instruktørene jobber ved hennes gym. Det er selvsagt derfor jeg gjerne vil gå til hennes gym, så jeg får de beste lærerne.

Problemet er at kjæresten min steiler fullstendig ved tanken på at jeg skal trene ved samme gym, til tross for at det er to forskjellige underavdelinger, på to forskjellige steder. Hun har erfaring med å date folk fra samme gym og ønsker ikke at det skal oppstå rykter og snakk, og føler også at jeg «tramper» inn på hennes territorie, og sier det er så ille at hun vil vurdere brudd, dersom jeg faktisk starter med denne hobbyen… Jeg forstår hennes synspunkt, men opplever det samtidig som svært kontrollerende oppførsel. 
 

Jeg har allerede bestemt meg for at jeg da ikke skal prøve meg på denne nye hobbyen, men sliter med å forholde meg til det jeg opplever som veldig kontrollerende oppførsel, med trussel om brudd. Hvordan ville dere kommet dere videre fra en problemstilling som dette? 

Anonymkode: 56ff3...13c

Tydeligvis har hun noe hun skjuler. Bare begynn, oppfører hun seg som en drittkjerring pga det, kaster du henne enkelt og greit ut. Du har det bedre uten en så kontrollerende dame. 

Anonymkode: 6c461...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun til vane for å true med brudd? Min eks holdt på sånn, og det opplevdes som psykisk mishandling til slutt

Anonymkode: 96f9f...360

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med henne. Jeg vil ha min tid for meg selv. Hun har en (profesjonell) relasjon til de andre instruktørene, og vil ikke blande jobb og privatliv.

når du sier «to forskjellige steder»; hvor langt unna hverandre er disse stedene?

jeg ville uansett følt at meg trampet på om du skulle buse inn å plutselig ta del i mitt arbeidsliv/hobby etc. Det kan tolkes som om du er needy, evt kontrollerende.

Anonymkode: bfaaa...cd5

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at noen ønsker sin hobby som sin egentid og derfor ikke ønsker å drive med samme hobby som kjæresten. Men måten hun reagererte på var veldig ekstrem og manipulerende, får nesten inntrykk av at det er en annen grunn for at hun ikke ønsker deg der 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dette "jeg vil ha egentid og tid for meg selv"-greiene kommer fra?! Jeg klarer ikke se en eneste plass som tilsier at ts skal hverken ta fra henne hobbyen hennes, være der samtidig med henne, være i samme lokaler som henne eller noe som helst tilsvarende.. Problemet til samboeren er at hun føler det er HENNES gym, noe det mest sannsynlig ikke er, med mindre hun faktisk eier det.. Det er MANGE andre som går der, og TS skal jo ikke engang være i nærheten av henne? Så hva er problemet?!

Anonymkode: f4ebd...dab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan det være samme hobby på samme gym, men samtidig på ulike steder og underavdelinger? :klo:

Å true med brudd høres veldig dramaqueen og overreaksjon ut, men samtidig kan jeg skjønne at hun kan føle seg litt invadert av at du vil begynne med hennes hobby på hennes sted. Man kan trenge å ha sine egne ting og sfærer som ikke nødvendigvis er en felles del av forholdet. 

Anonymkode: 82aab...9fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: 

Jeg forstår absolutt hennes behov for å ha noe «eget». Og det er heller ikke snakk om at jeg skal trene på samme sted som henne, det er på to helt forskjellige lokaler, flere mil fra hverandre. Hun er dessuten viderekomne og jeg er fullstendig nybegynner. Som jeg skriver i HI så forstår jeg hennes synspunkt, det jeg sliter med i denne situasjonen, er den kontrollerende atferden og trussel om brudd om jeg ikke gjør som hun vil. 
 

Jeg tenker jeg finner et annet gym med lignende tilbud, som noen andre har foreslått, så får jeg se om jeg virkelig brenner for denne hobbyen eller ikke. Takk for entusiasmen 😄

Anonymkode: 56ff3...13c

  • Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kunne forstått det om hun ikke ønsket å trene samtidig, men at hun ikke tillater deg å være på samme treningssenter/gym?? "Hennes territorium"? Merkelig. 

Anonymkode: a1df1...c82

Hun nekter han vel ikke. Men det er nok siste dråpen for henne, at om han gjør det, da orker hun ikke mer. Hun får nok ikke sin space i forholdet. 
Samme gym, samme idrett. Det kan være ganske invaderende for noen av oss. Å møte noen via hobby, det er noe annet. Nei jeg tror ts er litt for mye kjæreste og litt for lite egen person, fordi han syns det er en fin ting- hun er nok veldig uenig. 

Anonymkode: 011dc...48a

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du drive med akkurat det samme som hun? Det er ikke du som er litt kontrollerende da? Av alle hobbyer, hvorfor velger du akkurat den som hun driver med? Er det ikke noe annet som du kan drive med?

Anonymkode: 0af08...ffd

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også forstår begge sider. Jeg har en kjæresten som helst skulle ønske at han kunne sitte på fanget mitt hele dagen, og dersom han skulle begynt å trene på samme plass som meg - hadde det faktisk blitt problematisk for min del. 

Hvordan er du som kjæreste? Gir du henne space?

Anonymkode: 64970...6e4

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Garantert ikke en greie med noen på den gymmen, det vet jeg veldig godt. 

Anonymkode: 56ff3...13c

Hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her: 

Jeg forstår absolutt hennes behov for å ha noe «eget». Og det er heller ikke snakk om at jeg skal trene på samme sted som henne, det er på to helt forskjellige lokaler, flere mil fra hverandre. Hun er dessuten viderekomne og jeg er fullstendig nybegynner. Som jeg skriver i HI så forstår jeg hennes synspunkt, det jeg sliter med i denne situasjonen, er den kontrollerende atferden og trussel om brudd om jeg ikke gjør som hun vil. 
 

Jeg tenker jeg finner et annet gym med lignende tilbud, som noen andre har foreslått, så får jeg se om jeg virkelig brenner for denne hobbyen eller ikke. Takk for entusiasmen 😄

Anonymkode: 56ff3...13c

Du misser poenget hennes heftig her, mann.. Det er at du skal invadere hobbien hennes… hvorfor? Fordi du skal se om du brenner for det? Kan du ikke finne din egen greie? 

Anonymkode: 011dc...48a

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun nekter han vel ikke. Men det er nok siste dråpen for henne, at om han gjør det, da orker hun ikke mer. Hun får nok ikke sin space i forholdet. 
Samme gym, samme idrett. Det kan være ganske invaderende for noen av oss. Å møte noen via hobby, det er noe annet. Nei jeg tror ts er litt for mye kjæreste og litt for lite egen person, fordi han syns det er en fin ting- hun er nok veldig uenig. 

Anonymkode: 011dc...48a

Ts her;

Samme idrett og «gym» ja, men disse gymmene er flere mil fra hverandre. Det eneste som er felles er noen av instruktørene. Jeg ser mange mistenker at jeg er needy og at hun mister sin egentid, men hennes egentid og selvstendighet forsvinner vel ikke ved at jeg trener i samme «søster-gym» to mil unna? Men igjen, jeg forstår hennes perspektiv og synspunkt, men å true med brudd syns jeg er veldig kontrollerende. 

Anonymkode: 56ff3...13c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du misser poenget hennes heftig her, mann.. Det er at du skal invadere hobbien hennes… hvorfor? Fordi du skal se om du brenner for det? Kan du ikke finne din egen greie? 

Anonymkode: 011dc...48a

Så hvis min partner driver med noe, så kan ikke jeg begynne med det samme? Det er kontrollerende. Med mindre han dilter etter henne overalt, ser jeg virkelig ikke hva som er galt i dette. La meg justere meg, det er ikke noe galt i dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg også forstår begge sider. Jeg har en kjæresten som helst skulle ønske at han kunne sitte på fanget mitt hele dagen, og dersom han skulle begynt å trene på samme plass som meg - hadde det faktisk blitt problematisk for min del. 

Hvordan er du som kjæreste? Gir du henne space?

Anonymkode: 64970...6e4

Hun får langt mer space enn meg, for å si det sånn. Hun har egentid mens jeg er på jobb, mens hun alltid er hjemme når jeg er hjemme. Dette er en idrett jeg har hatt lyst til å forsøke helt fra jeg var barn, men ikke turt. Nå har jeg ei venninne som også vil prøve det ut, så da føltes det som god timing å teste det sammen med noen andre. 
TS.

Anonymkode: 56ff3...13c

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja veldig heftig å true med brudd. Snakk med henne om det. Er brudd noe hun har tenkt på i det siste? 

Anonymkode: 64970...6e4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er innafor av kjæresten din å bestemme dette. For meg hadde dette fort vært en deal breaker og ville selv vurdert brudd.

Tenkte først da jeg leste emnet at du skulle starte med "hennes" hobby i den forstand at du f.eks skulle i samme time på samme tidspunkt, noe som kunne gå ut over hennes egentid. Det hadde jeg hatt mer forståelse for, men å ikke kunne melde seg inn på samme treningssenter er voldsomt. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil begynne med en lignende hobby som din kjæreste. 

Din kjæreste jobber for et selskap hvor denne hobbyen bedrives. 

Du skal bedrive hobbyen i et annet lokale enn din kjæreste jobber, og som er flere mil unna. Bortsett fra at det jobber noen instruktører der som hun kjenner. 

Din kjæreste truer med å slå opp. 

Uten noe ytterligere kontekst høres jo det her helt spinnvilt ut. 

Hva er hennes begrunnelse? 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå har jeg ei venninne som også vil prøve det ut, så da føltes det som god timing å teste det sammen med noen andre. 
TS.

Anonymkode: 56ff3...13c

Så det er det som er greia da. Dama di vil vel kanskje ikke at andre skal se det med ei annen for det er enkelt å tro det er noe annet…

Anonymkode: bcfcc...376

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...