Ingar-André Skrevet 21. september #41 Del Skrevet 21. september Sinsiew skrev (1 minutt siden): Jeg har fått de kommentarene, laaaangt flere ganger enn jeg liker. Men når folk spør av nysgjerrighet, så svarer jeg uten noen ufin tone.. Og ja, som sagt er jeg i en passe høy familie, så jeg har stått ved siden av min fetter på 2.12 plenty av ganger. For å si det sånn, så når jeg han til så vidt til brystet... Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du mener man skal hovere når man får nysgjerrige spørsmål. Får man ufine kommentarer, så er det nå en ting. Hvofor ikke? Man blir lei av det spørsmålet uansett hvor man stikker nesa. Og ja, jeg vil med stor sikkerhet si at Ts her er ganske lei. Noe jeg forstår meget godt. Kan knapt gå på butikken etter et enkelt brød med mindre 2-3 i kassakøen roper ut "du var høy! Hvor høy er du??!!!😳😳". Fristende svar er "det skar du faktisk pent bare drite i der du står...." Vi er ikke ute blandt folk for å bli spurt om hvor høy vi er. Er det noe vi vet så er det at vi er mye høyere enn di aller fleste andre rundt oss. Jeg fløtta faen i vold av nettopp den grunnen faktisk, etter jeg fikk etablert meg her i Lom så har jeg lært meg og leve med det ooog det er faktisk fint få som spør om det oppi dalføret her fordi dem har faktisk forståelse for ting! Det er noe byfolka ikke eier. Altså gangsyn og forståelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #42 Del Skrevet 21. september megda skrev (9 minutter siden): Jeg anbefaler deg på det sterkeste å snakke med noen om disse følelsene dine om hvordan du opplever deg selv i verden. Det er det beste startpunktet for at du skal kunne føle deg bra med deg selv og slik du er. Det kan være moren din eller faren din, men også profesjonelle. har tatt det opp med doktor, som fniser av problemet og mener jeg maler fanden på veggen. Har anlegg for å overtenke og bekymre meg, men det virker han å neglisjere totalt. Blir ofte alene med dette problemet og finner omtrent ingen med samme problem, eller høyde for den saks skyld innad i min krets Anonymkode: 867eb...ddc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #43 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som tittelen sier, er jeg over snittet høy for min alder og vel så det. Pappa er 1.93 og mamma er 1.66. Også har du meg på over 2 meter, med sterk angst og en redsel for å stikke seg ut i mengden. Dette har ført til tidvis isolasjon og selvhat. Jeg er lei av spørsmål om hvor høy jeg er, og det ene og det andre. Hater folks blikk til enhver tid, og noens, til tider, latterliggjøring av min kropp. Hva kan jeg gjøre for å eie høyden og kroppen min, og å styrke selvbildet? Takk for eventuelle svar Anonymkode: 867eb...ddc Dame på 185 her. Det er noe du venner deg til. Dessverre er det folk som ønsker å rive deg med, grunnet egen usikkerhet. Men etterhvert vil du se alle de positive sidene ved å være høy 😊 Anonymkode: 305bd...60d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 21. september #44 Del Skrevet 21. september (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): har tatt det opp med doktor, som fniser av problemet og mener jeg maler fanden på veggen. Har anlegg for å overtenke og bekymre meg, men det virker han å neglisjere totalt. Blir ofte alene med dette problemet og finner omtrent ingen med samme problem, eller høyde for den saks skyld innad i min krets Anonymkode: 867eb...ddc Da går du til en annen lege, eventuelt psykolog. Ellers så må du nesten ut på leting etter folk du kan prate med. Jeg tror det skal finnes noe gruppe for folk som er høye, hva med å se etter noe slikt? Der kan du finne fellesskap med noen, i hvert fall. Jeg gjorde noe av det samme, bare omvendt vei, og det var ganske deilig å henge med folk som ikke kom med kjipe kommentarer eller spøker om høyden min. Endret 21. september av Sinsiew 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 21. september #45 Del Skrevet 21. september Donald Duck skrev (20 minutter siden): Hvofor ikke? Man blir lei av det spørsmålet uansett hvor man stikker nesa. Og ja, jeg vil med stor sikkerhet si at Ts her er ganske lei. Noe jeg forstår meget godt. Kan knapt gå på butikken etter et enkelt brød med mindre 2-3 i kassakøen roper ut "du var høy! Hvor høy er du??!!!😳😳". Fristende svar er "det skar du faktisk pent bare drite i der du står...." Vi er ikke ute blandt folk for å bli spurt om hvor høy vi er. Er det noe vi vet så er det at vi er mye høyere enn di aller fleste andre rundt oss. Jeg fløtta faen i vold av nettopp den grunnen faktisk, etter jeg fikk etablert meg her i Lom så har jeg lært meg og leve med det ooog det er faktisk fint få som spør om det oppi dalføret her fordi dem har faktisk forståelse for ting! Det er noe byfolka ikke eier. Altså gangsyn og forståelse. Jaja, godt man er forskjellige 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #46 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dame på 185 her. Det er noe du venner deg til. Dessverre er det folk som ønsker å rive deg med, grunnet egen usikkerhet. Men etterhvert vil du se alle de positive sidene ved å være høy 😊 Anonymkode: 305bd...60d Er ikke d at jeg ikke ser fordelene, men uønsket oppmerksomhet er tærende for oss med introverte tendenser Anonymkode: 867eb...ddc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #47 Del Skrevet 21. september Sinsiew skrev (27 minutter siden): Jeg liker at du bare antar at jeg ikke har fått kommentarer på høyden min før. Jeg har fått de kommentarene, laaaangt flere ganger enn jeg liker. Jeg har til og med bare blitt plukket opp av folk på byen(2 ganger) som ville kjenne om jeg er så liten og nett som jeg ser ut. Men når folk spør av nysgjerrighet, så svarer jeg uten noen ufin tone.. Og ja, som sagt er jeg i en passe høy familie, så jeg har stått ved siden av min fetter på 2.12 plenty av ganger. For å si det sånn, så når jeg han så vidt til brystet... Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du mener man skal hovere når man får nysgjerrige spørsmål. Får man ufine kommentarer, så er det nå en ting. Rart med folk som bare skal fortelle andre at dette sliter ikke de selv med, så derfor kan vel andre også enkelt bare velge å la være. Anonymkode: c56d6...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 21. september #48 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rart med folk som bare skal fortelle andre at dette sliter ikke de selv med, så derfor kan vel andre også enkelt bare velge å la være. Anonymkode: c56d6...7f2 Rart at du leser noe som ikke står i innlegget mitt, for jeg har ikke sagt at jeg ikke sliter med det eller at andre ikke skal kunne synes at det er vanskelig. Kom tilbake når du faktisk har lest det jeg skriver, så kan vi prate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #49 Del Skrevet 21. september NatNat skrev (1 time siden): Syns det er kult å være høy. Lær deg å være stolt av din høyde. Det må være mye verre, spesielt for en mann, å være undersnittet høy. Hva som er ille, er det man selv er voldsomt sår på, og som andre stadig påpeker. Det er ikke objektivt verre å være liten: ingenting er tilpasset en høy kropp. Alt blir for lite, for kort, fra senger til dyner, alle seter i tog, fly, biler, mindre utvalg i klær og sko.. så nei, du kan ikke si at det generelt er verre å være under gjennomsnittet. For i denne sammenhengen kommer an på selvbildet. Anonymkode: c56d6...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #50 Del Skrevet 21. september Du kan flytte til Nederland. Der er gjennomsnittshøyden på menn nesten 2 meter. Anonymkode: 7f8cb...c82 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #51 Del Skrevet 21. september Sinsiew skrev (50 minutter siden): Hvorfor er de ufine som spør om høyde? Det er da bare et vanlig spørsmål... Jeg blir ofte spurt om høyde selv, bare av motsatt grunn, spesielt når folk ser høyden på de andre kvinnene i familien min. Aldri sett på det som ufint Du husker ikke hva du selv har skrevet, altså. Men jeg kommenterer dette. Så fint for deg at du ikke ser problemet. Anonymkode: c56d6...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 21. september #52 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan flytte til Nederland. Der er gjennomsnittshøyden på menn nesten 2 meter. Anonymkode: 7f8cb...c82 Gjennomsnittet på menn i Nederland er 2 cm høyere enn i Norge, rundt 182. Ganske langt unna en gjennomsnittshøyde på 2 meter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #53 Del Skrevet 21. september 1. Høye menn scorer hos damene 2. I går så jeg Nils Jakob Hoff og Johaug stå sammen på en video. Han er mye høyere enn jeg har hatt inntrykk av før, uten at det ser ut til at han plages av det. Fint par. 3. Julie Fiala er veldig høy og kommer fra en familie med mange høye. Hun legger ut videoer på TikTok om dette innimellom, hvor hun snakker om å eie høyden sin og måter å tenke på for å komme dit. Å stå i å være skyhøy jente kan jeg se for meg er mer å skille seg ut enn å være høy mann. Hun snakker også om dette med at man har dager hvor man ikke vil synes og blende inn, også er ikke det så lett når man ruver over alle andre. Anbefaler å ta råd fra henne. Anonymkode: 1adf1...265 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 21. september #54 Del Skrevet 21. september (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du husker ikke hva du selv har skrevet, altså. Men jeg kommenterer dette. Så fint for deg at du ikke ser problemet. Anonymkode: c56d6...7f2 Jeg husker helt fint hva jeg har skrevet, det er du som ikke kan lese. Mitt innlegg spurte om hvorfor man velger å hovere eller bli ufin hvis noen spør av nysgjerrighet. Endret 21. september av Sinsiew Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #55 Del Skrevet 21. september Når du blir eldre vil du få føle på korleis små menn på 160-170 føler seg underdog sammen med deg. Du skal være glad du ikkje er liten og heller være stolt av dei ekstra cm du har Anonymkode: 1516d...384 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 21. september #56 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Rart med folk som bare skal fortelle andre at dette sliter ikke de selv med, så derfor kan vel andre også enkelt bare velge å la være. Anonymkode: c56d6...7f2 Amen. Nå har jeg aldri vært korvokst, så skal ikke uttale meg om det, men slik jeg ser på det så er det eneste vi har felles er folk som peker og spør om høyde. Utover det, ingenting. Faktisk ikke en sabla ting. Og nei, mener ikke at vi høye har det så mye værre enn dem såkalt kortvokste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #57 Del Skrevet 21. september Sinsiew skrev (2 minutter siden): Jeg husker helt fint hva jeg har skrevet, det er du som ikke kan lese. Mitt innlegg spurte om hvorfor man velger å hovere eller bli ufin hvis noen spør av nysgjerrighet. "Det er da bare et vanlig spørsmål". Igjen, fint for deg at du ikke forstår. Anonymkode: c56d6...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 21. september #58 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når du blir eldre vil du få føle på korleis små menn på 160-170 føler seg underdog sammen med deg. Du skal være glad du ikkje er liten og heller være stolt av dei ekstra cm du har Anonymkode: 1516d...384 Ja, det hjelper helt sikkert.. Eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #59 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): har tatt det opp med doktor, som fniser av problemet og mener jeg maler fanden på veggen. Har anlegg for å overtenke og bekymre meg, men det virker han å neglisjere totalt. Blir ofte alene med dette problemet og finner omtrent ingen med samme problem, eller høyde for den saks skyld innad i min krets Anonymkode: 867eb...ddc AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er ikke d at jeg ikke ser fordelene, men uønsket oppmerksomhet er tærende for oss med introverte tendenser Anonymkode: 867eb...ddc Mener ikke å høres bagatelliserende ut, men jeg tror, helt ærlig, at mye av dette du føler på nå kommer til å "gå seg til" når du blir litt eldre. Du er jo i en sårbar alder fremdeles. Alle de rare kompleksene jeg hadde som tenåring forsvant da jeg passerte 20. Som normalhøy kvinne på 170 cm har jeg vel egentlig ingen andre gode råd å gi, men vil bare be deg passe på kroppsholdningen din! Det er dessverre typisk for mange som er over snittet høye at de luter ryggen for å se lavere ut. Og nei, det hjelper IKKE på å stikke seg mindre ut i mengden, derimot blir man nesten mer oppsiktsvekkende på den måten, for det ser jo unektelig rart ut. For å eie høyden din, som du nevner i hovedinnlegget, er første bud å gå rakrygget ut i verden. Og å fortsette å holde ryggen rak selv om du får blikk og kommentarer Anonymkode: c51d9...c79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 21. september #60 Del Skrevet 21. september Som en på over to meter selv, så er jo høyden irrelevant i dette. Det er angsten du må ta tak i. Ellers føler jeg med deg når det kommer til kollektivtransport og klær. Finn deg en god skredder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå