NatNat Skrevet 21. september #21 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som tittelen sier, er jeg over snittet høy for min alder og vel så det. Pappa er 1.93 og mamma er 1.66. Også har du meg på over 2 meter, med sterk angst og en redsel for å stikke seg ut i mengden. Dette har ført til tidvis isolasjon og selvhat. Jeg er lei av spørsmål om hvor høy jeg er, og det ene og det andre. Hater folks blikk til enhver tid, og noens, til tider, latterliggjøring av min kropp. Hva kan jeg gjøre for å eie høyden og kroppen min, og å styrke selvbildet? Takk for eventuelle svar Anonymkode: 867eb...ddc Syns det er kult å være høy. Lær deg å være stolt av din høyde. Det må være mye verre, spesielt for en mann, å være undersnittet høy. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. september #22 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som tittelen sier, er jeg over snittet høy for min alder og vel så det. Pappa er 1.93 og mamma er 1.66. Også har du meg på over 2 meter, med sterk angst og en redsel for å stikke seg ut i mengden. Dette har ført til tidvis isolasjon og selvhat. Jeg er lei av spørsmål om hvor høy jeg er, og det ene og det andre. Hater folks blikk til enhver tid, og noens, til tider, latterliggjøring av min kropp. Hva kan jeg gjøre for å eie høyden og kroppen min, og å styrke selvbildet? Takk for eventuelle svar Anonymkode: 867eb...ddc Tenk at dette er noe du kan gjøre veldig lite med Altså din egen høyde. Og mange som ser på deg beundrer nok den høyden i langt større grad en de syntes det er rart på noen måte. Du kan eie høyden og kroppen din ved å akseptere realitetene ! Så begynn å trene godt med ting du faktisk liker ! La kroppsvekten bli tilpasset din høyde med god trening blir du en maskin ! Selv er jeg rimelig høy og kraftig ! Kunne lett tatt dine 2 meter også , det er du som bestemmer hva du vil gjøre ut av dette, ingen andre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. september #23 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Kompisen til sønnen min er like høy og han følte det likedan som deg når han var 17- 18 år. Han begynte å trene og fikk litt mer muskler, og følte da at han ikke virket like høy og tynn. Nå er gutten 23 år og lever veldig fint med høyden sin, har fått seg en kjæreste som er over 1.80, studerer og har det bra. Etter hvert som folk blir eldre skjønner de at slikt spør man ikke om, og til små barn som spør får man bare finne på et tullesvar. Håper du har gode venner du omgir deg med🙂 Anonymkode: 561de...570 Ja svar barn som spør om hvorfor du er så høy med følgende ! Det er fordi jeg har spist så mye langebrød i barndommen 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #24 Del Skrevet 21. september Var selv 190, litt spinkel og sent utviklet som ung gutt. Ble litt mobbet også for andre ting en høyden. Så begynte jeg på videregående, trente kampsport i flere år, la på meg mange kilo med muskler. Kan love dere at ingen har prøvd å mobbe meg noen gang senere i livet Høyde er bare positivt (foruten klesplagg da ) og de flytebryggene av sko jeg må ha. Ellers bare positivt. Damene elsker det jo når man ser ut som Hulken Anonymkode: 88cc5...805 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #25 Del Skrevet 21. september Kanskje rart å svare som kvinne på 1.55, men jeg gjør det likevel 😊 Jeg har tre sønner i slutten av tenåra/starten av 20-åra, som alle er mellom 1.72 og 1.75. Far er 1.78. Høyde er vel det mest diskuterte i puberteten her i huset, og skrekken var å ikke vokse mor over hodet😅 Nå har de det fint, og det gikk over med skrekken, men de hadde nok gjerne sett at de ble høyere. De trener alle tre, og har sterke kropper som ikke lenger får oppmerksomhet fordi de er lave. Det går også mye på kroppsholdning, både når man er lav og når man er høy. Uansett får man ikke gjort noe med det, så man må øve seg på å bli glad i, og akseptere seg selv. Mange misunner deg høyden din skal du vite🙂 Anonymkode: 06db4...e22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 21. september #26 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høyde er bare positivt (foruten klesplagg da ) Kansje vanskelig å finne bukser men høy menn ser vanligvis bedre i klær enn små menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 21. september #27 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): og de flytebryggene av sko jeg må ha. Ellers bare positivt. Damene elsker det jo når man ser ut som Hulken Anonymkode: 88cc5...805 Yeah no shit😂 Den såkalt mulige evnen for at gå på vann får en ny betydning😂 Og.. F**k hanskekjøping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #28 Del Skrevet 21. september I enkelte land er det status å være høy. Om du føler noens blikk er det sannsynligvis av beundring🤩 Det hadde du hvertfall fått av meg. Men du må eie høyden din og vær stolt. Anonymkode: 419f5...60c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 21. september #29 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som tittelen sier, er jeg over snittet høy for min alder og vel så det. Pappa er 1.93 og mamma er 1.66. Også har du meg på over 2 meter, med sterk angst og en redsel for å stikke seg ut i mengden. Dette har ført til tidvis isolasjon og selvhat. Jeg er lei av spørsmål om hvor høy jeg er, og det ene og det andre. Hater folks blikk til enhver tid, og noens, til tider, latterliggjøring av min kropp. Hva kan jeg gjøre for å eie høyden og kroppen min, og å styrke selvbildet? Takk for eventuelle svar Anonymkode: 867eb...ddc forresten.. mange menn prøver å se høyere ut. Jeg tror få prøver å se lavere ut. Men du kan kansje lære fra disse råd bare omvendt https://www.realmenrealstyle.com/look-taller/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #30 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som tittelen sier, er jeg over snittet høy for min alder og vel så det. Pappa er 1.93 og mamma er 1.66. Også har du meg på over 2 meter, med sterk angst og en redsel for å stikke seg ut i mengden. Dette har ført til tidvis isolasjon og selvhat. Jeg er lei av spørsmål om hvor høy jeg er, og det ene og det andre. Hater folks blikk til enhver tid, og noens, til tider, latterliggjøring av min kropp. Hva kan jeg gjøre for å eie høyden og kroppen min, og å styrke selvbildet? Takk for eventuelle svar Anonymkode: 867eb...ddc Å, som jeg kjenner meg igjen ❤️ forstår deg så godt. Jeg er dame, men allerede 12 år gammel var jeg høyere enn alle andre jeg kjente, og fortsatte å vokse.. og hatet å stikke meg ut. Alle sier sånn, å - du må jo spille volleyball! Eller basket! Men jeg var ikke god i ballspill og trivdes altså ikke med å synes. Å få kommentarer var også slitsomt, "hvor høy er du egentlig??" Jeg ble sarkastisk avvisende og smalt tilbake: Ser du ikke det?? Som resultat av at jeg var så usikker. Jeg kan bare si at du bør følge det du er interessert i. Det er der nøkkelen ligger, for der finner du *din* mening og motivasjon. Og etterhvert kan kropp komme i andre rekke. Du kunne vurdert studier i Nederland? Tidlig å tenke på nå, men der stikker du deg mindre ut. Det kjennes ikke sånn nå, men det ordner seg, jeg lover!!!!!! Anonymkode: c56d6...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #31 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som tittelen sier, er jeg over snittet høy for min alder og vel så det. Pappa er 1.93 og mamma er 1.66. Også har du meg på over 2 meter, med sterk angst og en redsel for å stikke seg ut i mengden. Dette har ført til tidvis isolasjon og selvhat. Jeg er lei av spørsmål om hvor høy jeg er, og det ene og det andre. Hater folks blikk til enhver tid, og noens, til tider, latterliggjøring av min kropp. Hva kan jeg gjøre for å eie høyden og kroppen min, og å styrke selvbildet? Takk for eventuelle svar Anonymkode: 867eb...ddc Jeg kom over en annen fyr på tiktok som er høyere enn deg. Han hadde lagd seg et forretningskort med all denne infoen som han alltid fikk spørsmål om. Du finner han sikkert på tiktok om du søker etter det. Om det er noe trøst, så opplever de aller fleste av oss (tror jeg) at det er enkelte ting som alltid blir spurt om. Jeg feks, blir alltid spurt om hvor jeg er fra fordi jeg har en veldig blandingsdialekt. Jeg blir også alltid spurt om min høyde, ikke fordi det er så mye av den, men fordi det er så lite av det. Dette er spørsmål som har blitt stilt i over 25 år. Ja, jeg er møkkalei. Men folk er jo bare litt nysgjerrige. Det er ikke vondt ment tross alt. Min datter får alltid kommentarer på håret sitt, alltid! Det er omtrent det første som blir sagt til henne, før de introduserer seg selv ofte. Hun er så lei at hun farger håret sitt rett og slett. Det er faktisk synd at hun skjuler sitt vakre hår. Hun liker rett og slett ikke oppmerksomheten hennes naturlige hår gir. Men det burde være et filter på folk. Slutt å kommenter utseende til andre med mindre du blir spurt! Høyden får man ikke gjort noe med. Den er som den er. En annen ting er at folk glemmer deg fort igjen når du ikke ses lenger. Ute av syne, ute av sinn. Rett og slett. De aller fleste tenker aller mest på seg og sitt. Håper det kan hjelpe deg. Høyden din kan du også gjøre til din fordel. For det er faktisk mange fordeler med å være høy også. Anonymkode: 0b87d...b1f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 21. september #32 Del Skrevet 21. september Bruk det til din fordel. Hvor langt vingespenn har du? Spill basketball eller begynn med kickboksing? Vil minne deg på hvor viktig det er med godt kosthold når man er høy da det innebærer en økt risiko for enkelte tilstander Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #33 Del Skrevet 21. september La meg legge til: selv synes jeg så høye folk er fasinerende å se på, altså i et positivt fortegn. Jeg er bare 154 cm selv, så kontrasten blir stor. Det jeg ofte har svart når folk spør om min høyde, er at jeg rekker akkurat ned til gulvet når jeg står. Og at jeg fikk så lite høyde fordi jeg ikke fikk mat og sol i oppveksten (referanse til at jeg er oppvokst nordpå som ikke har sol på vinterhalvåret og ei udugelig mor som serverte dårlig mat) (men jeg dingler alltid med beina når jeg sitter på stoler!) Anonymkode: 0b87d...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #34 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som tittelen sier, er jeg over snittet høy for min alder og vel så det. Pappa er 1.93 og mamma er 1.66. Også har du meg på over 2 meter, med sterk angst og en redsel for å stikke seg ut i mengden. Dette har ført til tidvis isolasjon og selvhat. Jeg er lei av spørsmål om hvor høy jeg er, og det ene og det andre. Hater folks blikk til enhver tid, og noens, til tider, latterliggjøring av min kropp. Hva kan jeg gjøre for å eie høyden og kroppen min, og å styrke selvbildet? Takk for eventuelle svar Anonymkode: 867eb...ddc Helt ærlig så opplever alle det du gjør, det handler ikke om høyden din men at alle ungdom får kommentarer på noe og hos deg er det høyden folk pirker på. Høyden din er helt fin når du skal finne deg kjæreste. Hadde vært ekstremt mye verre for deg om det var 150cm. Anonymkode: 35b16...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 21. september #35 Del Skrevet 21. september (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Som tittelen sier, er jeg over snittet høy for min alder og vel så det. Pappa er 1.93 og mamma er 1.66. Også har du meg på over 2 meter, med sterk angst og en redsel for å stikke seg ut i mengden. Dette har ført til tidvis isolasjon og selvhat. Jeg er lei av spørsmål om hvor høy jeg er, og det ene og det andre. Hater folks blikk til enhver tid, og noens, til tider, latterliggjøring av min kropp. Hva kan jeg gjøre for å eie høyden og kroppen min, og å styrke selvbildet? Takk for eventuelle svar Anonymkode: 867eb...ddc Det er helt fantastisk å være 2 meter som jeg er, ei høyden din og rett ryggen, og ut med brystkassa, slik at du ikke synker sammen Endret 21. september av Apis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #36 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg kom over en annen fyr på tiktok som er høyere enn deg. Han hadde lagd seg et forretningskort med all denne infoen som han alltid fikk spørsmål om. Du finner han sikkert på tiktok om du søker etter det. Om det er noe trøst, så opplever de aller fleste av oss (tror jeg) at det er enkelte ting som alltid blir spurt om. Jeg feks, blir alltid spurt om hvor jeg er fra fordi jeg har en veldig blandingsdialekt. Jeg blir også alltid spurt om min høyde, ikke fordi det er så mye av den, men fordi det er så lite av det. Dette er spørsmål som har blitt stilt i over 25 år. Ja, jeg er møkkalei. Men folk er jo bare litt nysgjerrige. Det er ikke vondt ment tross alt. Min datter får alltid kommentarer på håret sitt, alltid! Det er omtrent det første som blir sagt til henne, før de introduserer seg selv ofte. Hun er så lei at hun farger håret sitt rett og slett. Det er faktisk synd at hun skjuler sitt vakre hår. Hun liker rett og slett ikke oppmerksomheten hennes naturlige hår gir. Men det burde være et filter på folk. Slutt å kommenter utseende til andre med mindre du blir spurt! Høyden får man ikke gjort noe med. Den er som den er. En annen ting er at folk glemmer deg fort igjen når du ikke ses lenger. Ute av syne, ute av sinn. Rett og slett. De aller fleste tenker aller mest på seg og sitt. Håper det kan hjelpe deg. Høyden din kan du også gjøre til din fordel. For det er faktisk mange fordeler med å være høy også. Anonymkode: 0b87d...b1f Dette var utrolig godt nyansert. Og jeg kan virkelig skrive under på at folk ikke egentlig er så interessert, det ramler ut et spørsmål, også går de videre og tenker på noe helt annet. Anonymkode: c56d6...7f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 21. september #37 Del Skrevet 21. september Donald Duck skrev (1 time siden): Det har dem bare godt av! La dem få høre det. Direkte ufine er dem som enkomst spørr om høyde. Vi veit jævla godt selv at vi ruver over 90% av andre liksom. Jepp, det har jeg erfart også. Hvis man hever stemmen og blir spiss har dem lett for å trekke seg unna. Jeg aner ikke hvorfor, men har forsåvidt en teori om det hele😂 Hvorfor er de ufine som spør om høyde? Det er da bare et vanlig spørsmål... Jeg blir ofte spurt om høyde selv, bare av motsatt grunn, spesielt når folk ser høyden på de andre kvinnene i familien min. Aldri sett på det som ufint eller følt at jeg må hovere over de som spør det spørsmålet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 21. september #38 Del Skrevet 21. september Sinsiew skrev (1 minutt siden): Hvorfor er de ufine som spør om høyde? Det er da bare et vanlig spørsmål... Jeg blir ofte spurt om høyde selv, bare av motsatt grunn, spesielt når folk ser høyden på de andre kvinnene i familien min. Aldri sett på det som ufint eller følt at jeg må hovere over de som spør det spørsmålet.. Når man såppas høy som ts, meg selv og AB over er så er det direkte ufint. 99 av 100 ganger får ikke en mann på 190cm det spørsmålet av ukjente folk du aldri har sett før. Det er en høy mann, men ikke unormalt høy. Vi som er 200cm++ stikker oss ut vesentlig mer enn dem på 190. Veit ikke om du har sett eller stått ved siden av en på 207 som igjen står ved siden av en på 190? Han på 190 ser faktisk kort ut side om side med en på 207. Og, hadde du likt at folk kom bort til deg om du var kortvokst, peika, ledd og sagt "du er jaggu kort!😂😂😂". Hadde du faktisk likt det? Det samme gjelder oss høye, bare snu det rundt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 21. september #39 Del Skrevet 21. september (endret) Donald Duck skrev (12 minutter siden): Når man såppas høy som ts, meg selv og AB over er så er det direkte ufint. 99 av 100 ganger får ikke en mann på 190cm det spørsmålet av ukjente folk du aldri har sett før. Det er en høy mann, men ikke unormalt høy. Vi som er 200cm++ stikker oss ut vesentlig mer enn dem på 190. Veit ikke om du har sett eller stått ved siden av en på 207 som igjen står ved siden av en på 190? Han på 190 ser faktisk kort ut side om side med en på 207. Og, hadde du likt at folk kom bort til deg om du var kortvokst, peika, ledd og sagt "du er jaggu kort!😂😂😂". Hadde du faktisk likt det? Det samme gjelder oss høye, bare snu det rundt. Jeg liker at du bare antar at jeg ikke har fått kommentarer på høyden min før. Jeg har fått de kommentarene, laaaangt flere ganger enn jeg liker. Jeg har til og med bare blitt plukket opp av folk på byen(2 ganger) som ville kjenne om jeg er så liten og nett som jeg ser ut. Men når folk spør av nysgjerrighet, så svarer jeg uten noen ufin tone.. Og ja, som sagt er jeg i en passe høy familie, så jeg har stått ved siden av min fetter på 2.12 plenty av ganger. For å si det sånn, så når jeg han så vidt til brystet... Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du mener man skal hovere når man får nysgjerrige spørsmål. Får man ufine kommentarer, så er det nå en ting. Endret 21. september av Sinsiew Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 21. september #40 Del Skrevet 21. september Jeg anbefaler deg på det sterkeste å snakke med noen om disse følelsene dine om hvordan du opplever deg selv i verden. Det er det beste startpunktet for at du skal kunne føle deg bra med deg selv og slik du er. Det kan være moren din eller faren din, men også profesjonelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå