Gå til innhold

Clearblue 3+

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har stort behov for litt hjelp.

Tok graviditetstest igår som viser 3+, ifølge bruksanvisning betyr dette 5 uker eller mer. Å er helg så kommer ikke så langt.. 

Jeg sluttet på p piller i april, å har siden hatt 2 blødninger med kort periode.. sist gang var 11-13 august.. (kraftig blødning første dagen, så avtok det fort).. 

Det vil vel si at jeg ikke er så langt på vei? 

Anonymkode: a7019...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si, kan høres ut som du er 5-ish uker på vei om siste mens var 11.august.  Om du tenker/ønsker å beholde ville jeg ringt fastlegen mandag og bedt om henvisning til ditt nærmeste sykehus for time til ultralyd, evt gått privat. Om du ønsker abort ville jeg ringt mitt lokale sykehus mandag morgen og bedt om snarlig time for bekreftelse av svangerskap og evt time på abort poliklinikken.  

Anonymkode: fb245...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hei. Har stort behov for litt hjelp.

Tok graviditetstest igår som viser 3+, ifølge bruksanvisning betyr dette 5 uker eller mer. Å er helg så kommer ikke så langt.. 

Jeg sluttet på p piller i april, å har siden hatt 2 blødninger med kort periode.. sist gang var 11-13 august.. (kraftig blødning første dagen, så avtok det fort).. 

Det vil vel si at jeg ikke er så langt på vei? 

Ja det er dessverre ønskelig med abort.. er derfor jeg er veldig redd for at jeg er mye lengre på vei en det jeg er. Uvisst om dette var menstruasjon eller festeblødning.. men har ikke hatt regelmessig menstruasjon siden jeg avsluttet p piller.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å bestille en legetime også forklare situasjonen så sender de deg videre. Vi fikk UL time i uke 6 pga den første legen (ikke fast legen) trodde jeg var mye lengre på vei. Så får å få en bekreftelse så fikk jeg UL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (12 minutter siden):

Er bare å bestille en legetime også forklare situasjonen så sender de deg videre. Vi fikk UL time i uke 6 pga den første legen (ikke fast legen) trodde jeg var mye lengre på vei. Så får å få en bekreftelse så fikk jeg UL. 

Ja skal bestille. Synes bare det er tøft å gå og vente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig tøft, jeg var super stressa selv. Første gang jeg ble gravid i tillegg. Bor et stykke unna foreldrene mine også og har ikke fastlege i området jeg bor (står i kø). Nå har vi valgt å beholde, men var uansett en krevende tid. Jeg var så redd for å miste henne de første 12 ukene av svangerskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trenger ikke bestille time til fastlegen for abort. Du ringer sykehuset direkte til gynekologisk avdeling. Så får du time direkte av dem. Viktig at du ikke bruker tid på å få time til fastlege når du ikke vet hvor langt du er på vei, og de finner ut på sykehuset hvor langt du er på vei ved at de måler embryoet/fosteret på ultralyd.

Anonymkode: 4cfb7...c61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis første dag i siste mensen var 11 august så stemmer det med ca 5-6uker. 

Ønsker du abort tar du direkte kontakt med sykehuset og får time der. Hvor raskt du får time varierer fra sykehus til sykehus. Spør om ventetid når du tar kontakt. 

Anonymkode: 3fbd1...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...