Gå til innhold

Jeg har tre uføreforsikringer, men oppdaget dette i vilkårene til Landkreditt:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Se vedlegg. Altså jeg har både lest og hørt at det er lov med flere, men i teksten virket det jo ulovlig? Jeg vil vite dette nå så jeg kan si opp to av dem eventuelt. Men syntes ikke det er trygt med bare 1, eller 2. har mye sykdom i familien. Jeg er den eneste friske. Min søster fikk avslag på erstatning på den ene hennes men hun hadde fortsatt en uføre forsikring til som ga henne erstatning. Gjør jo dette for sikkerhet, ikke svindel. Har dere noe peiling her? Med mine tre så har jeg opptil 6.000.000 å få i utbetaling. Har stått på flere forpsikringssider også at det er lov å ha flere, og anbefalt ved høy gjeld. Det er Landkreditt jeg har hos også. Pg jeg har to stk på hver av barna mine, er ikke det heller greit? De er 5 og 7 år så om det ikke er greit må jeg jo redusere for dem også…. 

IMG_9800.png

Anonymkode: adc8d...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har lov å ha flere. Jeg hadde to. En privat og en gjennom jobb. Kom godt med da jeg ble syk. Fikk begge. 

Anonymkode: a149d...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Se vedlegg. Altså jeg har både lest og hørt at det er lov med flere, men i teksten virket det jo ulovlig? Jeg vil vite dette nå så jeg kan si opp to av dem eventuelt. Men syntes ikke det er trygt med bare 1, eller 2. har mye sykdom i familien. Jeg er den eneste friske. Min søster fikk avslag på erstatning på den ene hennes men hun hadde fortsatt en uføre forsikring til som ga henne erstatning. Gjør jo dette for sikkerhet, ikke svindel. Har dere noe peiling her? Med mine tre så har jeg opptil 6.000.000 å få i utbetaling. Har stått på flere forpsikringssider også at det er lov å ha flere, og anbefalt ved høy gjeld. Det er Landkreditt jeg har hos også. Pg jeg har to stk på hver av barna mine, er ikke det heller greit? De er 5 og 7 år så om det ikke er greit må jeg jo redusere for dem også…. 

IMG_9800.png

Anonymkode: adc8d...325

Alle saker en person melder på en forsikring blir lagt inn i samme register fordi man på den måten kan se hvem som hyppig melder skadesaker og om der kan være noe mistenkelig med melderen. Men og fordi om du har flere forsikringer og blir frastjelte en veske eller en koffert så skal du bare få utbetalt forsikringspenger på en forsikring. 
Dette trodde jeg faktisk gjelder og for uføreforsikring. Du kan ikke få utbetalt flere ganger fra ulike forsikringsselskaper for samme uførhet? Så dette må du grundig sette deg inn i, slik at du ikke betaler på forsikringer som er verdiløse om du får bruk for dem, senere. 
Forøvrig så kan du ha 10 uføreforsikringer og betale på dem i årevis, hvis du vil, men om du får ubetalt fra alle 10 eller færre eller flere for samme sak, det er heller tvilsomt. Så da er dette unødvendige penger å betale.. Her må du gjøre grundige undersøkelser. Og få ting skriftlig.

Anonymkode: e10a2...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Alle saker en person melder på en forsikring blir lagt inn i samme register fordi man på den måten kan se hvem som hyppig melder skadesaker og om der kan være noe mistenkelig med melderen. Men og fordi om du har flere forsikringer og blir frastjelte en veske eller en koffert så skal du bare få utbetalt forsikringspenger på en forsikring. 
Dette trodde jeg faktisk gjelder og for uføreforsikring. Du kan ikke få utbetalt flere ganger fra ulike forsikringsselskaper for samme uførhet? Så dette må du grundig sette deg inn i, slik at du ikke betaler på forsikringer som er verdiløse om du får bruk for dem, senere. 
Forøvrig så kan du ha 10 uføreforsikringer og betale på dem i årevis, hvis du vil, men om du får ubetalt fra alle 10 eller færre eller flere for samme sak, det er heller tvilsomt. Så da er dette unødvendige penger å betale.. Her må du gjøre grundige undersøkelser. Og få ting skriftlig.

Anonymkode: e10a2...e3c

Mener du også at saker på feks ødelagt mobil blir lagt inn der? Hvordan får man fjernet en sak? Trodde ikke det var lov å dele sånt 🥲

Anonymkode: b3a01...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Alle saker en person melder på en forsikring blir lagt inn i samme register fordi man på den måten kan se hvem som hyppig melder skadesaker og om der kan være noe mistenkelig med melderen. Men og fordi om du har flere forsikringer og blir frastjelte en veske eller en koffert så skal du bare få utbetalt forsikringspenger på en forsikring. 
Dette trodde jeg faktisk gjelder og for uføreforsikring. Du kan ikke få utbetalt flere ganger fra ulike forsikringsselskaper for samme uførhet? Så dette må du grundig sette deg inn i, slik at du ikke betaler på forsikringer som er verdiløse om du får bruk for dem, senere. 
Forøvrig så kan du ha 10 uføreforsikringer og betale på dem i årevis, hvis du vil, men om du får ubetalt fra alle 10 eller færre eller flere for samme sak, det er heller tvilsomt. Så da er dette unødvendige penger å betale.. Her må du gjøre grundige undersøkelser. Og få ting skriftlig.

Anonymkode: e10a2...e3c

Ufør og ulykke er annerledes. Livsforsikring også. Det er ikke å erstatte en ting, men å få en utbetaling dersom slik og sånn skjer. Derfor kan man ha flere, og få flere utbetalinger. Man kan også betale mer og høyne utbetaling om noe skulle skje. Men relativt dyre forsikringer. Dvs synes ikke ulykke er veldig dyr. Men nå har jeg bare på 1 mill. 

Anonymkode: a149d...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Alle saker en person melder på en forsikring blir lagt inn i samme register fordi man på den måten kan se hvem som hyppig melder skadesaker og om der kan være noe mistenkelig med melderen. Men og fordi om du har flere forsikringer og blir frastjelte en veske eller en koffert så skal du bare få utbetalt forsikringspenger på en forsikring. 
Dette trodde jeg faktisk gjelder og for uføreforsikring. Du kan ikke få utbetalt flere ganger fra ulike forsikringsselskaper for samme uførhet? Så dette må du grundig sette deg inn i, slik at du ikke betaler på forsikringer som er verdiløse om du får bruk for dem, senere. 
Forøvrig så kan du ha 10 uføreforsikringer og betale på dem i årevis, hvis du vil, men om du får ubetalt fra alle 10 eller færre eller flere for samme sak, det er heller tvilsomt. Så da er dette unødvendige penger å betale.. Her må du gjøre grundige undersøkelser. Og få ting skriftlig.

Anonymkode: e10a2...e3c

Takk for svar. Trodde man kunne ha ti stk hvis man ville også jeg men er vel ikke så mange som har råd til å ha 10 heller. Har livsforsikringer, håper det er lov å ha flere av… har tre stk der også. Ts

Anonymkode: adc8d...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...