Trolltunge Skrevet 25. september 2024 #41 Del Skrevet 25. september 2024 Alltid likt Michael Kors. Kjøpte min siste mens det ble kalt blodharry, og fikk veldig mange komplimenter for den. Jeg er med andre ord ikke så opptatt av inn og ut, men hva jeg selv liker. Bryr meg veldig lite om merket generelt, bare jeg digger veska. Det jeg imidlertid aldri kjøper lenger er falsk skinn. Når jeg liker en veske kan jeg gjerne gå med den til den er synlig slitt, og da slites ekte skinn sjarmerende, kan behandles, og/eller kan ofte også fikses med ny skinn (nesten bestandig rem som blir slitt), mens falsk skinn er ikke det minste fint når det begynner å bli slitt. Da flasser det av som maling, og gjerne mange steder. Kan bli ødelagt bare av å stå i et skap også. Bare å kaste veska når falskt skinn blir slitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #42 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 21.22): Alt fra Hest. Anonymkode: ed264...ffa Lager Hést vesker også? Hjelpe meg. Er de like støgge som de grufulle genserne? Anonymkode: 09ba5...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 28. september 2024 #43 Del Skrevet 28. september 2024 Maryam.Maryam skrev (På 20.9.2024 den 23.22): Jeg har hørt mye om at Michael kors er Harry, noen vesker med monogram logo er Harry men hva annet? Hva er alltid god nordmenn godkjent veske merke 😅👍 Slutt å mobbe Harry og hans navn! 😡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #44 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 18.15): For min del handler det mest om hvordan man viser frem vesken. Husker jeg jobbet i en butikk som solgte mat og utstyr til kjæledyr. Jeg husker ikke en gang merket, men ei dame kom og skulle kjøpe noe, og hun plasserte bagen sin på disken slik at logoen var fullt synlig mot meg. Jeg ble ikke det minste imponert. Jeg ble bare pinlig berørt på hennes vegne. Hvis du føler behov for å flaunte din dyre veske på en dyrebutikk, så har du et problem. Anonymkode: 5a9df...a25 Hahaha! En gang jeg ventet på avgang på flyplassen i Nice satt jeg overfor en svensk dame som mente vesken hennes behøvde et helt sete for seg selv. (Nei, hun holdt ikke av sete til noen). Etter en stund oppdaget hun at vesken var vendt «feil vei» og skyndte seg å snu den slik at den store Chanel-logoen ble synlig for alle. 😂 Anonymkode: 21068...89d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #45 Del Skrevet 28. september 2024 Sånne overprisete vesker som har logoen trykket over det hele. Anonymkode: fe08a...958 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #46 Del Skrevet 30. september 2024 Hvis vesken koster mer enn 1000 kr er den harry. Anonymkode: 9dd78...6ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #47 Del Skrevet 30. september 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvis vesken koster mer enn 1000 kr er den harry. Anonymkode: 9dd78...6ff Hvordan klarer du se forskjell? Anonymkode: 1ec81...ecb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 30. september 2024 #48 Del Skrevet 30. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan klarer du se forskjell? Anonymkode: 1ec81...ecb Den var god! For det er ikke alltid lett. Sånn utenom Logo 🫠 https://www.businessinsider.com/dior-italy-labor-investigation-contractors-lvmh-armani-luxury-bags-2024-7 "Italian prosecutors found Dior paid $57 to produce bags retailing for $2780. " Mye fake der ute også. Like god kvalitet som original, og samme kriminelle nettverk bak begge. Skjønner godt at ungdommen heller kjøper fake. Hvis de liker logoen. Endret 30. september 2024 av Doris Becker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #49 Del Skrevet 1. oktober 2024 Det er et eller annet med at det er populært å hate vesker. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har flere vesker i prisklassen 20 000+. Så hvorfor bruke så mye på en veske? For det første har jeg råd, og det går ikke ut over andre ting. For det andre er det noe (av få ting i dette livet) jeg kjøper for å ha for livet, og som også kan gå i arv. Og fordi jeg kjenner glede av å bruke de, kjenne kvaliteten, og oppriktig har en interesse for vesker. Så har du "haterne", de kan deles i to kategorier. De som mener egne hobbyer er viktigere. Som å kjøpte seg en ny bil til millionen hvert fjerde år. Skiutstyr til mange titusener. En sykkel til 20 000. Eller de som ikke har råd til noe av dette. (og påstår de ville gitt pengene til veldedighet om de hadde). Anonymkode: 1ec81...ecb 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 1. oktober 2024 #50 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er et eller annet med at det er populært å hate vesker. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har flere vesker i prisklassen 20 000+. Så hvorfor bruke så mye på en veske? For det første har jeg råd, og det går ikke ut over andre ting. For det andre er det noe (av få ting i dette livet) jeg kjøper for å ha for livet, og som også kan gå i arv. Og fordi jeg kjenner glede av å bruke de, kjenne kvaliteten, og oppriktig har en interesse for vesker. Så har du "haterne", de kan deles i to kategorier. De som mener egne hobbyer er viktigere. Som å kjøpte seg en ny bil til millionen hvert fjerde år. Skiutstyr til mange titusener. En sykkel til 20 000. Eller de som ikke har råd til noe av dette. (og påstår de ville gitt pengene til veldedighet om de hadde). Anonymkode: 1ec81...ecb Jeg har også det. Men ville aldri kjøpt det idag, og benytter de sjeldent, nettopp grunnet det de nå representerer. Mine er sikkert det du vil kalle "vintage" idag, men industrien var ikke særlig bedre den gangen, selv om kvaliteten mulig var det. Benytter et par godt brukte favoritter fra Tod`s og DeMellier. Før var det mer en interesse for mange, mer enn statussymbol, men nå synes jeg det er blitt nærmest vulgært. Samme gjelder visse merker innen klokker. Men moteindustrien er verre enn klokkeindustrien, når det gjelder bruk av slaver, og miljøkriminalitet. Det er også veldig få uavhengige motehus igjen, av de store navnene, alle er styrt av store holding selskap som kun tenker penger. Og de elsker influensere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 1. oktober 2024 #51 Del Skrevet 1. oktober 2024 Hateridioter skrev (På 20.9.2024 den 23.25): Harry er et navn, harry er et adjektiv. På tide å lære forskjellen. Det tror jeg de fleste vet. Men stavekontrollen endrer til egennavn. Akkurat som når man snakker om å Arve noe. Jeg skrev med liten a og jeg skriver nå Harry men liten h. Like fullt står det om guttene Arve og Harry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 1. oktober 2024 #52 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er et eller annet med at det er populært å hate vesker. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har flere vesker i prisklassen 20 000+. Så hvorfor bruke så mye på en veske? For det første har jeg råd, og det går ikke ut over andre ting. For det andre er det noe (av få ting i dette livet) jeg kjøper for å ha for livet, og som også kan gå i arv. Og fordi jeg kjenner glede av å bruke de, kjenne kvaliteten, og oppriktig har en interesse for vesker. Så har du "haterne", de kan deles i to kategorier. De som mener egne hobbyer er viktigere. Som å kjøpte seg en ny bil til millionen hvert fjerde år. Skiutstyr til mange titusener. En sykkel til 20 000. Eller de som ikke har råd til noe av dette. (og påstår de ville gitt pengene til veldedighet om de hadde). Anonymkode: 1ec81...ecb Det må jeg gi deg rett i. Jeg er nok av de som synes dyre vesker er unødvendig å bruke penger på, men selv bruker jeg masse penger på annet du sikkert synes er tullete å bruke penger på. Det jeg synes er harry med dyre vesker, er at mange av de er så stygge. I tillegg er det veldig ofte ikke gjennomført. Når jeg ser damer med vesker som presumptivt er dyre, tenker jeg ofte at resten av personligheten og utseende tilsier at vesken er kjøpt på stranda i syden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #53 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 18.47): Alle luksusmerker er harry. Du fremstår som en usikker person som prøver å få andres godkjenning. Dessuten er det jo teit å kaste penger ut av vinduet. Anonymkode: 134e5...2f9 Det mener DU. Har man penger og lyst, så hvorfor ikke kjøpe seg en fin veske? Noen bruker penger på DET, andre på fine biler, andre på smykker, andre på elektronikk, andre på reiser osv. Folk er forskjellige. Det som er harry er å sitte på sin høye hest og dømme andre, eller kjøpe noe man egentlig ikke har råd til for å vise seg fram. Anonymkode: fb8dc...2bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 1. oktober 2024 #54 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 23.58): Jeg personlig synes alle vesker fra gucci, LV, hermes osv er kjempe harry. Jeg liker kvalitet vesker i skinn, helst håndlaget med kvalitet søm og kan gjerne betale for dette men er totalt uinteressert i betale for et merke navn. Flere av disse designer veskene har gått ned i kvalitet i forhold til kvaliteten de hadde før. Hermes holder vel samme kvalitet men måten de tvinger kundene til å kjøpe andre produkter for å få lov til å kjøpe en veske er blod harry. Jeg slår et slag for quiet luxury Anonymkode: a43fd...899 For meg er det ikke veskene i seg selv som avgjør om en veske er harry eller ei - det er menneskene som bærer veskene. God stil og eleganse kan aldri kjøpes for penger - enten har man det eller så har man det ikke. Det er ihvertfall ikke vesken som er loddet på vekten i så henseende. Det er veldig stor forskjell på eksempelvis Sofie Elise og Prinsesse Caroline med samme vesken - bare for å gi et eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #55 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvis vesken koster mer enn 1000 kr er den harry. Anonymkode: 9dd78...6ff Sier du sånn om andre ting også? «Hvis TVen koster mer enn 1000kr er den harry.» «Hvis hotellet koster mer enn 100kr per natt er det harry.» «Hvis middagen på restaurant koster mer enn 1000kr er det harry.» «Hvis de nye skiene dine koster mer enn 1000kr er de harry.» Det som er harry er å legge seg så til de grader opp i hva andre gjør. Anonymkode: fb8dc...2bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 1. oktober 2024 #56 Del Skrevet 1. oktober 2024 Jeg fikk MK veske til jul for noen år siden og elsker den. Bryr meg ikke om hva andre sier og tenker om det. Gucci, Hermes og LV vil jeg ikke ha om jeg fikk det gratis engang. Hadde jeg fått det i gave, så hadde jeg solgt den tvert. De er vel Harry for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #57 Del Skrevet 1. oktober 2024 Jeg synes store logoer er harry. Men, som noen nevnte, det er også noe med hvordan en veske bæres. Det er noen som «får det til» bedre enn andre. Kom over en norsk side med håndlagede skinnvesker, hvor det også fokuseres på å bruke skinn fra garverier som fokuserer på miljøhensyn. I mine øyne er dette motsatsen til harry veske, og denne står på ønskelisten nå: fra www.narud.no Anonymkode: e00de...6ee 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #58 Del Skrevet 1. oktober 2024 Av vesker i høy prisklasse synes jeg de som er diskre er fine. Jeg synes feks Mulberry Bayswater vesken er fin. Ingen bokstavlogoer og den holder i mange, mange år med tungt skinn av høy kvalitet. Personlig synes jeg LV er harry, mulig fordi det har blitt for mye fakes gjennom årene og den mister helt sjarmen den muligens hadde en gang før min tid. Kjøp det du liker og drit i hva andre mener Anonymkode: 9c5e0...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #59 Del Skrevet 1. oktober 2024 Brunello skrev (3 timer siden): Det må jeg gi deg rett i. Jeg er nok av de som synes dyre vesker er unødvendig å bruke penger på, men selv bruker jeg masse penger på annet du sikkert synes er tullete å bruke penger på. Det jeg synes er harry med dyre vesker, er at mange av de er så stygge. I tillegg er det veldig ofte ikke gjennomført. Når jeg ser damer med vesker som presumptivt er dyre, tenker jeg ofte at resten av personligheten og utseende tilsier at vesken er kjøpt på stranda i syden. Det er mye folk går rundt med som jeg også synes er stygt, slik er det jo, uten at jeg tenker annet enn at vi har ulik smak. Personlig liker jeg ikke logovesker, mine er stort sett klassikere, del av basissortimentet. Jeg har ellers en stilren, ensfarget stil, så synes de enkle veskene passer best til meg. Og har også en liten tanke om at de skal holde seg i verdi ved salg, da det tross alt er en ganske stor sum penger. Men jeg synes faktisk logovesker kan være ganske stilig når de er riktig brukt. Den mest "logo" jeg ar er LV neverfull som reiseveske, men i rutemønsteret ikke logo. Ser på LV som en klassiker, selv om jeg selv ikke har logovarianter. Men mulig fordi jeg var interessert i vesker og mote før influencere var et begrep. Måtte sjekke nå, og den kan jeg faktisk selge for 10 - 13 000. Den ble kjøpt for 7 000. Men regner jeg på inflasjon er det nok 0 eller tap. Ikke at jeg noen gang planlegger å kvitte meg med den. Anonymkode: 1ec81...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #60 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes store logoer er harry. Men, som noen nevnte, det er også noe med hvordan en veske bæres. Det er noen som «får det til» bedre enn andre. Kom over en norsk side med håndlagede skinnvesker, hvor det også fokuseres på å bruke skinn fra garverier som fokuserer på miljøhensyn. I mine øyne er dette motsatsen til harry veske, og denne står på ønskelisten nå: fra www.narud.no Anonymkode: e00de...6ee Og for meg ville det vært fullstendig uaktuelt å kjøpe denne. Den er typisk "kunstner", og også litt cowboy. Uten at jeg vil kalle noe harry direkte. Men for andre så passer den sikkert veldig godt med stilen ellers. Det viser jo bare hvor ulikt man ser på ulike stiler. Anonymkode: 1ec81...ecb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå