Gå til innhold

Omsorg fra partner som gravid? (Langt)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som er gravide, dårlige og bor med partneren; hvor mye støtte får dere? Jeg begynner nesten å lure på om jeg er helt urimelig, og om jeg er alt for kravstor.

Han var en helt fantastisk mann, omsorgsfull, kosete (kos, ikke bare sex), bidro hjemme på egent initiativ, og barnet jeg bærer er planlagt av oss begge. Var.

Nå har jeg hadd store korsrygg- og symfysesmerter siden begynnelsen av juni, går jevnlig til fysio og bassengtrening, og er bedre enn på lenge. Jeg har vært 100% sykmeldt fra jobb like lenge.

Det har vært lite sex de siste månedene da jeg har vondt i symfyse og yttre kjønnslepper (ikke framfall, men pga bekkenet), og lysten ikke er på topp når all bevegelse med beina gjør VONDT og hormonene er på bærtur. Den sexen vi har er og dritkjip og ikke noe som frister - han tømmer seg på 1 minutt og så går han. Orgasme til meg? Det får jeg fikse selv. Og slik var det ikke før.

For å ta de to siste dagene som eksempel; i overigår hadde jeg kneet ute av ledd, og måtte ha hjelp. Det var like før middagstid, og når kneet var på plass igjen gikk jeg å la meg i sengen. Han dro ut, spiste middag med en kompis i byen - og jeg fikk en venninne til å komme med mobillader og restemat litt senere på kvelden- laderen lå i en annen etasje og jeg kom meg ikke ned trappen. Ingen tilbud om hjelp eller så mye som et glass vann før han dro, og jeg er lei av å BE om absolutt alt. For når jeg ber om noe, så kommer det alltid et sukk og gjerne et rull med øynene, men han gjør det.

Det ble ingen søvn natt til i går pga smerter i kneet. I går tok jeg kveld i 21 tiden pga null søvn natten før. 01 kom han med pcn i sengen og skulle se serie. 05 var han kåt, jukket på rygg/rumpe og prøve å penetrere meg mens jeg halvsov, og 07 ringte alarmen. Han strever med å høre den, og når jeg forsøkte å vekke han KLEIP han meg i låret av refleks som han sa. Det syns jeg var en meget skremmende refleks, og om det er slik han reagerer på å vekkes for jobb når han har bedt om det, lurer jeg svært på hvilke andre reflekser som kommer fram når vi har noen strevsomme år med lite søvn i vente - min erfaring er værtfall at 3-4åringer kan være nokså intense i perioder. 

Han er bedt om å ta gulvvask og støvsuging (også av fysio), og gulvet har vært vasket 2 ganger siden 22.juli - og så har min mor vært her og skrubbet det en gang..

Jeg savner støtte, rene gulv, og kanskje en og annen middag servert. Kanskje tillogmed en liten massasje av korsrygg eller lyske som fysion anbefaler (snart 7mnd inn i svangerskapet og enda har han ikke orket en eneste en)a...

Han har ikke vasket så mye som et toalett sien juli, og en klem kan jeg nesten bare glemme fordi han da blir så kåt at han da pakker ei hånd i trusa mi. Vi har snakket om dette flere ganger og jeg forstår at det er tungt for han og, og at dette ikke er noe jeg klarer å ta opp lengre uten at han opplever det som et angrep. Det er ikke ment slik, men jeg evner tydeligvis ikke formulere meg slik at han forstår hvordan jeg har det. Alternativt så driter han bare i det.

Kneet mitt har ikke kranglet siden i fjor, så det er ikke noe som skjer ofte at jeg blir bundet til seng/sofa. Bekkenet er ok-ish med bruk av krykker, fysio og bassengtrening. Det er jeg som vasker klær, lager alle middager som ikke er grandis, vasker bad og alt som ikke er gulv. Samt stortsett maler det som skal males under oppussing, inkl forarbeidet. Som sagt, han gjør det jeg ber om - etter et sukk, huff eller himling med øynene. 

Vi kjøpte nettopp hus sammen, og det er ikke så lett som å flytte fra hverandre, noe jeg nok hadde bedt om hadde det ikke vært for huset. Han kommer nok ikke til å betale ei krone om han flytter siden vi har felles lån og han vet jeg kommer til å ta ansvar, og han nekter å selge før neste sommer pga skatteregler. 

Er jeg seriøst så jævla på bærtur som han skal ha det til? Forventer jeg for mye? Jeg vil bare oppleve litt omsorg som IKKE er fordi han trenger å dyppe pikken. Hvordan kan en mann endre seg så mye så raskt? Jeg kjenner jeg begynner å bli sur av å skrive dette, og jeg aner ikke hvordan jeg skal snu trenden. Jeg trenger støtte, en klem og forståelse for at jeg har vondt 24/7, og jeg ser at han trenger sex og verbal bekreftelse på at jeg elsker han- noe jeg strever med å gi akkurat nå. Han nekter all form for terapi, alene og sammen.

Anonymkode: 71ad3...000

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det med frarøvet nattesøvn pga kåt mann er forøvrig en gjenganger. Gjerne 2-3 ganger hver natt, og han blir sykt sur når jeg tar det opp. Ville trodd det var pga flauhet, men siden han ikke endrer seg er det vel ikke det.

Jeg klarer ikke sove på dagtid, så jeg trenger å sove om natten. 

I sta lå jeg å hvilte, også det avbrutt av ei hånd i trusa mens han runket og brukte den andre hånda mi til assistanse. Og, han ble snurt/sur når jeg ba han slutte. Jeg fikk en klem litt senere, og da passet han også på å runke litt mot ryggen min. Jeg blir så lei! Han var ikke slik før..

Anonymkode: 71ad3...000

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres EKSTREMT egoistisk ut! Blir kvalm av å lese dette på dine vegne.

Altså, jeg har vært dårlig basically hele svangerskapet. Vi har faktisk ikke hatt sex siden den dagen jeg ble gravid, fordi det er bare helt uaktuelt når jeg er kvalm og har vondt i bekkenet etc. Det lever samboeren min helt fint med, og vi har masse fin nærhet likevel både emosjonelt og fysisk med at vi snakker fint med hverandre og holder rundt hverandre etc. 

Anonymkode: 6b0eb...cf3

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flyttet! Huset kan selges, om han ikke kan kjøpe deg ut. Krangler han på det kan du få det tvangssolgt!

Anonymkode: 0e867...1ed

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt før fødsel, for da kan du flytte dit du selv vil.

Anonymkode: 0e867...1ed

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dere som er gravide, dårlige og bor med partneren; hvor mye støtte får dere? Jeg begynner nesten å lure på om jeg er helt urimelig, og om jeg er alt for kravstor.

Han var en helt fantastisk mann, omsorgsfull, kosete (kos, ikke bare sex), bidro hjemme på egent initiativ, og barnet jeg bærer er planlagt av oss begge. Var.

Nå har jeg hadd store korsrygg- og symfysesmerter siden begynnelsen av juni, går jevnlig til fysio og bassengtrening, og er bedre enn på lenge. Jeg har vært 100% sykmeldt fra jobb like lenge.

Det har vært lite sex de siste månedene da jeg har vondt i symfyse og yttre kjønnslepper (ikke framfall, men pga bekkenet), og lysten ikke er på topp når all bevegelse med beina gjør VONDT og hormonene er på bærtur. Den sexen vi har er og dritkjip og ikke noe som frister - han tømmer seg på 1 minutt og så går han. Orgasme til meg? Det får jeg fikse selv. Og slik var det ikke før.

For å ta de to siste dagene som eksempel; i overigår hadde jeg kneet ute av ledd, og måtte ha hjelp. Det var like før middagstid, og når kneet var på plass igjen gikk jeg å la meg i sengen. Han dro ut, spiste middag med en kompis i byen - og jeg fikk en venninne til å komme med mobillader og restemat litt senere på kvelden- laderen lå i en annen etasje og jeg kom meg ikke ned trappen. Ingen tilbud om hjelp eller så mye som et glass vann før han dro, og jeg er lei av å BE om absolutt alt. For når jeg ber om noe, så kommer det alltid et sukk og gjerne et rull med øynene, men han gjør det.

Det ble ingen søvn natt til i går pga smerter i kneet. I går tok jeg kveld i 21 tiden pga null søvn natten før. 01 kom han med pcn i sengen og skulle se serie. 05 var han kåt, jukket på rygg/rumpe og prøve å penetrere meg mens jeg halvsov, og 07 ringte alarmen. Han strever med å høre den, og når jeg forsøkte å vekke han KLEIP han meg i låret av refleks som han sa. Det syns jeg var en meget skremmende refleks, og om det er slik han reagerer på å vekkes for jobb når han har bedt om det, lurer jeg svært på hvilke andre reflekser som kommer fram når vi har noen strevsomme år med lite søvn i vente - min erfaring er værtfall at 3-4åringer kan være nokså intense i perioder. 

Han er bedt om å ta gulvvask og støvsuging (også av fysio), og gulvet har vært vasket 2 ganger siden 22.juli - og så har min mor vært her og skrubbet det en gang..

Jeg savner støtte, rene gulv, og kanskje en og annen middag servert. Kanskje tillogmed en liten massasje av korsrygg eller lyske som fysion anbefaler (snart 7mnd inn i svangerskapet og enda har han ikke orket en eneste en)a...

Han har ikke vasket så mye som et toalett sien juli, og en klem kan jeg nesten bare glemme fordi han da blir så kåt at han da pakker ei hånd i trusa mi. Vi har snakket om dette flere ganger og jeg forstår at det er tungt for han og, og at dette ikke er noe jeg klarer å ta opp lengre uten at han opplever det som et angrep. Det er ikke ment slik, men jeg evner tydeligvis ikke formulere meg slik at han forstår hvordan jeg har det. Alternativt så driter han bare i det.

Kneet mitt har ikke kranglet siden i fjor, så det er ikke noe som skjer ofte at jeg blir bundet til seng/sofa. Bekkenet er ok-ish med bruk av krykker, fysio og bassengtrening. Det er jeg som vasker klær, lager alle middager som ikke er grandis, vasker bad og alt som ikke er gulv. Samt stortsett maler det som skal males under oppussing, inkl forarbeidet. Som sagt, han gjør det jeg ber om - etter et sukk, huff eller himling med øynene. 

Vi kjøpte nettopp hus sammen, og det er ikke så lett som å flytte fra hverandre, noe jeg nok hadde bedt om hadde det ikke vært for huset. Han kommer nok ikke til å betale ei krone om han flytter siden vi har felles lån og han vet jeg kommer til å ta ansvar, og han nekter å selge før neste sommer pga skatteregler. 

Er jeg seriøst så jævla på bærtur som han skal ha det til? Forventer jeg for mye? Jeg vil bare oppleve litt omsorg som IKKE er fordi han trenger å dyppe pikken. Hvordan kan en mann endre seg så mye så raskt? Jeg kjenner jeg begynner å bli sur av å skrive dette, og jeg aner ikke hvordan jeg skal snu trenden. Jeg trenger støtte, en klem og forståelse for at jeg har vondt 24/7, og jeg ser at han trenger sex og verbal bekreftelse på at jeg elsker han- noe jeg strever med å gi akkurat nå. Han nekter all form for terapi, alene og sammen.

Anonymkode: 71ad3...000

Du kan reise fra han. 

Anonymkode: 0ddfc...57d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, yuck. Har han null selvkontroll? Noe sier meg at han kommer til å bli en helt elendig partner i baby og småbarnsavdeling. Planlegg å flytte ut du, først som sist. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så møkkete blir vel ikke gulvene at du må vaske de så ofte. 

Anonymkode: 75431...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hus kan selges, men ift boplikt og skatteregler er det noe jeg vet han kommer til å lage ett helvete på. Og jeg kan ikke bare reise jeg heller, da jeg og har en økonomisk forpliktelse her.

Anonymkode: 71ad3...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker ha for å ha vært veldig tiltrukket og opptatt av utseendet ditt tidligere, før du ble gravid? 

Anonymkode: ff938...f3d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så møkkete blir vel ikke gulvene at du må vaske de så ofte. 

Anonymkode: 75431...ef4

Så tre gulvvasker på 8-9 uker - inkludert flytting og oppussing er for mye å forvente, når både jeg og han tidligere har pleid å vaske hver uke? 🤷‍♀️ Der er vi uenige.

Anonymkode: 71ad3...000

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mistenker ha for å ha vært veldig tiltrukket og opptatt av utseendet ditt tidligere, før du ble gravid? 

Anonymkode: ff938...f3d

Jeg vet ikke, ikke mer enn normalt tror jeg? Han er fortsatt raus med komplimenter ang kropp, så akkurat det har ikke endret seg. 

Anonymkode: 71ad3...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få hjelp av familien eller advokat, slik at du får flyttet før du føder!

Om han nekter salg nå, så viser du til at da leier du ut din halvpart av huset til student/kommunen, hvem som helst. Nekter han så får han betale deg leie for din del av boligen.

Du kan ikke fortsette å bo med en slik mann! Og når du har født står du ikke lenger fritt til å flytte hvor du vil, om dere da bor sammen.

Ring familie og venner, si du trenger hjelp NÅ og sett igang!

Anonymkode: 488b3...86c

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i helvete, er dette tull? Overdriving? Jeg hadde ikke klart å bo sammen med det mennesket der, kjenner jeg blir ordentlig sint av å lese innlegget ditt. For en drittsekk av en mann, fatter ikke at det går an å være så egoistisk som det du beskriver her. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du foreldre du kan dra til? Kanskje det hadde vært greit å komme seg unna dette litt og få litt ro til å tenke. 

Det virker jo som han er helt på tur! ...og har mistet det fullstendig. 

Anonymkode: cf5a8...64b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. gulv burde vaskes oftere. 
2. han burde hjelpe til med mer enn han gjør. 
3. ikke kravstor. 

4. jeg håper du kan slippe ut av forholdet. Det kan kanskje rette seg opp, men jeg tror nei. Når en mann oppfører seg slik så eier han jo ikke selvkontroll. Skal han runke oppover deg mens du holder på med baby? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er deg om fire måneder, Ts, om du ikke kommer deg ut av forholdet nå:

 

Anonymkode: 488b3...86c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor familien min langt unna, og det er ikke så veldig aktuelt å involvere de i dette før en eventuell avgjørelse er tatt. Jeg vil ikke svartmale han helt om dette mot formodning skulle bedre seg.

Jeg kommer heller ikke til å flytte mer enn noen få mil herfra, nærmere sentrum, om jeg flytter, så det blir ikke et problem.

Teoretisk sett har jeg råd til å sitte med huset alene en periode, men jeg tviler på at banken akseptere et så trangt budsjett. Jeg er heller ikke interessert i å stå med flytte/salgsprosessen alene med 6mnd gammel baby under armen.

Anonymkode: 71ad3...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva har du tenkt til å gjøre da? Det virker som du har bestemt deg for å bli værende og det virker som du da har gitt opp?

Kanskje du burde kontakte et hjelpesenter for tips, råd og støtte.

Du har blitt låst til denne mannen og nå ser du hans sanne ansikt. Beklager!!! Problemet er at det vet han så inderlig godt. Du må vise at du ikke tolererer dette, du er et menneske med egne ønsker og behov.

Sexpress hører ingensteds hjemme når kvinnen er gravid eller har en nyfødt.

Å ha sex 1 minutt for å tømme seg er bare maktovergrep, han kunne like så godt runket. 

Håper du finner en løsning. Stakkars deg og stakkars barn.

Anonymkode: 93d5e...6b8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...