Gå til innhold

Ny partner og klamydia, nå er han kald


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei, dette kan bli langt. 

For rundt et år siden hadde jeg sex med en fyr. Vi hadde et slags forhold. Begge hadde testa seg i forkant og begge var clean, eller jeg var i hvertfall clean. Han var tydeligvis ikke det. Jeg tok det forgitt at han ikke løy om å være clean, for man stoler jo gjerne på hverandre når man har en nær relasjon. Så jeg testet meg ikke etter jeg var med han. Dumt av meg, ja. 

Så blir det slutt og det går da ca et år før jeg finner meg en helt fantastisk fyr. Jeg har ikke hatt noen annen partner i mellomtiden. Han er det første mennesket jeg møter som er så snill, tålmodig og genuint et bra menneske fra A-Å. Vi har snakket sammen hver dag i mange måneder og møtes jevnlig.  Vi er eksklusive og har følelser for hverandre.

Så tenker jeg at det er lenge siden jeg har testet meg for kjønnssykdommer, så jeg tar en hjemmetest for både gonore, syfilis og klamydia. Den slår ut svakt positivt på klamydia. Sånn type svakt at hadde det vært en graviditetstest så hadde jeg ventet noen dager før jeg tok ny. Jeg tar naturligvis kontakt med legen og får antibiotika, samt at jeg leverer urinprøve. 

Jeg gir da beskjed til min nye flamme og legger til at jeg er veldig lei meg og at jeg er ganske sikker på at det er meg smitten kommer fra. Han spør først om jeg kødder og legger til at han også skal teste seg. Samt at det ikke er noe å beklage. (Med hjerteemoji) 

Jeg har jo skikkelig panikk, har aldri vært oppi noe sånt som dette før og er genuint skikkelig lei meg. Så har jeg forsøkt å snakke med min nye flamme, men han åpner ikke snapper og han svarer kort, kaldt og avvisende (det er sånn jeg opplever det). 
Vi har en avtale i morgen og jeg er litt usikker på når og hvor jeg skal møte han, jeg har sendt melding og spurt - men ikke fått noe svar. 

Nå er jeg et følelsesmessig vrak fordi jeg er så utrolig redd for å ha ødelagt noe mellom oss. Jeg og han har funka så bra sammen, vi forstår hverandre på en måte jeg aldri har opplevd før, fordi vi begge har samme type erfaringer fra tidligere forhold/liv. 

Er det noen som kan hjelpe meg å roe ned tankene? Noen råd? (Bortsett fra å teste seg jevnlig) 

Anonymkode: a4289...08e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett bra forhold er ikke basert på samme erfaringer fra tidligere forhold 

Ett bra forhold, der er man enig om hverdagsting, små og store. Man ser likt på økonomi, sovetider, middag. Fremtiden. Hobbyer, venner.

Pule og snakke om tidligere forhold, er å tømme seg på to forskjellige måter bare. Ikke noe å basere relasjon på.

Anonymkode: 5b44e...213

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er dere? Synes han tar dette ganske umodent, spesielt hvis du har forklart situasjonen med din eks. 

Jeg opplevde det samme som tenåring med en jeg var kjæreste med som tydeligvis ikke hadde testet seg slik jeg trodde, og det førte til at jeg gikk med klamydia i nesten ett år. Jeg fant det ut fortsatt imens vi var sammen fordi jeg testet meg pga blødninger, så jeg smittet heldigvis ikke noen andre da, men utrolig kjipt spesielt som kvinne.

Jeg forstår ikke helt hvorfor denne fyren i ditt tilfelle skal være så opprørt over dette, når det går bort med en antibiotikakur og det er ikke akkurat sånn at han har gått med dette i lang tid heller. 

Anonymkode: 44de2...62a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke gjort noe med tankene før du har snakka med han. Men du må jo forklare hvordan dette henger sammen, at du har hatt det lenge og hvorfor du ikke testa før du lå med han. Du får håpe han tror deg. 
 

Anonymkode: c1f49...a01

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel er dere? Synes han tar dette ganske umodent, spesielt hvis du har forklart situasjonen med din eks. 

Jeg opplevde det samme som tenåring med en jeg var kjæreste med som tydeligvis ikke hadde testet seg slik jeg trodde, og det førte til at jeg gikk med klamydia i nesten ett år. Jeg fant det ut fortsatt imens vi var sammen fordi jeg testet meg pga blødninger, så jeg smittet heldigvis ikke noen andre da, men utrolig kjipt spesielt som kvinne.

Jeg forstår ikke helt hvorfor denne fyren i ditt tilfelle skal være så opprørt over dette, når det går bort med en antibiotikakur og det er ikke akkurat sånn at han har gått med dette i lang tid heller. 

Anonymkode: 44de2...62a

Vi er i midten av 30årene. 
Jeg har jo gått rundt med dette i ca et år, uten noen form symptomer. Iaf ikke noen symptomer uten om det vanlige, som vil tilsi at utflod endrer seg ut ifra hvor i syklus man er. 
Har fortalt han at jeg har gått med dette lenge helt uviten, forklart hele situasjonen og at jeg mildt sagt er frustrert over at jeg har blitt løyet til av en person jeg stolte på i sin tid. 
 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ett bra forhold er ikke basert på samme erfaringer fra tidligere forhold 

Ett bra forhold, der er man enig om hverdagsting, små og store. Man ser likt på økonomi, sovetider, middag. Fremtiden. Hobbyer, venner.

Pule og snakke om tidligere forhold, er å tømme seg på to forskjellige måter bare. Ikke noe å basere relasjon på.

Anonymkode: 5b44e...213

nei, men det hjelper på forståelse på reaksjoner og hva man ønsker i et forhold. Vi er på bølgelengde på andre ting hva angår fremtid og fremtidsønsker, har samme syn på veldig mye som skaper trygghet. Uansett så var det ikke dette jeg spurte om 😊

 

-Ts

Anonymkode: a4289...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det sikkert at det kommer fra deg? Du skriver ingenting om at dere to ble enige om testing og at dere begge gjorde det. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke helt

"Så tenker jeg at det er lenge siden jeg har testet meg for kjønnssykdommer, så jeg tar en hjemmetest for både gonore, syfilis og klamydia".

Hvorfor fikk du plutselig dette innfallet, og hvorfor gjorde du det ikke før du innledet en ny seksuell relasjon?

Så er det det med ubeskyttet sex, og tillit?????? 

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er det sikkert at det kommer fra deg? Du skriver ingenting om at dere to ble enige om testing og at dere begge gjorde det. 

Fordi han angivelig testet seg for ikke så lenge siden. Han nevnte dog ingenting om han var clean eller ikke da - når jeg tenker meg om. 
 

Vi har ikke snakket noe om testing av kjønnssykdommer. 

Schopenhauer skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt

"Så tenker jeg at det er lenge siden jeg har testet meg for kjønnssykdommer, så jeg tar en hjemmetest for både gonore, syfilis og klamydia".

Hvorfor fikk du plutselig dette innfallet, og hvorfor gjorde du det ikke før du innledet en ny seksuell relasjon?

Så er det det med ubeskyttet sex, og tillit?????? 

 

Jeg hadde på planen å teste meg etter han for 1år siden, men det skjedde veldig mye i denne perioden med depresjon, sykdom i nær familie, flytting og jobb. Det gikk rett og slett i glemmeboka. 
Så møtte jeg denne mannen her og en ting førte til det andre før jeg i det hele tatt hadde rukket å tenke noe på det med å teste seg. 
Leksen er absolutt lært og det er emosjonelt smertefullt for meg. 

-Ts

Anonymkode: a4289...08e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...