AnonymBruker Skrevet 21. september #21 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å hvor lenge etter 4-5 t skjedde det noe? Å hvor lenge varte smerten på det verste? Anonymkode: 08c4d...c67 Fra jeg tok pillene til murringene kom tok det 4-5t.. Brukte da varmeflaske som smertelindring. Begynte å blø kort tid etter. Fra pillene var tatt til det var over gikk det vel ca 8t. Fossblødde ikke, brukte bind, byttet når jeg var på do, blødde gjerne litt mer etter aktivitet og bevegelse og dobesøk. Smertene var over ca 2t etter de begynte. Når man tar cytotec vil aborten skje alt mellom 2-6t etter man har tatt pillene. Tar det lengre tid enn 6t før man begynner å blø vil man bli anbefalt å kontakte sykehuset. Man får god og nøye informasjon om alt dette før man påbegynnes aborten og får skriftelig info om alt dette med hjem. Anonymkode: 798c3...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #22 Del Skrevet 21. september Hei, jeg tok abort i går, men jeg tok kirurgisk. Vil bare anbefale det på det sterkeste. Helt problemfritt. For min del har det gått hardt ut på psyken da jeg ikke ønsket abort egentlig. Omstendighetene tilsa dessverre at jeg var nødt. Ville helt klart ha spurt om å få kirurgisk. Da slipper du å gjennomgå alle smertene, fysisk. Lykke til Anonymkode: a85fc...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #23 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei, jeg tok abort i går, men jeg tok kirurgisk. Vil bare anbefale det på det sterkeste. Helt problemfritt. For min del har det gått hardt ut på psyken da jeg ikke ønsket abort egentlig. Omstendighetene tilsa dessverre at jeg var nødt. Ville helt klart ha spurt om å få kirurgisk. Da slipper du å gjennomgå alle smertene, fysisk. Lykke til Anonymkode: a85fc...01d Tror ikke dette er noe jeg kan velge.. men usikkert… nå må nare søndagen gå fort slik at jeg kan kontakte dem.. Anonymkode: 08c4d...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #24 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Fra jeg tok pillene til murringene kom tok det 4-5t.. Brukte da varmeflaske som smertelindring. Begynte å blø kort tid etter. Fra pillene var tatt til det var over gikk det vel ca 8t. Fossblødde ikke, brukte bind, byttet når jeg var på do, blødde gjerne litt mer etter aktivitet og bevegelse og dobesøk. Smertene var over ca 2t etter de begynte. Når man tar cytotec vil aborten skje alt mellom 2-6t etter man har tatt pillene. Tar det lengre tid enn 6t før man begynner å blø vil man bli anbefalt å kontakte sykehuset. Man får god og nøye informasjon om alt dette før man påbegynnes aborten og får skriftelig info om alt dette med hjem. Anonymkode: 798c3...e4b Så alt i alt var det over på en dag? Når på døgnet tok du? Anonymkode: 08c4d...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #25 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så alt i alt var det over på en dag? Når på døgnet tok du? Anonymkode: 08c4d...c67 Ja alt var over på 8t. Små blødde/spottet litt en stund i etterkant - noe varierende hvor lenge de ulike gangene, men tidsperspektivet var ganske likt hver gang. Tok pillene om morningen. Fikk tidspunkt av sykehuset basert på når jeg tok første pille. Som nevnt over av andre, så er kirurgisk abort en mulighet, men da må man være enda lengre på vei enn 6 uker. Man står i utgangspunktet helt fritt til å velge hvilket alternativ selv, men kirurgiske abort går ikke alltid like enkelt som for personen over. Du kan også kontakte stiftelsen Amathea dersom du har spørsmål og behov for å snakke med noen som kan gi gode råd og veiledning. Anonymkode: 798c3...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #26 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 21.48): Hei. Ønsker virkelig ikke noe negative kommentarer da psyken er nok slått ut..Men håper jeg kan få litt svar fra fler her. Tok i dag graviditest ( Clearblue ) som viste 3+.. ikke forstått helt hvor langt jeg evt er på vei. Dette er en graviditet jeg dessverre ikke ønsker, og skal kontakte sykehus på mandag. Men er mye tanker/spørsmål som surrer.. 1. Hvor lang tid tar det fra en ringer til sykehus til man får komme inn? 2. Hvordan fungerer dette me tablettene? Er det 1 på sykehus så hjem å etter 2 dager tar man den siste? Å er det ved den siste embryo kommer ut? 3. Har nå lest at flerne sammenligner smertene sol ved fødsel, er dette flertall? At det faktiskt gjør så vondt som dette? Tenker at jeg skal ligge å vrenge meg i smerte med 2 barn hjemme.. 4. Hvor lenge etter «aborten» forsvant smertene? på forhånd takk for svar! Anonymkode: 08c4d...c67 Spør sykehuset når du ringer dem om det er for sent å sette inn en kobberspiral for å provosere frem en abort. Dette gjør enkelte leger, når svangerskapet nettopp er påvist, eller kvinner har hatt ubeskyttet sex, og ikke ønsker å bli gravid. Anonymkode: e8f2b...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #27 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tror ikke dette er noe jeg kan velge.. men usikkert… nå må nare søndagen gå fort slik at jeg kan kontakte dem.. Anonymkode: 08c4d...c67 Jeg kunne velge🤷🏼♀️ Anonymkode: a85fc...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #28 Del Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 21.48): Hei. Ønsker virkelig ikke noe negative kommentarer da psyken er nok slått ut..Men håper jeg kan få litt svar fra fler her. Tok i dag graviditest ( Clearblue ) som viste 3+.. ikke forstått helt hvor langt jeg evt er på vei. Dette er en graviditet jeg dessverre ikke ønsker, og skal kontakte sykehus på mandag. Men er mye tanker/spørsmål som surrer.. 1. Hvor lang tid tar det fra en ringer til sykehus til man får komme inn? 2. Hvordan fungerer dette me tablettene? Er det 1 på sykehus så hjem å etter 2 dager tar man den siste? Å er det ved den siste embryo kommer ut? 3. Har nå lest at flerne sammenligner smertene sol ved fødsel, er dette flertall? At det faktiskt gjør så vondt som dette? Tenker at jeg skal ligge å vrenge meg i smerte med 2 barn hjemme.. 4. Hvor lenge etter «aborten» forsvant smertene? på forhånd takk for svar! Anonymkode: 08c4d...c67 Hei TS. Skjønner tankene svirrer, og mange har vært i samme situasjon, ting kan skje ❤️ jeg hadde nå MA, og tok første pille fredag, og de to andre i går på søndag. 1. jo lenger du har kommet, jo tidligere vil du antaglig få time. 3+ vil jo si at HCG er ganske høyt. Vet du når siste mens var? før uke 9 kan man gjøre dette hjemme, eller selv velge å være på sykehuset under observasjon om ønskelig. Kirurgisk kan og velges om du føler det er det beste for deg. men før uke 6, kan man ikke utføre abort i følge loven, derfor veldig viktig at du vet når siste mens var, sånn ca. 2. når du kommer inn på sykehuset tar de en ultralyd for å se hvor langt du er på vei. Etter får du en pille du må svelge, som stopper utviklingen men som og mykgjør livmorhalsen, derfor kan noen få abortere, eller starte å blø etter denne pillen. ( jeg fikk brunlig utflod på morningen i går, før jeg skulle sette 4 tab cytotec i skjeden) 2 døgn etter den første pillen er svelget, skal du på morningen sette 4 cytotec i skjeden, og så ligge i en time slik at disse ligger på plass. 3. De starter utstøtningen og fremkaller «rier» . Noen opplever dette som sterke mens smerter, andre som moderate, og noen som svake mens smerter. Det er veldig individuelt, og kommer kanskje an på hvor langt man er kommet i svangerskapet. men ja, det er dette som gjør at embryo blir støtet ut. For noen kan det ta noen få timer, men for andre flere timer, 4,7,14 t osv. jeg fikk med meg resept på paralgin forte ( be gjerne om stikkpiller tilfelle du kaster opp, som noen dessverre gjør) om de ikke tilbyr den resepten, kan du be om den. fikk med meg en oxynorm 5 mg, en afipran (kvalmestillende) og en paralgin mayor stikkpille. Og antar det er standard prosedyre nå. disse pillende smertelindret meg veldig bra. Men dersom du er lenger enn uke 6, kan det være smertene oppleves værre for deg. 4. jeg har i dag lette mens smerter og blødninger. Men fortsatt litt usikker på om kroppen er ferdig med aborten. dersom dette går veldig utover din psykiske helse, kan du understreke dette når du ringer, og si at du må ha timen raskt fordi dette påvirker deg veldig psykisk. masse lykke til, styrkeklem til deg<3 Anonymkode: 0303e...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. september #29 Del Skrevet 23. september Melus skrev (På 20.9.2024 den 22.33): 1. Det varierer fra sted til sted pga kapasitet. 2. Du får en time, kommer dit og tar innvendig ultralyd for å fastslå hvor langt du er på vei osv. Du får én tablett mens du er der, for å stoppe svangerskapet. Du får to (eller flere, husker ikke nøyaktig) tabletter med deg hjem. Disse skal settes i skjeden to dager etter, for å støte ut alt. 3. Jeg synes ikke det kunne sammenlignes med fødsel. Mer som sterke menssmerter, men dette er jo veldig individuelt. Du kan ta smertestillende. 4. Smertene forsvant med en gang fosteret var ute. Husker ikke hvor lenge jeg blødde etterpå. For min del var det verst psykisk, jeg var overhode ikke forberedt på at det kunne bli så tøft. Du bør absolutt ha noen der med deg, og for all del ikke være alene med barn. Legger til ts at dersom du er over uke 9 blir du innlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå