Gå til innhold

Sykepleierstudent - fortsette eller droppe ut

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en sykepleierstudent som sliter med konsentrasjonen, som gjør det krevende å studere. Har nok add, og testet ut ritalin, men fikk veldig dårlige bivirkninger.

Kjenner også litt på om det er rett jobb for meg i det hele tatt..mye på grunn av ansvaret man har, og hvor stressende det kan være. Vurderer å heller bli helsefagarbeider, da det er litt mindre ansvar, og mer annen type pasientkontakt. Har noen råd? Har man helt forferdelig dårlig råd om man er helsefagarbeider? Eventuelt andre jobber og anbefale? 

Anonymkode: 3e4c2...a75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har mye mer valgmuligheter etter endt sykepleierutdanningen enn som helsefagarbeider. Kjenner en helsefagarbeider som jobber 100% todelt turnus i kommunen men fortsatt må ta ekstra nattevakter nesten hver helg for å få det til å gå rundt. Selv jobber jeg 80% og kan ta ekstra om jeg vil, men jeg MÅ ikke, har det ganske fint med den inntekten jeg har i dag.

Ja, du har mye ansvar som sykepleier, men desto mer valgmuligheter som sagt. Ville gått for sykepleie over helsefag hver dag hvis det er helse du vil jobbe med.

Hilsen sykepleier

Anonymkode: f24ac...864

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang har du kommet i studiet?

Anonymkode: 6f146...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig blant sykepleiere å ha adhd eller add. Det gjelder særlig blant de som studerte før karakterkravene for å komme inn økte under pandemien. ADD er ingen hindring, men det er klart det kan bli utfordrende å passe på tid, gi rett medisin til riktig pasient osv. Det viktigste er å lage et system. Skriv alt ned på papir- eks 1mg Burinex kl 08:00, 500 mg meformin kl 20:00.  Lag bokser du kan huke av når du har gjennomført det. La boksene følge en tidslinje sånn at du holder en viss oversikt over hvor langt du har kommet og hva som gjenstår.

Noen avdelinger vil nok være enklere for deg enn andre. Noen trives godt på postoperativt. Andre liker intensiv hvor man forholder seg til få pasienter. Andre igjen liker mange pasienter det feiler lite. Ville sett på fordelene ved å ha ADD og ikke bare ulempene. Hyperfokus når du har funnet drømmejobben, og at du allerede nå kan begynne å tenke ut hvilke avdelinger du vil jobbe på.

Endret av Majer
skriveleif
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har nok add, og testet ut ritalin, men fikk veldig dårlige bivirkninger.

Bør be legen om å teste ut andre medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med utdanning av sykepleiere. Er ikke enig i at det var vanlig å ha ADHD/ADD blant studentene før karakterkravet kom, det er derimot en økning av angst og div utredninger etter at kravet kom i 2019. Du kan fint være sykepleier selv om du har ADHD, ta kontakt med en lærer eller rådgiver og snakk om dine bekymringer.

Anonymkode: daf4d...7ea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...