Gå til innhold

Jeg sliter med Tenåringene ,de er veldig vanskelig nå, håper det går over snart.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er dyrt, men hva med Kompani Lauritsen? 

Anonymkode: 32b62...813

det vet vi,men vi har snakket om det og kommer til og sjekke nærmere, er ca 300 000 i året

Anonymkode: 4d764...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kommer seg iallefall på skolen. Det er jo bra. For sent, men hun vol jo på skolen. Kanskje du kan ringe læreren og dere sammen kan ta en samtale. Dette med å droppe ut og ikke gå med klassen sin videre kan jo motivere. 

Anonymkode: 28d49...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det faktum at du skriver du håper det går over snart, sier litt om hvordan det kommer til å gå med barnet ditt.

Anonymkode: 8e12b...87e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor henter dere henne ikke når hun ikke kommer som avtalt?

Anonymkode: dc683...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som flere her påpeker, hvordan har hun råd til å komme seg rundt? Og hvordan kommuniserer hun med andre? Fjern all pengestøtte, ta fra henne mobilen. Så er dere i det minste et stykke på vei.

Synes også det var tidlige innetider for en 16-åring. Mulig en årsak til at hun sniker seg ut. 

Anonymkode: 9394f...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er jo tydelig at 16 likevel har penger. Så hvor får hun de fra? Hun hadde aldri blitt ute så lenge uten penger eller mobil. Dere er bare ikke strenge nok. 

Anonymkode: 2be4d...9e4

Eh dette var naiv tankegang 

Anonymkode: c5a97...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for sent når de har blitt 16. Da er barnet nesten voksen og kan ikke bli stoppet med straff. Ta fra mobil og ukepenger vil bare skape irritasjon, men vil ikke stoppe tenåringen.

Jeg ville heller fokusert på 13-åringen sånn at hun ikke ender opp som storesøster. 

Anonymkode: 6aac4...4af

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må dere gjøre noe for å forhindre at denne jenta får rusproblemer eller roter seg bort i noe. 

Kan dere sende henne til familie, eller på en skole et annet sted?

Jeg ville vurdert å flytte for å få henne vek fra dette miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar

Hun får ikke penger av oss når hun flyr rundt, hun blir mye kjørt rundt av de eldre guttene, og hadde ikke vert noe nytte og hente henne da vi ikke vet hvor de er og de kjører rundt i bil stort sett.

Vi har slekt på Hamar og bergen,men er det lett og komme innn på skolen midt i året da? for skole må hun gå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får hun penger ellers? Siden du sier hun får ikke når hun er ute å flyr, men ellers? Vet hvor de pleier å henge? Da er det å stå på de plassene da

Anonymkode: dc683...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Helt ærlig? Om økonomien på noe som helst vis har rom for det, hadde jeg tatt med sekstenåringen og flytta til type indre Gryllefjord for en periode. Samt sagt opp mobilabonnementet. 

Far kan ta hånd om de yngre. 

Anonymkode: 2be01...378

Ikke flytt til Gryllefjord, da! Det var der jeg debuterte på fest - laaangt fra gammel nok! Der er det ikke annet å gjøre enn å feste. Gjerne med langt eldre mannfolk! 

Anonymkode: 6d6f5...5ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke flytt til Gryllefjord, da! Det var der jeg debuterte på fest - laaangt fra gammel nok! Der er det ikke annet å gjøre enn å feste. Gjerne med langt eldre mannfolk! 

Anonymkode: 6d6f5...5ea

Hi hi😂

Anonymkode: 53773...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Klarer dessverre ikke og holde henne igjen, hun sniker seg ut når vi legger oss, legger oss ganske tidlig pga krevende jobber.

Jeg føler at uansett hva vi gjør ,så er det ingenting som går inn, sagt jeg er redd for henne,men da er jeg  bare hysterisk

Vil bare si at jeg føler med deg. Samtidig er 16 år en alder hvor hun skal løsrive seg og bli uavhengig av deg og faren. Det er heller ikke uvanlig at tenåringer ruser seg. Veit du noe om hva slags rusmidler hun bruker. De jeg ville vært mest bekymret for er amfetamin, heroin og alkohol. Hva sier politiet når de kjører henne hjem. Kan du spørre om de kan ta en samtale med henne( forebyggende bekymringsamtale)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk for alle svar

Hun får ikke penger av oss når hun flyr rundt, hun blir mye kjørt rundt av de eldre guttene, og hadde ikke vert noe nytte og hente henne da vi ikke vet hvor de er og de kjører rundt i bil stort sett.

Vi har slekt på Hamar og bergen,men er det lett og komme innn på skolen midt i året da? for skole må hun gå på

Bergen er en rusfylt by, så ville ikke satset på det. Hamar tror jeg sliter mest med fyll, og det å flytte gjør ikke at problemer forsvinner. Dere må koble på noen. Hun er jo helsemessig myndig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med internatskole på drottningsborg, da? 
Jeg har tenåringer selv men ikke noe sånt, heldigvis. Jeg harfylt opp skapet på badet med kondomer, så det bare er å forsyne seg. Oppfordrer ikke til tilfeldig sex men mye kan skje i den alderen også. Man kan bestille gratis kondomer på nett.

Anonymkode: 32b62...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...