Gå til innhold

Halloweenfest for 4 åringer, negativ respons.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

lajlaj skrev (4 timer siden):

De er for små.

Nei det er de ikke

Anonymkode: 1b218...b94

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje fordi det er 6 uker til Halloween og foreldre til 4-åringer som knapt vet hva Halloween er enda, ikke har klart å ta stilling til det?

4 år er i aller yngste laget å gå knask eller knep synes da jeg.

Anonymkode: 91821...0a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg tenkte å ha halloweenfest for datteren min på 4 år. Ville invitere alle barna født samme år fra barnehagen. Men det virker som foreldrene er lite positiv til dette og det har ikke vært god respons. Opplegget hadde blitt litt snacks og gøy her hjemme hos oss 16:30, og så ut i gaten å gå halloween hos naboene. 

Hvorfor er folk så negativ til det?

Anonymkode: 3892f...393

Koselig det, men hvor mange 4 åringer er det på avdelingen? Skal de ha en foreldre med, eller skal du ha alle alene? 

I vår avdeling er det tolv 4 åringer. Naboene hadde fått panikk om 12 barn (og 12 voksne) kom på døra og ville ha godteri.

Anonymkode: 2e758...996

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg tenkte å ha halloweenfest for datteren min på 4 år. Ville invitere alle barna født samme år fra barnehagen. Men det virker som foreldrene er lite positiv til dette og det har ikke vært god respons. Opplegget hadde blitt litt snacks og gøy her hjemme hos oss 16:30, og så ut i gaten å gå halloween hos naboene. 

Jeg skjønner ikke hva som er så ille med Halloween..

Prøvde å få til en fest i barnehagen (er ganske ny barnehagelærer), men kollegaer sa det ikke var vits å prøve en gang. Er alltid noen få som er så negative til slikt at det ville ødelegge. 

Her feirer vi hjemme sammen, bare oss. Har alltid en super Halloween sammen ❤️

Gjorde en vri en gang, og lot et av barna feire bursdagen sin på Halloween. Bursdag i oktober er jo perfekt ;) Vi hadde utkledning og mye skummelt for oss, og vi hadde det så gøy! Søsknene fikk til og med invitere et par venner selv (barna er tett i alder)

Hadde lett sendt min 4-åring til deg :)

Anonymkode: ecb6d...c32

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er er et flott og koselig initiativ, det å lage i stand noe for alle i årskullet er helt topp i mine øyne. Negativ respons tenker jeg kan handle om mye forskjellig, og ikke er så overraskende når barna er bare fire. Men jeg håper folk svarer høflig nei takk i hvert fall, og at noen blir med :) 

Jeg tror vi hadde takket nei med vår fireåring. Årsaken hadde da vært at vi har vært på et hallovenn-arrangement hvert år med henne og storebroren, og har planer om å dra dit i år igjen. Den eldste gleder seg veldig. I tillegg er fireåringen livredd for skumle kostymer og figurer i mørket. Hun mislikte halloween i fjor,  har hørt i barnehagen at det snart er halloween igjen, og gruer seg. 

Personlig er jeg heller ikke glad i halloween, og er så gammeldags at jeg tenker at det er skapt av handelsstanden i Norge og gjerne blir alt for mye godteri og kjøpepress. Det hadde ikke vært årsaken, for jeg tenker jeg bare må akseptere at vi lever i 2024 nå, og dette har blitt en tradisjon her også. 

Anonymkode: 91c58...73a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei det er de ikke

Anonymkode: 1b218...b94

Enig!

4-åringer elsker jo litt småskumle ting! Jeg har gått Halloween med mine fra da  yngste var 2 år! Han gikk rundt i gata og sa «Bø! Jei gummel!!» og sjarmerte naboene i senk! (Sånn er det når man har storesøsken, han kunne jo ikke våre alene hjemme når jeg fulgte de ;))

Anonymkode: ecb6d...c32

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det største problemet ditt er tidspunktet.

De fleste slutter på jobb kl.16.

Å invitere til snacks kl.16.30 vil ikke være attraktivt for sultne barn og foreldre som vil hjem og spise ordentlig middag.

De fleste har knapt rukket seg inn døra hjemme kl.16.30. Selv for de som har lyst til å komme blir det bare stress.

Dernest vil de som har storesøsken gjerne prioritere opplegg for eldre søsken, hvor det er sosialt mye viktigere for dem å delta med klassen el.l.

Personlig så feirer vi, men vil helst at ungene holder seg her i nærmiljøet, hvor vi vet sånn ca hvilke hus som er positive og hvem som helst ikke vil ha besøk.

Vi prioriterer også opplegg som er i nabolaget, er bra for både voksne og barn og en av de sjeldne anledningene folk har til å treffes på tvers. På samme måte som vi feirer 17.mai i eget nærmiljø på en måte.

Anonymkode: d5d39...63c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her (Oslo) hadde vi Halloween-«fest» i fjor for fireåringen og jentene fra samme årskull i barnehagen. Var middag rett etter barnehagen, så sminke og lek. Barna hadde vært ekstremt opptatt av Halloween i flere uker allerede, så vi ordnet det litt adhock. Absolutt ikke for små, og de storkoste seg! 

Anonymkode: 3685a...3f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fordi Halloween er noe uvant relativt nytt og ukjent i Norge. Vi trenger ikke Halloween for småbarn som ikke helt forstår hva som er tankene bak. Vi trenger heller ikke at butikker skal sko seg på Halloween saker for bruk og kast. 
Så små barn trenger heller ikke å bli skremt av Halloween effekter. Og å gå knask og knep er fireåringer for små til. Du vet ikke hvordan de blir tatt imot ute i gata. 

Anonymkode: 41ec8...0da

Min på 4,5 har spurt nå i ett år når Halloween er fordi det var SÅ stas å være i selskap, kle seg ut og gå knask eller knep i mørket da han var 3,5! Så la oss ikke undervurdere ungene våre. I en ellers mørk sesong med lite annet er det gøy med en dag som skiller seg ut

Anonymkode: bd003...3f1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Moren min liker ikke Halloween. Hun er kristen, men hun sier aldri de kristne meningene sine direkte. Hun sier bare at hun ikke liker Halloween, og det er innerfortstått at jeg da i er en skam som elsker halloween, å kle meg ut, å være sexy og homoerotisk med vennninne mine 

Anonymkode: 7aff4...825

Saklig innspill… 🤨

Anonymkode: b5437...2f5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange syns nok 4 åringer er for små for dette opplegget. Og så er det sikkert endel som reagerer på at de skal spise masse godteri, mange er jo hysteriske på inntak av sukker. 

Anonymkode: 84c15...d8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt for tidlig å invitere. Det er ikke før i slutten av oktober. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de minste feiret  halloween i kaptein sabeltann kostymet sitt fra de var 2 år, har storesøsken. Vi som foreldre har gått helt inn, det er kommet for å bli. Vi pynter hus med blodige laken, har skummel musikk på yttersiden og kler på oss blodige laken og har det veldig morro vi også! 

Anonymkode: 44ab0...848

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde Halloween fest for 4 åringer ifjor, det ble kjempe godt mottatt! Alle kom og barna storkoste seg. Flere av barna hadde eldre søsken, så de visste godt at Halloween var noe som var stas.

Men de tingene jeg tenker kan ha betydning:

- Inviterer man rett etter barnehagen så må man nesten servere mat, iallefall til barna (helst også de voksne). Når jeg sier «mat» så godtar jeg absolutt pølser på en sånn dag, om det skulle være noen tvil. Spagetti kan også være morsom Halloween mat.

- Det er veldig lenge til Halloween ennå, og flere skoler har arrangement hvor foreldre må bistå. Det kan være at de med eldre søsken ikke vet hvilke oppgaver de får ennå, og da heller ikke hvordan de skal løse logistikken (for 4 åringene har jo som regel følge på fest).

- De som har yngre søsken vil ofte ar barna skal feire sammen. Løses jo enkelt ved å også si at mindre søsken naturligvis også er velkomne.

Anonymkode: 6845a...e15

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

min skal på halloweenfest, tror det går fint,han blir 5 tidlig neste år, og er med 4 og 5 åringer, tenker at man ikke trenger og bry seg jeg hva alle andre mener

Anonymkode: acb12...076

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de da er litt små, så det å møte skumle kostymet i mørket og få i overkant med snop kan bli skummelt og kvalmt.

Hilsen vår unge som ble veldig kvalm første året - da 6 år  🫣 Vi rakk ikke helt få oversikt over alt som ble hivd inn i nebbet, og det gikk fint. Men 4 år er litt tidlig.  

Men veldig koselig initiativ, jeg hadde nok takket ja og foreslått en litt «snill» variant. Med flere barn hadde vi måttet dele oss da klassen også har arrangement. 

Endret av AprilLudgate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så koselig initiativ. De er litt små enda, så jeg hadde nok takket nei. Dessuten har yngstemann her eldre søsken som vi skal følge rundt omkring i nabolaget. En av oss må være hjemme for å åpne døra til de som ringer på. Det hadde ikke passet for oss rett og slett. Kanskje andre har lignende grunner? 

Anonymkode: 35ea5...4c7

Merkelig tankegang. Her følger vi hver vår unge, og setter bare en skål utenfor med skilt om «to til hver» ingen må da være hjemme for å åpne? 

Anonymkode: a1e85...a42

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har arrangert halloweenfester hjemme hos oss fra barna var 3-4 år, alltid stort oppmøte og entusiasme.

Anonymkode: ca23a...145

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å lage problemer ut av ingenting! Så hyggelig initiativ, rare reaksjoner fra folk. Er vel bare å takke nei hvis man ikke er interessert?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du inviterer til snacks midt i  middagstiden til folk.

Derfor.

Revurder opplegget, så skal du se det blir aktuelt for flere. Folk må ha mat.

Anonymkode: d5d39...63c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...