Gå til innhold

Halloweenfest for 4 åringer, negativ respons.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er rare foreldre hos dere. Ja ja.

Anonymkode: c75fa...c38

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her jeg bor kryr det av unger, minst 200 unger som bor her. Er en barnehage inne på feltet også. Så her er i gatene er det mye aktivitet på halloween. 

Mitt barn var på fest første gangs da hn var 4 år. 

Å det er mange barn i den alderen som kommer utkledd og ringer på dørene, også står foreldrene litt bak. 

Anonymkode: fce96...3ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt inntrykk fra KG og litt fra bekjente at en del folk bare hater alt som ikke er rett hjem og spise middag og legge barna. Folk er jo negative til bursdager også.

Men har de faktisk vært negative eller bare sagt de ikke kan? For det kan jo hende de allerede har planer med eldre søsken og ikke vil sende en 4-åring avgårde alene feks. Eller hadde lyst til å gå med barnet selv der de bor :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenkte å ha halloweenfest for datteren min på 4 år. Ville invitere alle barna født samme år fra barnehagen. Men det virker som foreldrene er lite positiv til dette og det har ikke vært god respons. Opplegget hadde blitt litt snacks og gøy her hjemme hos oss 16:30, og så ut i gaten å gå halloween hos naboene. 

Hvorfor er folk så negativ til det?

Anonymkode: 3892f...393

De er for små.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenkte å ha halloweenfest for datteren min på 4 år. Ville invitere alle barna født samme år fra barnehagen. Men det virker som foreldrene er lite positiv til dette og det har ikke vært god respons. Opplegget hadde blitt litt snacks og gøy her hjemme hos oss 16:30, og så ut i gaten å gå halloween hos naboene. 

Hvorfor er folk så negativ til det?

Anonymkode: 3892f...393

Jeg har Halloween party hvert år for mine og venners barn. Vi gjemmer godteri rundt i boligen også må de lete etter det. Mange er i mot det å gå fra dør til dør, blant annet meg, så for å gjøre det både morsomt å hyggelig så løser vi det slik. 

Anonymkode: 450d6...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig initiativ. De er litt små enda, så jeg hadde nok takket nei. Dessuten har yngstemann her eldre søsken som vi skal følge rundt omkring i nabolaget. En av oss må være hjemme for å åpne døra til de som ringer på. Det hadde ikke passet for oss rett og slett. Kanskje andre har lignende grunner? 

Anonymkode: 35ea5...4c7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare at de er for små enda. Det blir kjempestas når de begynner på skolen 😊 Vi hadde siste året i barnehagen også (ble invitert). Gøy med artig pyntede kaker og muffins, men det var ikke noe poeng. Var leken som stod i fokus. Men når med skolebarn føles det nesten som det er en av de viktigste dagene i året 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (2 timer siden):

Kanskje litt små ennå... Og ofte er det man ikke har tid å komme 1630 på en hverdag. Det er henting etter jobb middag etc. 

dette :) 

Anonymkode: bf46c...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenkte å ha halloweenfest for datteren min på 4 år. Ville invitere alle barna født samme år fra barnehagen. Men det virker som foreldrene er lite positiv til dette og det har ikke vært god respons. Opplegget hadde blitt litt snacks og gøy her hjemme hos oss 16:30, og så ut i gaten å gå halloween hos naboene. 

Hvorfor er folk så negativ til det?

Anonymkode: 3892f...393

Fordi Halloween er teit. Og ikke en norsk greie. Fint at du får dårlig respons. 

Anonymkode: cd3ea...286

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi Halloween er teit. Og ikke en norsk greie. Fint at du får dårlig respons. 

Anonymkode: cd3ea...286

Gammeldags holdning. Jeg og vennene mine feiret Halloween i år 2001. Det er 23 år siden nå 😅 Halloween har vært vanlig i Norge lenge nå og har faktisk blitt en norsk greie

Anonymkode: 35ea5...4c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-folk ønsker å drøye før hverdagen fylles opp av mange bursdager, tilstelninger osv. 
-mange har eldre søsken som gjerne skal feire enten hjemme eller med andre. Det blir mye å følge opp fireåringen i tillegg siden en del trenger at en forelder er med. Og ikke vits å sende fireåringen av gårde dersom en likevel skal ha feiring hjemme.
-de feirer med andre som familie, i nabolaget osv. 
-ser ikke nytten i knask og knep med godteri til så små.
-prøver å unngå unødige sammenkomster i hverdagen fordi barna har hatt lang dag i barnehagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenkte å ha halloweenfest for datteren min på 4 år. Ville invitere alle barna født samme år fra barnehagen. Men det virker som foreldrene er lite positiv til dette og det har ikke vært god respons. Opplegget hadde blitt litt snacks og gøy her hjemme hos oss 16:30, og så ut i gaten å gå halloween hos naboene. 

Hvorfor er folk så negativ til det?

Anonymkode: 3892f...393

Fordi Halloween er noe uvant relativt nytt og ukjent i Norge. Vi trenger ikke Halloween for småbarn som ikke helt forstår hva som er tankene bak. Vi trenger heller ikke at butikker skal sko seg på Halloween saker for bruk og kast. 
Så små barn trenger heller ikke å bli skremt av Halloween effekter. Og å gå knask og knep er fireåringer for små til. Du vet ikke hvordan de blir tatt imot ute i gata. 

Anonymkode: 41ec8...0da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gammeldags holdning. Jeg og vennene mine feiret Halloween i år 2001. Det er 23 år siden nå 😅 Halloween har vært vanlig i Norge lenge nå og har faktisk blitt en norsk greie

Anonymkode: 35ea5...4c7

Jeg feiret halloween på 90 tallet... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fordi Halloween er teit. Og ikke en norsk greie. Fint at du får dårlig respons. 

Anonymkode: cd3ea...286

Juletreet er en tysk tradisjon. Du har vel ikke det heller du? Spiser ikke pasta for det er ikke norsk. Ser ikke på filmer som det ikke er norske skuespillere i eller laget i Norge? Gir ikke Julepresanger? For det er ikke en norsk tradisjon.

Fint for deg da, må være litt kjedelig å være så forgubbet i dine egne landegrenser at alt du foretar deg er norskprodusert. For de fleste andre her i Norge så har vi forlengst plukket opp ting ifra ametikabåten og implementert det i den norske kulturen for 20 år siden. Velkommen etter.

Anonymkode: d9fce...3b9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (1 time siden):

De er for små.

Nei. Begge mine barn har på vært på halloween fester hos venner fra de var 4 år. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig av deg å invitere til Halloween-fest! Skulle ønske flere var flinkere til å invitere og inkludere andre. Det kan jo være mange årsaker til at folk ikke kan komme, vi har selv to barn og dersom vi hadde blitt invitert måtte vi jo delt oss foreldrene så en kunne fulgt 4-åringen og en vært hjemme med den eldste så den kunne gå knask eller knep i gata her med venner. Men det hadde vi gjort, synes invitasjonen din var hyggelig og hadde strukket oss langt for å møte opp. 

Anonymkode: 84fa7...656

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min datter er 1 år og vi skal ha halloween på vår måte :) Hvis du vil feire dagen så for all del gjør det. Ikke bry deg om at noen foreldre ikke er positive til ideen.

Anonymkode: 0caee...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres koselig ut om det hadde vært helg. Men jeg for min del synes det blei for lang dag for en 4-åring å dra rett etter barnehagen. Fint å slappe av noen timer før Halloween-kveldens strabaser. 

Anonymkode: 14204...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en av grunnene er at du inviterer nesten 6 uker i forveien? 
 

Jeg hadde ikke kunne gitt noe svar nå fordi vi har 4 storesøsken hjemme og vet ikke hvilke planer de har for kvelden. Hadde ikke sendt 4 åringen alene. Vi liker å feire halloween i nabolaget vårt fordi mange gjør mye ut av det og barna elsker å gå i gatene her. Kommer barn fra andre nabolag for å gå knask eller knep her også. 

 

ellers synes jeg det er et veldig fint initiativ du har tatt. Men kanskje litt tidlig med 4 åringer, jeg hadde kanskje ventet ett år. Ingen av mine har blitt invitert til venner før skolealder

Anonymkode: ceba6...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (6 timer siden):

Fordi de er for små. Forstår at du ønsker men jeg ville heller å gått Halloween med barna dine i gata og spist godteri sammen på kvelden. 

De er jo ikke for små. Det er jo det samme som å si de er for små til å gå julebukk.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...